بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : پنج شنبه, ۱۱ خرداد , ۱۴۰۲ Thursday, 1 June , 2023

اخبار ویژه

اطلاع رسانی در حوزه نهضت مسکن ملی جهت ترغیب مردم تمدید ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ شروع مجدد تخریب ها در بافت تاریخی شیراز برنامه ریزی شهرداری برای ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت باغ‌های سیمانی پایتخت احداث ۲۸ مجموعه پارکینگ عمومی در دستور کار شهرداری تهران تکذیب شایعات مطروحه درباره علت استعفای رییس مرکز حقوقی شهرداری/ پیگیری از طریق مراجع قضایی برگزاری کنفرانس بین المللی مقابله با پدیده گرد و غبار با حضور نمایندگان سازمان ملل نوسازی مخازن زباله در شهر تهران ورود دستگاه قضایی و پلیس برای رفع سد معبر دستفروشان تئاتر شهر جانشین احتمالی شهردار قم کیست؟ آغازثبت‌نام مصاحبه داوطلبان دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ فرصت یک‌ ماهه به شهرداری‌ها برای معرفی محلات مشمول بسته‌های تشویقی شهرسازانه تخریب سنگ‌فرش‌های گران‌قیمت خیابان ۱۷ شهریور توسط شهرداری منطقه ۱۲ برداشت آب‌های زیرزمینی مهم‌ترین عامل فرونشست زمین افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی باید به تصویب شورای شهر برسد آزمون‌ نظام مهندسی ۳ نوبت در سال برگزار می‌شود  حکم بدوی پرونده شهرداری ارومیه صادر شد! ساختمان های ناایمنی که به دستورات قضایی توجه نمی کنند در انتظار تعطیلی، پلمب و تخریب باشند. ثبت رایگان قرارداد اجاره و کد رهگیری مسکن

2
مقاله فارسی

تحلیل بازار گردشگری داخلی شهر اصفهان

  • کد خبر : 7760
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
تحلیل بازار گردشگری داخلی شهر اصفهان
شناخت ویژگی‌های جغرافیایی، جمعیتی، اقتصادی و عواملی نظیر اهداف یا مشکلات گردشگران در بازار گردشگری داخلی اصفهان
گردشگری نقش مهمی در اقتصاد جوامع ایفا می‌کند و شناسایی دقیق بازار رمز توسعه آن می‌باشد. از طرفی اگر چه گردشگری یک فعالیت بین المللی است؛ اما بسیاری از افراد و سازمان‌ها در بازار محلی یا ملی در این بخش اشتغال دارند و در نتیجه «گردشگری داخلی» در چرخه اقتصاد ملی جایگاه عظیمی دارد.
ایران از دیدنی‌ترین مناطق جهان و اصفهان نیز یکی از زیباترین شهرهای ایران است؛ لیکن با وجود ظرفیت بالای اصفهان برای جذب گردشگران، فقدان آمار قابل اطمینان، برنامه‌ریزی علمی را برای توسعه بازار گردشگری این شهر مشکل می‌گرداند؛ بنابراین پژوهشگران با هدف شناخت بازار گردشگری داخلی اصفهان، با استخراج آمارهای موجود و انجام مطالعه میدانی دشواری، ویژگی‌های جغرافیایی، جمعیتی، اقتصادی و عواملی نظیر اهداف یا مشکلات گردشگران را شناسایی کردند.
گردشگران داخلی اصفهان در سال ۱۳۸۴ جامعه آماری و تعداد ۴۰۰ نفر آنان حجم نمونه این پژوهش بوده‌اند که با استفاده از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی، ویژگی‌ها و مشکلات گردشگران مشخص و راهکارهایی برای رهایی از برخی چالش‌های بازدارنده نظیر گرانی قیمت‌ها، ترافیک و کیفیت اطلاع‌رسانی، ارائه گردید. فایل کامل این مقاله به صورت رایگان قابل دانلود است.

به کانال تلگرام نوین شهرساز بپیوندید
لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=7760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.