بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 8 October , 2024

اخبار ویژه

آب انبار چاله خشتی پیشوای ورامین؛ غرق در رطوبت، به سوی فرونشست حمایت متخصصان شهرسازی از تصدی وزارت راه و شهرسازی توسط خانم فرزانه صادق مالواجرد بافت تاریخی شیراز؛ رو به تخریب و نابودی، حتی پس از ثبت ملی «روایت دوم» بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

2
پدرام صمیمی فر، عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند

پرند؛ تنها شهر جدید پایلوت TOD

  • کد خبر : 721
  • 06 آوریل 2020 - 14:43
پرند؛ تنها شهر جدید پایلوت TOD
با پیشنهاد مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به شهرداری تهران، قرار است شرکت عمران شهر پرند به‌عنوان دستگاه اجرایی، عامل احداث متروی این شهر باشد. در این خصوص اگر بتوانیم موانع قانونی این کار را برطرف کنیم، سرعت احداث پروژه بالاتر رفته و بسیاری از بوروکراسی‌های اداری نیز کاهش می‌یابند.

تعریف دو پروژه جاده‌ای برای تسهیل دسترسی به پرند

پدرام صمیمی فر، عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند خبر داد:

پدرام صمیمی فر، عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و شرکت متروی این شهر را متولی کنونی احداث متروی شهر جدید پرند خواند و با اشاره به قول مساعد مسئولان شهرداری تهران برای شروع عملیات متروی پرند، گفت: با پیشنهاد مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به شهرداری تهران، قرار است شرکت عمران شهر پرند به‌عنوان دستگاه اجرایی، عامل احداث متروی این شهر باشد. در این خصوص اگر بتوانیم موانع قانونی این کار را برطرف کنیم، سرعت احداث پروژه بالاتر رفته و بسیاری از بوروکراسی‌های اداری نیز کاهش می‌یابند.

او با بیان این‌که طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری تهران و شرکت متروی تهران داریم، تعهد کرده‌ایم، مبلغ ۱۷۶ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید پرند را برای احداث مترو هزینه کنیم که تاکنون در این قالب نزدیک به هفت میلیارد تومان از اراضی پرند را با شهرداری تهران برای احداث مترو، تهاتر کرده‌ایم. همچنین، موافقت‌نامه شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه، اصلاح و شرکت عمران پرند نیز به این موافقت‌نامه اضافه شد.

صمیمی‌فر، پرند را تنها شهر جدید پایلوت پروژه TOD (توسعه مبتنی‌بر حمل‌و‌نقل) خواند و درباره دیگر پروژه‌های حمل‌و‌نقلی در این شهر جدید عنوان کرد: TOD به‌معنای توسعه مبتنی‌بر حمل‌و‌نقل است و در قالب این طرح باید امکان حمل و نقل ریلی از مبدا تا مقصد وجود داشته باشد و به این منظور تاکنون دو طرح در پرند تهیه و ایستگاه‌های لازم نیز پیش‌بینی شده است. قرار است، خطوط سبک ریلی (LRT) در شهر پرند احداث شود که شامل هفت ایستگاه است و شهروندان می‌توانند از طریق این خطوط از مقابل منزل خود به ایستگاه رفته و سپس به‌وسیله مترو خود را به هر نقطه از شهر تهران برسانند.

او با اشاره به این‌که بر اساس مطالعات مشاور پروژه، اقلیم شهر پرند و شیب کم منطقه، بهترین گزینه برای توسعه LRT در پرند، احداث تراموا است از انجام مطالعات فاز یک و صفر پروژه LRT در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال نیز مطالعات فاز دوم شامل تهیه نقشه‌های اجرایی انجام و وارد فاز اجرایی پروژه خواهیم شد. با اجرای این پروژه پرند تبدیل به شهری از منظر حمل‌و‌نقل و دسترسی‌ها در کشور خواهد شد.

عضو هیات‌مدیره شهر پرند درباره توسعه مسیرهای دسترسی این شهر گفت: یکی از مشکلات شهر پرند این است که فقط یک راه دسترسی جاده‌ای به آزادراه‌های اطراف در این شهر وجود دارد که این مساله از منظر پدافند غیرعامل و توسعه‌ای و صرفه‌جویی انرژی، از معایب شهر محسوب می‌شود. بنابراین و به منظور اصلاح این عیب و تسهیل دسترسی‌های شهر از سال گذشته دو برنامه را دستور کار قرار داده‌ایم؛ نخست، احداث محور موسوم به جاده گاز که فاز ۶ شهر پرند را به شهرستان‌های ملارد و شهریار متصل می‌کند و بر اساس مطالعات مشاور پروژه از این طریق دسترسی پرند به شهریار ۱۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود. اتصال پرند به کمربند جنوبی تهران(جاده چرم‌شهر) دیگر پروژه‌ای است که در دستور کار قرار دارد. کمربند جنوبی تهران از شهرستان آبیک شروع شده و به گرمسار منتهی می‌شود و نقش مهمی در ترانزیت جاده‌ای استان تهران دارد که با پیگیری‌های مستمر و تایید مدیرعامل شرکت عمران شرکت شهرهای جدید، توانستیم اجازه دسترسی پرند به این کمربندی را بگیریم. از این طریق شهر پرند از بن‌بست خارج و به یکی دیگر از مسیرهای مهم جاده‌ای کشور متصل می‌شود.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.