بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : دوشنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۲ Monday, 25 September , 2023

اخبار ویژه

مترو پرند در بلاتکلیفی؟ بذرپاش به شایعات درباره مسکن ۲۵ متری پایان داد تغییر “طرح ترافیک” در راه است قدمت ۲۰۰ ساله “تراموا” در کشورهای اروپایی/ ۱۱ مزیت بزرگ “تراموا” برای حل‌و‌نقل عمومی که تهران از آن محروم است! ورود اولین مترو باس به خطوط اتوبوسرانی تهران اولین تقاطع در همدان هوشمند شد سندروم تغییر مکرر بلای جان مدیریت شهری تهران قلعه و روستای ایزدخواست؛ میراث فراموش شده اصفهان، پیشرو در توسعه هوشمند شهری کشور اصفهان توان تبدیل شدن به برند ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را دارد ساخت تراموا مزیت های زیادی برای مردم تهران دارد عملیات احداث تراموا در تهران از امروز آغاز می‌شود نقشه راه فضای سبز پایتخت تدوین می‌شود/ درختان خشک تهران باید جمع‌آوری شوند شبکه مترو تهران در آستانه افتتاح ۵ ایستگاه جدید نقشه راه «اینترنت اشیاء» در شهرداری تهران تهیه می‌شود آخرین وضعیت کارگران کارخانه زباله‌سوزی آرادکوه بعد از انفجار ایجاد ایستگاه ویژه آواربرداری در آتش‌نشانی تهران مسئله اصلی شهرهای امروزی ما مسکن است پیش‌بینی تخریب ۶۰ درصد ساختمان‌های کشور با زلزله ۷ ریشتری شهرسازی روی آب

1
مقاله فارسی

مدل مفهومی برای تصویر ذهنی گردشگران داخلی از فضاهای شهری اصفهان

  • کد خبر : 1777
  • 20 آوریل 2020 - 17:23
مدل مفهومی برای تصویر ذهنی گردشگران داخلی از فضاهای شهری اصفهان
شناخت و تفسیر تصویر فضای شهری به عنوان مقصد گردشگری

شناخت و تفسیر تصویر فضای شهری به عنوان مقصد گردشگری، هدف اصلی این پژوهش است تا بتواند راه را برای تغییر یا تعمیر این تصویر ذهنی، از طریق شناسایی ویژگی‌های محیطی دخیل در آن، فراهم کند. این پژوهش جز اولین پژوهش‌ها در این حیطه (گردشگری شهری) است که فضای شهری را موضوع و مقصد گردشگران داخلی قرار داده است. این پژوهش از نوع تفسیری است و از نظریه زمینه‌ای استفاده کرده است. مشارکت‌کنندگان این پژوهش شامل۳۰ نفر از گردشگران داخلی بودند که از فضاهای شهری اصفهان، دیدن کرده بودند. داده‌ها با روش مصاحبه نیمه ساختار یافته، جمع‌آوری شدند. سپس بر اساس تحلیل ساختارمند نظریه زمینه‌ای و بر اساس کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند. مقوله مرکزی، تصویر ذهنی گردشگران داخلی از فضاهای شهری اصفهان است که در دو بعد شناختی و عاطفی و با توجه به شرایط علّی، زمینه‌ای، مداخله‌گر، راهبردها و پیامدهایی تدوین و مدل نهایی بر اساس آن‌ها ارائه شده است.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=1777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.