بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : سه شنبه, ۵ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 25 June , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

1
معاون وزیر راه و شهرسازی

روابط‌عمومی، عامل اصلی تحقق اهداف سازمان/ ضرورت بازتعریف وظایف روابط‌عمومی در شرکت‌ها

  • کد خبر : 5733
  • 17 می 2020 - 12:39
روابط‌عمومی، عامل اصلی تحقق اهداف سازمان/ ضرورت بازتعریف وظایف روابط‌عمومی در شرکت‌ها
«حبیب‌اله طاهرخانی»، معاون وزیر راه و شهرسازی روابط‌عمومی را عامل اصلی توفیق در تحقق اهداف سازمان خواند و بر ضرورت بازتعریف وظایف این بخش مهم شرکت‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد.

به گزارش نوین شهرساز؛ نشست گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط‌عمومی، روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه با حضور حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، محمد نظری، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی این شرکت و با حضور مجازی مدیران روابط‌عمومی شرکت‌های عمران شهرهای جدید کشور برگزار شد.

طاهرخانی در این جلسه با تأکید بر اهمیت و جایگاه روابط عمومی مدرن در چگونگی بازخورد عملکرد شرکت و سازمان‌ها، عصر حاضر را عصر فضای مجازی خواند و گفت: شاید در گذشته ادارات روابط عمومی در هر سازمان تنها با بخش‌هایی نظیر رسانه‌های جمعی ارتباط داشته و به‌صورت سنتی اداره می‌شدند اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که امروز شرایط کاملا تفاوت پیدا کرده و عملکرد مدیران و مجموعه‌های گوناگون از طریق فضای مجازی و عمومی سنجش می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه، بازتعریف وظایف و مأموریت‌های حوزه روابط عمومی در شرکت‌ها را امری ضروری دانست و گفت: هم‌اکنون شرایطی ایجادشده که افرادی با هویت‌های غیرواقعی با سوءاستفاده و بزرگنمایی مطالبات برحق مردم به دنبال پیشبرد اهداف و منافع شخصی خود بوده و این کار را صرفا از طریق فضای مجازی پیش می‌‌برند؛ بنابراین دیگر یک روابط‌عمومی سنتی نمی‌تواند با آن روبه‌رو شود؛ بلکه باید با حضور فعال در فضای مجازی و رصد به موقع این افراد را شناسایی و مشکلات را به مدیران عامل هر شهر انتقال دهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر اینکه امروزه مطالبات محلی شهروندان باید ابتدا از طریق صفحه‌های اینستاگرامی و درگاه‌های مجازی شرکت‌های تابعه در هر شهر و سپس متناسب با اهمیت موضوع در بخش‌های بالاتر مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد، گفت: ما به‌عنوان یک مجموعه دولتی در این حوزه باید در مواجهه با حوزه‌هایی که تلاش بر تخریب دارند، ضمن رعایت اخلاق و ارائه اطلاعات صحیح از هرگونه تقابل تخریبی بپرهیزیم.

این مقام مسئول ضمن اشاره به این نکته که عملکرد شهرهای جدید در این دوره با وجود منابع محدود و شرایط اقتصادی دشوار کشور بین دستگاه‌های دولتی و حوزه‌های مرتبط، کاملا برجسته و قابل‌توجه است، گفت: قطعا مسئولیت انعکاس این تصویر مثبت بین سایر بخش‌ها و حوزه‌های موجود بر عهده روبط عمومی‌ها خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: بدون شک روابط‌عمومی باید همزمان با توجه و انتشار اخبار و اطلاعات فعالیت‌های مهم و استراتژیک به موضوع‌های کوچک توجه کرده و این اقدام را از طریق ابزارهای جذاب انجام دهد؛ چراکه تصویر عمومی خوبی از مجموعه در بین مردم و شهروندان به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود، نقش اول توفیق هر شرکت یا سازمان در دنیای امروز را، روابط عمومی آن مجموعه دانست و افزود: قطعا روابط عمومی‌ها در هدایت به موقع خواسته‌های شهروندان به مدیران و همچنین هدایت فضای عمومی نقش بسیار مؤثری داشته و عامل با اهمیتی به شمار می‌روند.

طاهرخانی همچنین بر تلاش و تمرکز این حوزه در بهبود روابط شرکت‌های عمران شهرهای جدید با شهرداری و شوراها تأکید کرد و گفت: هم‌‌افزایی، همکاری و همیاری این دو مجموعه باعث تسریع در تحقق اهداف می شود.

به گفته وی مسئولان روابط عمومی باید آگاه‌ترین فرد نسبت به عملکرد شرکت‌ها و فضای بیرون در هر مجموعه باشند و به هیچ وجه نگاه بخشی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پایان، معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هر شهر به جامعه سرمایه‌گذاران، بخش خصوصی و شهروندان را از مأموریت‌های مهم بخش روابط عمومی به‌ویژه در شهرهای درحال توسعه و نیازمند دانست و خاطرنشان کرد: شهرهای نزدیک کلانشهر تهران به دلیل حجم بالای پروژه‌های مسکن مهر و دسترسی راحت‌تر باید کار مضاعفی نسبت‌به شهرهای دیگر در امور جاری خود داشته باشند و ضمن کنترل پیوسته شرایط، گزارش‌های منظمی را به مجموعه، مدیران و شهروندان ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=5733

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.