بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۵ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 25 May , 2024

اخبار ویژه

فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است جمع‌آوری ۲۲۰۰ تن پسماند در منطقه ۱۵ برای خرید خانه در منطقه ۹ به چند میلیارد تومان پول نیاز است؟

2
مقاله فارسی

بررسی‌ تأثیر نمادها و نشانه‌های شهری در توسعه گردشگری

  • کد خبر : 6456
  • 23 می 2020 - 10:29
بررسی‌ تأثیر نمادها و نشانه‌های شهری در توسعه گردشگری
بررسی نقش نمادها و المان‌­های ‌شهری در جذب ‌گردشگر با توجه به اهمیت صنعت ‌گردشگری در توسعه‌ی پایدار ‌شهری
امروزه‌ یکی از مهم‌ترین ‌فضاهایی‌ که‌ مورد‌ توجه و بازدید گردشگران ‌قرار گرفته و فرصت‌های ‌بسیاری ‌برای گردشگران به ­وجود آورده‌­اند، فضاهای شهری می­ باشند. آنچه که فضاهای یک شهر را پویا و جذاب ساخته و سبب ایجاد رضایت در بین شهروندان و جذب‌ گردشگران می‌شود، تاریخ،‌ فرهنگ‌غنی، زیبایی‌‌بصری و منظر‌‌ شهری ‌است‌ که نمود ویژه آن‌ها در المان­ها و نمادهای‌شهری ‌به وضوح قابل رویت است. در این پژوهش‌ تلاش بر این بوده که با توجه به اهمیت صنعت ‌گردشگری در توسعه‌ی پایدار ‌شهری، با رویکردی ‌توصیفی‌-‌تحلیلی در یک فضای علمی، نقش نمادها و المان­های ‌شهری در جذب ‌گردشگر مورد بررسی ‌قرار گیرد. در این راستا با استفاده از ابزار پرسشنامه، با روش ‌نمونه­‌گیری تصادفی ‌ساده از گردشگران برای گردآوری ‌اطلاعات استفاده ‌‌شده است. برخی از یافته‌­های این تحقیق نشان می‌دهد فضای‌ گردشگری تبریز تحت تأثیر فضای ‌تاریخی ‌شهر قرار گرفته است. در این ‌راستا یک ارتباط قوی ذهنی و فرهنگی‌ بین بازدیدکنندگان و نمادها و المان­هایی‌که ‌متناسب با فرهنگ جامعه‌ی ‌اسلامی ‌ایرانی‌ ساخته شده­اند است. همچنین ‌تحلیل‌­های‌ نرم­افزار SPSS از آزمون­‌های ‌واریانس ‌یک­طرفه و‌ رگرسیون ‌خطی ‌نشان‌ می‌دهد که بین نوع ‌کاربری ­اراضی ‌اطراف ‌المان‌­ها و جذب‌گردشگر و همچنین ‌استفاده ‌از فناوری­‌های ‌اطلاعات‌ در اطلاع­‌رسانی ‌نمادها و المان­‌ها و توسعه‌ی گردشگری ‌شهری ‌ارتباط معناداری‌ وجود دارد. فایل کامل این مقاله به صورت رایگان قابل دانلود است.

به کانال تلگرام نوین شهرساز بپیوندید
لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=6456

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.