بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۱۹ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 9 November , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی شیراز؛ رو به تخریب و نابودی، حتی پس از ثبت ملی «روایت سوم» آب انبار چاله خشتی پیشوای ورامین؛ غرق در رطوبت، به سوی فرونشست حمایت متخصصان شهرسازی از تصدی وزارت راه و شهرسازی توسط خانم فرزانه صادق مالواجرد بافت تاریخی شیراز؛ رو به تخریب و نابودی، حتی پس از ثبت ملی «روایت دوم» بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران

1
بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک از خط ٦مترو

۱۴۵۰ میلیارد تومان تا پایان خط ۶ مترو نیاز است

  • کد خبر : 7046
  • 29 می 2020 - 6:31
۱۴۵۰ میلیارد تومان تا پایان خط ۶ مترو نیاز است
در صورت تامین اعتبار یک هزار و ٤٥٠ میلیارد تومانی، ٥٠ درصد باقی مانده خط ٦ مترو تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش نوین شهرساز، «سیدمناف هاشمی» – معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح پنجشنبه – ٨ خرداد- به همراه «مصطفی کاظمی»، مشاور عالی شهردار تهران از تونل و چند ایستگاه خط ٦متروی تهران بازدید کرد. او در حاشیه این بازدید درباره خط ٦متروی تهران به شهر گفت: همان طور که می دانید پنج ایستگاه از ضلع جنوبی خط شش مترو در سال قبل افتتاح شده و هم اکنون مورد استفاده شهروندان قرار دارد و در صورتی که تامین اعتبار برای خرید برخی تجهیزات صورت گیرد دو ایستگاه هم در ضلع جنوبی افتتاح خواهد شد. در ضلع شمالی که به محله کوهسار در منطقه ۲۲ منتهی می شود در صورت تامین اعتبار ٦ ایستگاه را میتوانیم افتتاح کنیم.

در واقع از مجموع ۳۲ کیلومتر و ۶ کیلومتری که در ضلع شمالی از ایستگاه دولت آباد به ایستگاه شهر ری ساخته خواهد شد و خط را به ۳۸ کیلومتر افزایش می دهد، پنج ایستگاه بهره برداری شده است و ۸ ایستگاه هم در آستانه بهره برداری است؛ می توان گفت ۵۰ درصد این خط مترو به زودی افتتاح خواهد شد.

وی درباره مشکلات پیش روی افتتاح این خط گفت: در جلسه ای که امروز با پیمانکاران داشتیم آنها توضیح دادند که با چه مسائل و مشکلاتی مواجه هستند و تلاش ما این است که این مشکلات برطرف شود از پیمانکاران می خواهیم که صبر داشته باشند تا مسائل برطرف شود . برنامه ما این است که مجموعا ۱۲ الی ۱۴ ایستگاه جدید در خط ٦و هفت افتتاح کنیم تا مردم بتوانند از این خطوط مترو بیشتر استفاده کنند.

مناف هاشمی درباره اوراق مشارکتی که قرار بود برای این دو خط مترو تامین اعتبار کند گفت: اوراق مشارکت سال ۹۷ رقمی به اندازه ۹۱۰ میلیارد تومان دارد که امیدواریم تا پایان این ماه در اختیار شهرداری قرار گیرد و اگر بانک عامل در این زمینه به وظیفه خود عمل نکند مجبور می شویم از راه های حقوقی پیگیری کنیم چرا که این اوراق در سطوح بالای نظام تایید شده است و باید در اختیار شهرداری قرار گیرد.

اوراق مشارکت سال ۹۸ هم رقمی در حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است و ۵۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس و هزار میلیارد تومان به بخش ریلی اختصاص می یابد به دلیل بروز بحران کرونا انتشار این اوراق به تعویق افتاد و وزارت کشور ۳۱ تیر ۹۹ فرصت داده است که این اوراق توسط شهرداری ها برای ارائه آماده شوند. برای اوراق مشارکت سال ۹۹ هم تلاش می کنیم عدد خوبی را برای شهرداری تهران تصویب کنیم به هر حال دولت در انتشار و فروش این اوراق نقش دارد شهرداری شرایط و مشکلات دولت را هم در نظر دارد و آن را درک می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همچنین درباره تصمیمات جدید در شهرداری برای الزام استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: دیروز به همراه شهردار تهران در جلسه ای که با وزیر کشور داشتیم بحث های مختلفی مطرح شد که یکی از آنها الزام مردم به استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی بود . دولت و وزارت بهداشت این دغدغه را دارند که فاصله اجتماعی در استفاده مردم از مترو و اتوبوس رعایت شود. هم اکنون در ۱۲۷ ایستگاه مترو ماسک به قیمت مناسب عرضه می شود در پایانه های اتوبوس رانی و تاکسی هم این امکان فراهم شده است و از مردم هم می خواهیم که برای حفظ سلامتی خودشان فاصله های اجتماعی را رعایت کنند.

در جلسه تصمیم بر این شد که سخت گیری های بیشتری توسط نیروی انتظامی و پلیس مترو و یگان انتظامی شهرداری برای استفاده شهروندان از ماسک در مترو و اتوبوس انجام شود.

او درباره خرید اتوبوس و واگن مترو گفت: بر اساس دستور رییس جمهوری قرار شد برای شهرداری تهران ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شود و در عین حال قرار شده است که ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس هم اورهال شود و ما ۲۰۰ دستگاه از این تعداد را به شرکت های تعمیر کننده، معرفی کرده ایم .

٨٤٠ واگن جدید به مترو اضافه می شود

او افزود: همان طور که می دانید برای هر دستگاه ۴۰۰ میلیون تومان هزینه می شود. البته انتظارات ما در زمینه نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی بسیار بیشتر است اگر هم اکنون چهار هزار دستگاه هم به اتوبوس های اتوبوسرانی اضافه شود باز هم نیازهای ما کامل برطرف نخواهد شد چرا که بیشتر اتوبوسهای تهران سنی بالاتر از ۱۲ سال دارند اما برای امسال افزایش هزار دستگاه اتوبوس را هدف گذاری کرده ایم.

هاشمی اضافه کرد: در زمینه خرید واگن قطار هم یک قرارداد خرید ۶۳۰ واگن و دو قرارداد ۱۰۵ واگن با شرکت های داخلی داریم که می تواند به خدمات بهتر به شهروندان منجر شود.

هاشمی ادامه داد: البته وقتی قرارداد ساخت واگن امضا می کنیم سه سال تا تحویل واگن زمان طول می کشد در واقع این قراردادها خیلی زودتر باید امضا می شد تا سریع تر این واگن ها به حمل و نقل عمومی اضافه شوند.

او همچنین درباره طرح ترافیک در تهران هم گفت: تمهیداتی اندیشیده شده است که طرح ترافیک به شکلی اجرا شود که شهروندان برای تردد به محل کار و منزل با مشکلی مواجه نشوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی هم گفت: هیچ اقدامی خارج از مصوبه شورای شهر و وزارت کشور انجام نخواهد شد. بر اساس مصوبات شورای شهر هر سال مقداری مصوبه تغیییر قیمت داریم که همان انجام می شود به هر حال رانندگان هم زندگی دارند و باید به فکر آنها هم بود.

مترو پروژه ای ملی و نیازمند کمک دولت است

مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر و مشاور عالی شهردار تهران هم در این جلسه گفت: مذاکرات خوبی با بانک شهر و بانک آینده برای تامین اعتبارات لازم برای خط شش انجام شده است اما نکته مهمی که باید بدانیم این است که مترو پروژه ای ملی است و دولت باید کمک کنند که تکمیل شود. شهرداری به تنهایی نمی تواند مسائل و مشکلات آن را حل کند.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=7046

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.