«هفت شهر» نشریه ایست در چارچوب اهداف و ماموریت های شرکت بازآفرینی شهری ایران که به طرح و ترویج نظریه های توسعه پایدار شهری و تجارب علمی در پرتو ارزش های اسلامی-ایرانی و با تاکید بر قابلیت اجرا و کاربرد آنها در کشور می پردازد. از اینرو «هفت شهر» نشریه ای برای هم اندیشی، تضارب آرا و همگرایی کارشناسان، مدیران، مشاوران و دانشگاهیان دست اندرکار برنامه های بهسازی و نوسازی شهری و نیز توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی محسوب می شود که می تواند برای اقدامات و سیاستگذاری بخش های دولتی، عمومی و خصوصی در جهت بازآفرینی شهری پایدار راهنما باشد.
مجله هفت شهر، شماره ۲۰، تابستان ۱۳۸۶
سر تیتر مطالب:
۱- بازار در ادب فارسی (اکبر خان محمدی)، ص/ ۴
۲- بازار به نقل از دانشنامه جهان اسلام (سولماز کهنمویی اقدم (تلخیص))، ص/ ۱۲
۳- مراسم آئینی و بازارهای موسمی (محمد میرشکرائی)، ص/ ۲۰
۴- پیشه وران بازار: در گذار از آداب فتوت به شعائر شیعه (احمد کاظمی موسوی)، ص/ ۳۴
۵- تحولات اجتماعی و تاثیر آن بر بازار و بهای فرآورده ها از دیدگاه ابن خلدون (محمد علی شیخ)، ص/ ۴۰
۶- نقش محوری شریعت اسلام در سازماندهی نظام عدل بازار اسلامی (محمد علی آبادی)، ص/ ۴۶
۷- بازارهای هفتگی مناطق کردنشین جنوب استان آذربایجان غربی یا بازارهای هفتگی روستایی در منطقه کردنشین مکریان (بهمن فریور (سوران سنه ای))، ص/ ۸۰
۸- لزوم مقاوم سازی بازارهای سنتی در مقابل بروز زلزله و مخاطرات ناشی از آن (اصغر محمد مرادی)، ص/ ۹۴
۹- چالش سنت و نوگرایی در بازارهای سنتی شهرها موردپژوهی: بازار سنتی شهر زنجان (ابوالفضل مشکینی؛ علیرضا محمدی)، ص/ ۱۰۴