بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر

تشریح اقدامات راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر

  • کد خبر : 8382
  • 18 ژوئن 2020 - 17:58
تشریح اقدامات راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر
«سعید حاجی احمدی» ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف کاری، از پروژه های افتتاحی و تعداد یکهزار و ۲۶۹ واحد در دست احداث و آماده سازي جهت طرح اقدام ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش نوین شهرساز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ «سعید حاجی احمدی»، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر در خصوص پروژه‌های این شهرستان عنوان کرد: تقاطع غیرهمسطح کمربندی قدیم به جدید خمینی شهر با هدف كاهش حوادث رانندگی در این منطقه و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰  درصد احداث شد.  احداث تقاطع غیر همسطح شهرک برق و الکترونیک با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد و تکمیل بیمارستان منظریه توسط واحد اجرائی از دیگر پروژه های این شهرستان بوده است. همچنین مبلغ پنج‌میلیارد ریال جهت کمک هزینه احداث و تکمیل مسجد فاطمه‌الزهرا سایت مسکن مهر تخصیص داده شد.  

وی در خصوص‌اقدامات انجام شده در حوزه املاک و حقوقی شهرستان بيان داشت: اسناد تک برگ آپارتمانهای اجاره به شرط تملیک در سال گذشته و جاری در مجموع به تعداد ۹۴۸  مورد و سند پلاکهای تک‌واحدی (ویلایی) در سال ۹۹ به تعداد ۵۶ مورد صادر و ۱۰۰ مورد انتقال سند انجام شده است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی خمینی شهر، از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه به تخصیص و واگذاری زمین به شبکه بهداشت شهرستان واقع در منطقه باقرالعلوم، اداره ثبت اسناد، اتاق اصناف در پارک اداری جنب مدرسه هشترودی و مسجد فاطمه الزهرا در سایت مسکن مهر اشاره کرد.  

وی با اشاره به فعالیتهای شبانه روزی واقدامات پیشگیرانه توسط عوامل یگان حفاظت از اراضی این شهرستان گفت: در سال گذشته هیچگونه تعدی وتعرضی به اراضی دولتی در شهرستان صورت نگرفته است. و با توجه به تصرفات سالهای گذشته در اراضی منطقه دوشاخ با همت یگان حفاظت از اراضی شهرستان، این متصرفات شناسائی وبا تشکیل پرونده های حقوقی و اخطار به آنان اقدامات حفاظتی انجام پذیرفت.   

حاجی در خصوص طرح اقدام ملی شهرستان تشریح کرد: بالغ برتعداد یکهزار و ۲۶۹ واحد بطور مشاركتي جهت ساخت توسط بنياد مسكن بعنوان پيمانكار و با احتساب پروژه خيرين مسكن ساز در حال آماده‌سازي بوده که مساحت آن در مجموع بالغ بر۶۰ هزار و ۹۹۳ متر مربع است.  و این میزان از ۶۰۰ واحد سهمیه اعلام شده به شهرستان بالاتر است.  

وی در رابطه با واگذاری مسکن به  خانواده های دارای دو معلول شهرستان خمینی شهراذعان داشت: این موضوع در حال حاضر با واگذاری زمین به انجمن خیرین مسکن ساز در حال پیگیری واحداث بوده. مراحل تامین وتخصیص زمین صورت گرفته و پیشرفت فیزیکی آن در حد اخذ پروانه از شهرداری است. همچنین قراداد واگذاری در سال۹۶ برای مساحت چهارهزار متر مربع تنظیم شده و تعداد ۱۰۹ واحد در نظر گرفته شده است.    

رئیس اداره راه و شهرسازی خمینی شهر در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و بازآفرینی‌شهری گفت: تا کنون  ۴۴۵ مورد معاملات ثانویه مسکن مهر شامل تشکیل پرونده، ثبت در سامانه ومعرفی برای انتقال سند به دفاتر اسناد رسمی انجام شده است. در حوزه بازآفرینی‌شهری نیز پروژه‌های تکمیل و افتتاح شده شامل: “احداث پایگاه سلامت پروین (جوی آباد) “، “احداث سالن آموزش بهداشت عمومی محله قرطمان”، “اجرای روکش آسفالت معابر جوی آباد، وازیچه، قرطمان وخیابان میردامادی”، “ساخت سرای‌محله وازیچه و جوی آباد” و ” بهسازی دوشنبه‌بازار” بوده است.  

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=8382

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.