بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 27 February , 2024

اخبار ویژه

فعالیت اتوبوس‌های منتهی به بازار و مراکز خرید تا ساعت ۲۳ کمتر از دوسال تا راه‌اندازی پروژه بزرگ‌ترین شهربازی تهران تکمیل سه سازه پارکینگ در تهران تا تابستان ۱۴۰۳ تامین زمین برای احداث نخستین اورژانس بازار تهران گره‌گشایی از تهران با بودجه ۱۴۰۳/ شهروندان منتظر اتفاقات خوب حمل و نقلی باشند استفاده از کودکان در مدیریت پسماند ممنوع است آخرین وضعیت درختان پادگان ۰۶ دستفروشی، قانونی شد؟ استخدام حدود ۵ هزار زباله‌گرد با حقوق ماهیانه ۱۵ میلیون تومان رونمایی از ۳۱ نماد استان‌های کشور در پایتخت بودجه ۶۶۷۰ میلیاردی شهرداری ارومیه تصویب شد تعرفه پارک حاشیه‌ای در شهرکرد اعلام شد ممنوعیت صدور مجوز حفاری در شهرکرد از ۱۵ اسفندماه فرآیند قراردادهای شهرداری تهران تسهیل می‌شود/ تسریع عملیات زیرساختی حوزه حمل و نقل عمومی با همکاری اداره کل امور مالی شهرداری تهران بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در شورا اعمال تغییرات جدید در استاندارد سالانه آلاینده PM۲.۵ در آمریکا رفع پلمب مجتمع تجاری دنیای نور تهران به شرط ایمن سازی اجرای ۱۹ طرح تخصصی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت ساماندهی دستفروشان چهارراه و خیابان ولی‌عصر در ۲ نقطه پایتخت افزایش ۵۰ درصدی نرخ صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل در سال ۱۴۰۳

0
مجله

مجله دانش شهر شماره ۱۴۶

  • کد خبر : 9997
  • 28 دسامبر 2020 - 11:37
مجله دانش شهر شماره ۱۴۶
در شماره 146 از ماهنامه دانش شهر مقاله ای با عنوان مدیریت تقاضای سفر TDM به چاپ رسیده است.

مجله دانش شهر از سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرده و توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر می شود. دوره انتشار این مجله به صورت ماهنامه بوده و موضوع اصلی آن، دیپلماسی شهری و روابط بین الملل است.

سایت این مجله عبارت است از  :http://rpc.tehran.i

فایل شماره ۱۴۶ از مجله دانش شهر را می توانید به صورت رایگان از طریق لینک زیر از سایت نوین شهرساز دانلود نمایید.
 
مجله دانشهر، شماره ۱۴۶ – پاییز ۱۳۹۱

تراكم ترافيك به عنوان مشكل اصلي مناطق شهري روزانه هزينه‌هاي زيادي را به جامعه تحمیل مي‌كند. پديده‌هايي چون آلودگي هوا، مصرف انرژي و تأخير وارده بر افراد در ترافيك به عنوان فراگيرترين هزينه‌ها گزارش می‌شوند. امروزه به دلیل نرخ رشد بیش‌تر تقاضای سفر از نرخ عرضه تسهیلات، رويكرد «پيش‌بيني و تدارك» به عنوان راه حل مسائل روبه رشد حمل و نقل، اعتبار خود را از دست داده، در حالی که رويكردهاي مديريت حمل و نقل از اقبال بالايي در چند دهه گذشته برخوردار بوده‌اند. فراگير شدن اين رويكردها در کلانشهرهاي دنيا موجب پيدايش سياست‌ها و برنامه‌هاي مختلفي در جهت تكامل آن‌ها شده است. هدف از اين سياست‌ها بهره‌برداري بهينه از ظرفيت‌هاي موجود در قالب گزينه‌هايي است كه نه تنها موجب بهبود تحرك در شبكه حمل و نقل مي‌گردد، بلكه بازدهي اقتصادي بيشتري را نيز فراهم مي‌سازد. روش‌های «مديريت تقاضاي حمل و نقل» در سال‌های اخیر از گسترش چشمگيري برخوردار بوده است، به نحوي كه در برخی مطالعات از ۶۴ سياست نام برده شده است. روش‌هايي نظير افزايش تعداد سرنشين وسايل نقليه شخصي، تغيير وسيله سفر از طريق جاذب ساختن حمل و نقل همگاني، تغيير زمان سفر از دوره اوج به دوره غيراوج، تغيير مقصد سفر از مركز شهر به حومه، و دست‌يابي به هدف مورد نظر از انجام سفر به شكل‌هاي ديگر، از جمله اين روش‌ها است. این گزارش به مرور مطالعات ملی و بین‌المللی در زمینه مدیریت تقاضا پرداخته و برخی از نتایج آن‌ها را ارائه می‌کند.
بديهي است، به دلیل عواقب ناشی از عملیاتی شدن هر یک از سیاست‌های مدیریت تقاضای سفر، انتظار مي‌رود انتخاب روش مناسب براي حل مسائل ترافيكي، براساس ویژگی‌های آن‌ها صورت گيرد. يك سياست مديريتي داراي ويژگي‌هايي از قبيل اجبار به تغيير رفتار و شيوه آن، گستره زماني و مكاني و زمينه‌هاي اجرايي، تأثير بر تقاضاي آشكار و نهان، امكان پذيري فني و اقتصادي آن است؛ لذا با وجود مجموعه انتخاب گسترده‌ای که در زمینه برنامه‌های مدیریت تقاضای سفر وجود دارد، برای دست‌یابی به بالاترین بازده، انتخاب روش‌های مناسب باید مبتنی بر مطالعات کارشناسی و تخصصی همه‌ جانبه باشد. شایان ذکر است که هر یک از این روش‌ها به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مدیریت حمل و نقل و ترافیک باشد و در این صورت فقط به صورت یک تسکین دهنده موقتی عمل خواهد کرد. بنابراین اعمال مجموعه‌ای از سیاست‌ها و تدابیر در کنار هم و یا به دنبال هم، نتیجه مطلوب و قابل ملاحظه‌ای در مدیریت ترافیک معابر ایجاد می‌نماید و این در حالی است که اعمال هر سیاست می‌تواند اثرات سایر سیاست‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد و این امر شناسایی بسته‌ای از سیاست‌ها را دشوار می‌سازد.

نویسندگان: دکتر محمدرضا عدل پرور، مهندس رضا بزرگمهرنیا، مهندس امیر روحی

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=9997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.