بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲ Wednesday, 28 February , 2024

اخبار ویژه

سرمایه‌گذاری جهت تولید خودروی برقی در همدان جریمه در انتظار نامزدهای انتخاباتی برای تخلفات تبلیغات کاهش ۴۰ درصدی درخواست صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد پروژه‌های ساختمانی غیرفعال و رهاشده به صورت برخط پایش می‌شوند بهای پایه طرح ترافیک ۷۵ هزار تومان می‌شود/ عوارض ۳۵ درصدی برای مجوز احداث آنتن‌ و دکل‌ها فعالیت اتوبوس‌های منتهی به بازار و مراکز خرید تا ساعت ۲۳ کمتر از دوسال تا راه‌اندازی پروژه بزرگ‌ترین شهربازی تهران تکمیل سه سازه پارکینگ در تهران تا تابستان ۱۴۰۳ تامین زمین برای احداث نخستین اورژانس بازار تهران گره‌گشایی از تهران با بودجه ۱۴۰۳/ شهروندان منتظر اتفاقات خوب حمل و نقلی باشند استفاده از کودکان در مدیریت پسماند ممنوع است آخرین وضعیت درختان پادگان ۰۶ دستفروشی، قانونی شد؟ استخدام حدود ۵ هزار زباله‌گرد با حقوق ماهیانه ۱۵ میلیون تومان رونمایی از ۳۱ نماد استان‌های کشور در پایتخت بودجه ۶۶۷۰ میلیاردی شهرداری ارومیه تصویب شد تعرفه پارک حاشیه‌ای در شهرکرد اعلام شد ممنوعیت صدور مجوز حفاری در شهرکرد از ۱۵ اسفندماه فرآیند قراردادهای شهرداری تهران تسهیل می‌شود/ تسریع عملیات زیرساختی حوزه حمل و نقل عمومی با همکاری اداره کل امور مالی شهرداری تهران بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در شورا

0

اثرسنجی ترافیکی کاربری‌ها در تهران مشخص می‌شود

  • کد خبر : 11652
  • 01 جولای 2023 - 14:02
اثرسنجی ترافیکی کاربری‌ها در تهران مشخص می‌شود
مدیر گروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: برداشت اطلاعات کاربری‌های مختلف در سطح شهر تهران برای اثرسنجی ترافیکی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، پیام معینی در خصوص مطالعه طرح سفرسازی کاربری‌ها در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ به هنگام‌سازی نرخ سفرسازی انواع کاربری‌ها در مرکز انجام شد تا بدانیم هر کاربری همچون هتل، رستوران، اماکن تجاری، مراکز درمانی و … چه میزان تولید سفر و بار ترافیکی را به شبکه تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: در این مطالعه مشخص می‌شود که برای مثال یک بیمارستان بر اساس تعداد تخت و یا یک مرکز تجاری بر اساس متراژ چه تعداد سفر ایجاد می‌کند و چه میزان از این سفرها با موتورسیکلت، چه میزان با خودروی شخصی و چه میزان با وسایل حمل و نقل عمومی قابل انجام است.

مدیر گروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه این مطالعه را پیش از این کشورهای دیگر انجام داده‌اند، یادآور شد: اگر مطالعه بومی‌سازی شود وقتی می‌خواهیم مجتمعی را طراحی کنیم و مجوز دهیم، استفاده از وسایل حمل و نقل اطراف را تعیین کنیم و بر اساس این مطالعه، باید مشخص شود که چه باری را به منطقه تحمیل می‌کند و شبکه ترافیکی پاسخگوست یا خیر؟

معینی با تأکید بر اینکه مطالعه اثرسنجی ترافیکی انجام می‌شود تا زیرساخت‌ها متناسب با آن تقویت شود، خاطرنشان کرد: مطالعه سال ۱۳۹۲ شامل تمام کاربری‌های شهر نبود و قرار بر این شد که مطالعه در چند سال پی در پی انجام شود تا تمام کاربری‌ها را پوشش دهد اما ۶ تا ۷ سال به تعویق افتاد و به کرونا برخورد کردیم و با توجه به تأثیر آن بر تردد شهروندان، مطالعه طرح مجدداً با تأخیر مواجه شد.

وی افزود: امروز پس از ۱۰ سال بروزرسانی این طرح مطالعاتی شامل انواع کاربری‌ها در حال انجام و مرحله اول آن در حال برداشت آمار است.

معینی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی منعقد شد تا بتوانیم از توان این سازمان برای برداشت بیشتر کاربری‌ها استفاده کنیم، تصریح کرد: مصوبه ۲۶۸۶ شورا این الزام را ایجاد کرده که کاربری‌های بزرگ مقیاس باید این مطالعه را داشته باشند تا ببینیم بر اساس میزان ظرفیت چه میزان سفر ایجاد خواهد کرد اما به علت اینکه مطالعه انجام نشد مصوبه نیز اجرایی نشده بود و به‌روزرسانی این مطالعه می‌تواند مصوبه را به اجرا برساند.

مدیر گروه مطالعات حمل و نقل ترافیک مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران اعلام کرد: به نظر می‌رسد خروجی طرح به‌هنگام‌سازی نرخ سفرسازی انواع کاربری‌ها تا پایان امسال به نتیجه برسد. با اجرای این طرح مطالعاتی ما می‌توانیم به عنوان یک ابزار تخصصی، اطمینان حاصل کنیم که شکل ترافیک به هم نخواهد ریخت و تعداد سفرها شبکه را قفل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه بعضاً شاهد این هستیم که مجتمع‌های بزرگ تجاری محدوده‌ای از شهر را قفل کرده‌اند و کسی هم مسئولیتی بر عهده نمی‌گیرد، گفت: اگر اثرسنجی انجام می‌شد و پیش‌بینی‌های لازم صورت می‌گرفت، می‌توانستند ظرفیت را کاهش دهند یا تمهیدات حمل و نقلی در نظر بگیرند یا برای مثال اگر مشخص شود که این کاربری در محدوده‌ای با شرایط مسکونی بار زیادی دارد، تعداد طبقات آن کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=11652

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.