بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0

زاکانی: آلایندگی کارخانه آسفالت درحد یک اتوبوس است

  • کد خبر : 11675
  • 01 جولای 2023 - 15:47
زاکانی: آلایندگی کارخانه آسفالت درحد یک اتوبوس است
علیرضا زاکانی در آئین افتتاح کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران با اشاره به این که تهران با ۲۳۷ سال سابقه پایتختی در کنار همه خوبی‌ها و افتخارات عقب افتادگی‌هایی هم دارد که این عقب افتادگی‌ها مردم این شهر را آزار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، همزمان با شصتمین رویداد امید و افتخار کارخانه آسفالت شماره یک شهرداری افتتاح شد. این کارخانه در زمینی به متراژ ۲ هزار متر مربع ساخته شده که در ابتدای امر آزمایشات ژئوتکنیک مورد نیاز و متعاقب آن زیرسازی و روسازی اراضی با بتن غلتکی انجام شد تا فوندانسیون کارخانه قابلیت اجرا داشته باشد و پس از اجرا، مراحل تست گرم را پشت سر گذاشت و عملکرد تولیدی آن بررسی و آزمایش شد.

در یک دهه گذشته میزان آسفالت پخش و اجرا شده در سطح معابر پایتخت سالانه از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن فراتر نرفته است و  همین میانگین سالانه که البته به مدد کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران و خرید از بخش خصوصی محقق شده، نشان دهنده عقب ماندگی ۱۰ میلیون تنی در تولید آسفالت است؛ لذا با توجه به اهمیت پروژه‌های بهسازی معابر شهر تهران، مدیریت شهری بر آن شد تا کارخانه شماره یک آسفالت را در غرب تهران راه‌اندازی کند.

عقب ماندگی ها مردم را آزار می دهد/در مدیریت شهری یکی از وظایف اصلی خود را توجه به کیفیت زندگی شهروندان می‌دانیم

علیرضا زاکانی شهردار تهران در افتتاحیه کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران گفت: تهران ۲۳۷ سال سابقه پایتختی دارد و در کنار همه خوبی‌ها و افتخارات، عقب‌ماندگی‌هایی هم دارد که این عقب‌افتادگی مردم شهر را آزار می‌دهد. ما در مدیریت شهری یکی از وظایف اصلی خود را توجه به کیفیت زندگی شهروندان می‌دانیم. 

وی با بیان اینکه ترافیک، آلودگی هوا، بی‌مسکنی و بدمسکنی در تهران وجود دارد، گفت: کیفیت معابر شهر فاصله معناداری با شرایط مطلوب دارد. ما امروز کارخانه آسفالت را افتتاح کردیم که به رفاه مردم، محیط زیست و چهره شهر مربوط است. 

زاکانی با تأکید بر اینکه اگر شعار عدالت داده شده امروز شاهدیم که این مسیردنبال می‌شود، گفت: نه تنها در معابر بزرگ بلکه در کوچه پس‌کوچه‌های شهر هم خدمات را گسترش دادیم. 

به گفته شهردار تهران، به واسطه نبود کارخانه‌های معتبر، مناسب و امکانات مالی سالانه کمتر از نصف نیاز شهر در معابر آسفالت‌ریزی شده است.

زاکانی گفت: بهره برداری از کارخانه تولید آسفالت با ظرفیت ۲۴۰ تن است و در تلاش هستیم سالانه ۱.۵ میلیون تن آسفالت در شهر تهران برای ترمیم معابر ریخته شود که یک‌سوم آن در ۲۴ معبر بزرگ و دوسوم آن در معابر میان‌مقیاس و کوچک‌مقیاس خواهد بود.

وی با بیان اینکه همزمان کارخانه‌ای در شرق تهران درحال آماده‌سازی است، گفت:‌ در غرب تهران ۵ کارخانه آسفالت داشتیم که با احتساب کارخانه قدیمی که امروز جمع‌آوری می‌شود در مجموع در تهران ۶ کارخانه تولید آسفالت داریم.

و قرار است هر ۱۰ سال یکبار معابر نگهداشت و مرمت شوند

همچنین در ادامه این مراسم عباس شعبانی سرپرست معاونت فنی عمران شهرداری تهران گفت: چهار تحول اساسی از سوی شهردار برای تهران درنظر گرفته شده که یکی از آنها تحول در کالبد شهر است. 

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیون مترمربع معابر موجود در تهران که معادل معابر بزرگراهی به طول ۵ هزار کیلومتر است، گفت: در حقیقت این حجم بزرگی از نگهداشت را شکل می‌دهد که خودش پروژه‌ای بزرگ محسوب می‌شود و قرار است هر ۱۰ سال یکبار این معابر نگهداشت و مرمت شوند.

شعبانی  به افتتاح کارخانه آسفالت اشاره کرد و گفت: این کارخانه چند روزی است که فعالیت خود را آغاز کرده، البته شهرداری می‌توانست کارخانه‌ای با کیفیت دیگر و ارزانتر احداث کند اما با توجه به دستور شهردار تهران برای احداث با کمترین آلایندگی این کارخانه ساخته شد. باید بگویم که این کارخانه از کارخانه‌های دوستدار محیط زیست است.

آلایندگی کارخانه‌های تولید آسفالت تهران در حد یک اتوبوس است

همچنین علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: برای کارخانه‌ای که امروز به بهره برداری رسید تمام جنبه‌های محیط زیستی را در نظر گرفته شد.

شهردار تهران در خصوص میزان آلایندگی کارخانه‌های تولید آسفالت، گفت: شرایط محیط زیستی این کارخانه‌ها به حدی مناسب است که از تعبیر کارخانه دوستدار محیط زیست برای آنها استفاده می‌کنیم و آلایندگی این کارخانه در حد یک اتوبوس است.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=11675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.