بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : یکشنبه, ۲۱ بهمن , ۱۴۰۳ Sunday, 9 February , 2025

اخبار ویژه

تابلوی شهرساز ممنوع در مسابقه طراحی خانه در خلیج فارس – جزیره بوموسی عملیات اجرائی # توسعه _ غصبی _ حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز بدون اخذ هیچ گونه مصوبه‌ای از شورایعالی معماری و شهرسازی آغاز شد. بافت تاریخی شیراز؛ رو به تخریب و نابودی، حتی پس از ثبت ملی «روایت سوم» آب انبار چاله خشتی پیشوای ورامین؛ غرق در رطوبت، به سوی فرونشست حمایت متخصصان شهرسازی از تصدی وزارت راه و شهرسازی توسط خانم فرزانه صادق مالواجرد بافت تاریخی شیراز؛ رو به تخریب و نابودی، حتی پس از ثبت ملی «روایت دوم» بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد

0

خبرخوش برای اهالی غرب تهران | آغاز حفاری ایستگاه متروی دریاچه چیتگر از اوایل شهریور

  • کد خبر : 12178
  • 23 جولای 2023 - 13:59
خبرخوش برای اهالی غرب تهران | آغاز حفاری ایستگاه متروی دریاچه چیتگر از اوایل شهریور
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: کارگاه ایستگاه متروی دریاچه شهدای خلیج فارس یا چیتگر از اواخر مرداد یا اوایل شهریور با ۲ دستگاه حفار مکانیزه شروع به کار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، محسن هرمزی در خصوص جزئیات حفاری ایستگاه دریاچه چیتگر گفت: ایستگاه دریاچه چیتگر، ایستگاهی از خط ۱۰ متروی تهران است که اولین خط از خطوط جدید ناوگان زیرزمینی پایتخت است. این خط از سه راه تهرانپارس آغاز و در وردآورد به پایان می‌رسد. به طور کلی، خط ۱۰متروی تهران دارای ۳۵ ایستگاه است و گستره ۴۵ کیلومتری دارد.

او با بیان اینکه خط ۱۰ شش مترو ایستگاه تبادلی با دیگر خطوط دارد، اظهار کرد: این خط پهنه شمالی پایتخت و مناطق ۱ تا ۵ و ۲۲ را پوشش می‌دهد.

هرمزی بیان کرد: کارگاه ایستگاه متروی دریاچه شهدای خلیج فارس یا چیتگر از اواخر مرداد یا اوایل شهریور با ۲ دستگاه حفاری مکانیزه شروع به کار می‌کند. این اولین دستگاهی است که از ایستگاه دریاچه به سمت شرق حرکت می‌کند. در همین کارگاه دستگاه حفار مکانیزه دیگری به سمت وردآورد حرکت می‌کند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: دستگاه حفار مکانیزه دیگری نیز از کارگاه جنت آباد همزمان در فاز نخست خط ۱۰ مترو شروع به کار می‌کند. در فاز اول در نظر داریم که با ۳ دستگاه ۲۰ کیلومتر این خط را حفاری کنیم.

او با بیان اینکه فاز اول پروژه از وردآورد آغاز می‌شود و به میدان کتاب منتهی می‌شود، افزود: هر دستگاه حفار مکانیزه به صورت معمول روزانه ۱۰ متر حفاری و لاینینگ می‌کند. بنابراین، با ۳ دستگاه حفار روزانه ۳۰ متر و سالانه ۱۰کیلومتر حفاری ‌می‌شود. البته حفاری این خط به شرط تأمین مصالح (میلگرد و سیمان) و عدم ایجاد نقص فنی انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=12178

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.