بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : سه شنبه, ۵ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 25 June , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0

گام بلند خودکفایی ساخت واگن مترو با انتقال تکنولوژی کشنده‌ها به ایران

  • کد خبر : 13613
  • 24 اکتبر 2023 - 19:45
گام بلند خودکفایی ساخت واگن مترو با انتقال تکنولوژی کشنده‌ها به ایران
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سیستم متحرک قطار(بوژی)در اختیار یک شرکت چینی بوده اما توافق شده است که این تکنولوژی در اختیار شرکت واگن‌سازی تهران قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه حمل و نقل و به ویژه در حوزه مترو و حوزه اتوبوس تولید داخلی کم است و نیاز ما را برطرف نمی‌کند. ما اگر تکنولوژی ساخت کامل بدنه قطار و واگن را در اختیار داشتیم که از سال ۹۵ تا الان معطل یک شرکت چینی نمی‌شدیم.

وی افزود: به سیستم متحرک قطار «بوژی» می‌گویند که در اختیار یک شرکت چینی بوده اما خوشبختانه در این سفر شهردار تهران به چین توافق شده است که این تکنولوژی در اختیار شرکت واگن‌سازی تهران قرار بگیرد. اگر این محقق شود یک گام بلندی را برای خودکفایی برای ساخت واگن‌های مترو برداشتیم. به این ترتیب وابستگی ما به شرکت‌های خارجی به حداقل ممکن رسیده و این موضوع فوق‌العاده دارای ارزش است.

امانی ادامه داد: ۲۰۰۰ واگن نیاز شهر تهران است که اگر انشاالله این ۷۹۱ واگن عملیاتی بشود یک گام بزرگی برای رسیدن به افق ۲۰۰۰ واگن برداشته شده است. ظاهراً برای ۲۹۵ واگن دیگر هم تفاهم شده است.

امانی در مورد ویژگی‌های مترو گفت: مترو چند ویژگی دارد، انبوه و پاک است یعنی تولید آلایندگی ندارد؛ نه آلودگی صوتی دارد و نه آلودگی هوا دارد. همچنین مترو ارزان است، این ویژگی‌ها باعث می‌شود که تأکید ما بر حمل‌ونقل با مترو بیشتر باشد. خوشبختانه این اولویت الان در دستور کار ما قرار دارد.

در حال حاضر ظرفیت واگن در داخل کشور به این دلیل که تکنولوژی آن وجود ندارد، کافی نیست، ما شرکت واگن‌سازی داریم اما تا یک درصدی می‌تواند کار کند و همیشه نیازمند بوده که بخشی از تکنولوژی را از خارج وارد کند. حال اگر این توافقی که در این سفر انجام شده عملی بشود ما تا حد زیادی در این زمینه به خودکفایی می‌رسیم.

امانی در مورد قطار مِلی خاطرنشان کرد: یک واگن ملی مترو هم در این دوره رونمایی شده است، اما هنوز به تولید انبوه نرسیده و هنوز به‌طور کامل آزمایشات جواب مثبت نداده است، اگر آن هم به تولید انبوه برسد و امتحان‌های لازم را بگیرد قدم بزرگی برای خودکفایی برداشته‌ایم.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=13613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.