بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲ Sunday, 25 February , 2024

اخبار ویژه

استفاده از کودکان در مدیریت پسماند ممنوع است آخرین وضعیت درختان پادگان ۰۶ دستفروشی، قانونی شد؟ استخدام حدود ۵ هزار زباله‌گرد با حقوق ماهیانه ۱۵ میلیون تومان رونمایی از ۳۱ نماد استان‌های کشور در پایتخت بودجه ۶۶۷۰ میلیاردی شهرداری ارومیه تصویب شد تعرفه پارک حاشیه‌ای در شهرکرد اعلام شد ممنوعیت صدور مجوز حفاری در شهرکرد از ۱۵ اسفندماه فرآیند قراردادهای شهرداری تهران تسهیل می‌شود/ تسریع عملیات زیرساختی حوزه حمل و نقل عمومی با همکاری اداره کل امور مالی شهرداری تهران بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در شورا اعمال تغییرات جدید در استاندارد سالانه آلاینده PM۲.۵ در آمریکا رفع پلمب مجتمع تجاری دنیای نور تهران به شرط ایمن سازی اجرای ۱۹ طرح تخصصی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت ساماندهی دستفروشان چهارراه و خیابان ولی‌عصر در ۲ نقطه پایتخت افزایش ۵۰ درصدی نرخ صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل در سال ۱۴۰۳ ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با ۳۳خط عبوری‌ است فرآیند جمع‌آوری داده‌ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی با دیگر بخش‌ها متفاوت است نرخ توقف در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ تعیین شد استمرار تقویت و نوسازی خطوط اتوبوسرانی پایتخت تخصیص بیش از ۱۴ همت از بودجه ۱۴۰۳ به موضوعات فرهنگی و اجتماعی

0

توجه به حمل و نقل پاک در آیین نامه طراحی معابر شهری

  • کد خبر : 13627
  • 26 اکتبر 2023 - 10:36
توجه به حمل و نقل پاک در آیین نامه طراحی معابر شهری
معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی توجه به حمل و نقل پاک در برنامه‌ریزی‌ها و توسعه‌های آتی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، شهریار افندی‌زاده با اشاره به ضرورت توجه به حمل و نقل پاک در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های حوزه حمل و نقل و شهرسازی گفت: در راستای حمایت هرچه گسترده‌تر از شیوه‌های حمل و نقل پاک نظیر پیاده، طی مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری در ابلاغ آیین نامه طراحی معابر شهری در سال ۱۳۹۹، به وزارت کشور و شهرداری‌ها تکلیف شد ظرف یکسال در ساختار تشکیلاتی خود بخش ویژه‌ای به عنوان متولی مدیریت این سهم از جابه‌جایی در شهرها را پیش‌بینی و اجرای کنند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی، اجرایی و تخصصی در این خصوص موضوع افزود: موضوع طراحی مسیر دوچرخه نیز مانند عابر پیاده در یک جلد مجزا (جلد ۱۱) با توجه به ادبیات جهانی موضوع و رای صاحب نظران داخلی و خارجی و اقتضائات محلی و با حساسیت بسیار، در آیین نامه منعکس شده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه برای اولین بار در کشور ظرفیت تردد با دوچرخه به عنوان شیوه حمل و نقلی موثر در طراحی و تخصیص نقش معابر مورد توجه قرار گرفته است، به نحوی که تا ظرفیت ۳ هزار نفر بر ساعت در تعیین نقش عملکردی معابر موثر هستند. البته برای برنامه‌ریزی توسعه دوچرخه سواری در شهرهای کشور معیارهای دیگری فارغ از شاخص های فنی مطرح است که این توسعه را محدود می‌سازد. 

افندی‌زاده در ادامه با بیان چالش‌های موجود در این حوزه تصریح کرد: رویکردهای فرهنگی و اجتماعی، وضعیت توپوگرافی ناهموار برای دوچرخه در برخی شهرها، وضعیت آب و هوایی نامناسب بسیار سرد، یا بسیار گرم، هزینه بسیار پایین استفاده از خودروی شخصی به عنوان شیوه رقیب و با توجه به قیمت گذاری سوخت، استطاعت پذیر بودن قیمت دوچرخه‌های متناسب با شرایط و ابعاد اقتصادی موضوع و البته وضعیت بودجه شهرداری‌ها و عدم توجه به توسعه شبکه‌ای دوچرخه و در نهایت کاهش ایمنی تردد تنها بخشی از مسائل مطرح در این حوزه است.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی در پایان عنوان کرد: لازم به اشاره است که آئین نامه مذکور به نحوی تدوین شده است که برای تمام سطوح شهری ضوابط فنی لازم را ارائه کند. بدیهی است که در صورت نیاز شهرداری‌های شهر مختلف با عنایت به ضوابط کلی این آئین نامه، قابلیت تدوین ضوابط اختصاصی با توجه به وضعیت آن شهر در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل پاک وجود خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=13627

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.