بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : جمعه, ۴ اسفند , ۱۴۰۲ Friday, 23 February , 2024

اخبار ویژه

استفاده از کودکان در مدیریت پسماند ممنوع است آخرین وضعیت درختان پادگان ۰۶ دستفروشی، قانونی شد؟ استخدام حدود ۵ هزار زباله‌گرد با حقوق ماهیانه ۱۵ میلیون تومان رونمایی از ۳۱ نماد استان‌های کشور در پایتخت بودجه ۶۶۷۰ میلیاردی شهرداری ارومیه تصویب شد تعرفه پارک حاشیه‌ای در شهرکرد اعلام شد ممنوعیت صدور مجوز حفاری در شهرکرد از ۱۵ اسفندماه فرآیند قراردادهای شهرداری تهران تسهیل می‌شود/ تسریع عملیات زیرساختی حوزه حمل و نقل عمومی با همکاری اداره کل امور مالی شهرداری تهران بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در شورا اعمال تغییرات جدید در استاندارد سالانه آلاینده PM۲.۵ در آمریکا رفع پلمب مجتمع تجاری دنیای نور تهران به شرط ایمن سازی اجرای ۱۹ طرح تخصصی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت ساماندهی دستفروشان چهارراه و خیابان ولی‌عصر در ۲ نقطه پایتخت افزایش ۵۰ درصدی نرخ صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل در سال ۱۴۰۳ ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با ۳۳خط عبوری‌ است فرآیند جمع‌آوری داده‌ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی با دیگر بخش‌ها متفاوت است نرخ توقف در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ تعیین شد استمرار تقویت و نوسازی خطوط اتوبوسرانی پایتخت تخصیص بیش از ۱۴ همت از بودجه ۱۴۰۳ به موضوعات فرهنگی و اجتماعی

0

شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده وارد کند

  • کد خبر : 13779
  • 01 نوامبر 2023 - 18:34
شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده وارد کند
رئیس پلیس راهور ابراز داشت: شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده را وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، با تاکید بر اینکه شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده را وارد کند، اظهار داشت: با توجه به مسائل تحریمی، در طرح آزادسازی واردات خودرو، عمده خودروهای وارداتی از طریق شرکت‌های تولیدکننده چینی تامین می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا با تأکید بر اینکه شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده را وارد کند، اظهار داشت: با توجه به مسائل تحریمی، در طرح آزادسازی واردات خودرو، عمده خودروهای وارداتی از طریق شرکت‌های تولیدکننده چینی تامین می‌شوند.

سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، با تأکید بر اینکه در طرح آزادسازی واردات خودرو، شرکت‌های واردکننده مکلف شده‌اند که خودروهای برخوردار از بالاترین استانداردهای روز جهان را به ایران وارد کنند، اظهار داشت: هنوز هیچ خودرویی براساس طرح جدید آزادسازی وارد کشورمان نشده، به نحوی که برخی محموله‌های وارداتی در گمرک مانده‌اند و برای بعضی محموله‌ها نیز صرفاً ثبت سفارش انجام شده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در طرح آزادسازی واردات خودرو قرار است خودروهای ایمن و دارای استاندارد آلایندگی یورو۶ وارد کشورمان شود. البته با توجه به مسائل تحریمی، در این طرح عمده خودروهای وارداتی از طریق شرکت‌های تولیدکننده چینی تامین می‌شوند. این موضوع البته مربوط به خودروهای نو است و آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم هنوز در هیات وزیران نهایی نشده و سیستم ثبت سفارش آن باز نشده است. اما در هر صورت، پلیس با واردات خودروهای دست دوم بی‌کیفیت مخالف است.

رئیس پلیس راهور فراجا تأکید کرد: پلیس تنها در صورتی با ورود خودروهای دست دوم به کشور موافقت خواهد کرد که شرکت‌های واردکننده این دسته از خودروها نیز مکلف شوند که حتماً خودروهای ایمن، کم‌مصرف و دارای استاندارد آلایندگی حداقل یورو۵ را وارد کشور کنند. در واقع، ما نباید به سراغ واردات خودروهایی برویم که در کشورهای مبدأ اسقاطی محسوب می‌شوند، چراکه واردات چنین خودروهایی هیچ کمکی به ارتقای سطح ایمنی ترافیک و کاهش آلودگی هوا نمی‌کند.

هادیان‌فر همچنین خاطرنشان کرد: انتقاداتی که مسئولان پلیس راهور در سال‌های اخیر درباره کیفیت پایین خودروهای داخلی مطرح کرده‌اند، همه از سر دلسوزی بوده است و ما تمایل داریم که تولیدکنندگان ایرانی به سطحی برسند که خودروهایشان توان رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد. ضمن این که باید خودروهایی را در اختیار مردم کشورمان بگذاریم که از ایمنی و استانداردهای لازم برخوردار باشند و با کوچکترین حادثه‌ای، احتمال بروز آسیب‌های جانی برای سرنشینان آنها وجود نداشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: امیدواریم طرح آزادسازی واردات خودرو باعث ایجاد نوعی فضای رقابتی شود تا خودروسازان داخلی به افزایش کیفیت تولیدات خود ترغیب شوند. اگر این اتفاق رخ دهد، قطعاً تولیدکنندگان داخلی نیز در بلندمدت نفع خواهند برد. ضمن این که هرچقدر سطح ایمنی خودروهای داخلی بالاتر و مصرف سوخت آنها پایین‌تر باشد، اعتماد مردم به این خودروها نیز افزایش پیدا می‌کند و انتقادات موجود درباره آنها هم کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=13779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.