بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024

اخبار ویژه

آب انبار چاله خشتی پیشوای ورامین؛ غرق در رطوبت، به سوی فرونشست حمایت متخصصان شهرسازی از تصدی وزارت راه و شهرسازی توسط خانم فرزانه صادق مالواجرد بافت تاریخی شیراز؛ رو به تخریب و نابودی، حتی پس از ثبت ملی «روایت دوم» بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

1

لزوم ایجاد پیاده رو‌های ایمن برای شهروندان 

  • کد خبر : 14129
  • 19 نوامبر 2023 - 17:19
لزوم ایجاد پیاده رو‌های ایمن برای شهروندان 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی عرض یک خط عبوری را کم می کنیم یعنی بی‌انضباطی ترافیکی و تصادفات جانبی را ایجاد کرده‌ایم.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی در تذکر پیش از دستور یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به وضع احداث رفیوژ معابر  گفت: وضعیت رفیوژهای وسط خیابان شهر مناسب نیست و بیش از یک سال است که رقابتی در سطح مناطق ایجاد شده  که بدون مطالعات ترافیکی و دلایل منطقی در حوزه‌های زیست محیطی، ترافیکی و فنی اقدام به احداث رفیوژ در وسط خیابان‌های شهر می‌کنند.

وی ادامه داد:  در اکثر نقاط شهر به وفور این موضوع را می‌بینیم و  این رفیوژها به عنوان یک عارضه و مسئله جدی ترافیکی مطرح شده‌اند  امروز  راجع به عارضه‌ای صحبت می‌کنیم که با دلایل متعدد خسارت جبران ناپذیری را به شهر وارد می‌کنند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه احداث رفیوژ  وسط خیابان منجر به کاهش عرض خیابان می‌شود گفت:  وقتی عرض یک خط عبوری را کم می کنیم یعنی بی‌انضباطی ترافیکی، تاخیر در ترافیک و  تصادفات جانبی و برخورد خودروها از بغل را ایجاد کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: علاوه بر موارد گفته شده برای احداث رفیوژها میلیاردها تومان هزینه می‌شود و علاوه بر هزینه زیاد  ریفیوژها مشکلات ایمنی بسیاری را نیز ایجاد می‌کنند، وقتی عنصر مزاحمی در وسط معبر گذاشته می‌شود خطر تصادف با عابر پیاده تشدید خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات کاشت درختان در وسط رفیوژهای گفت: علاوه بر این وقتی درخت در وسط رفیوژها کاشته می‌شود باید آنها آبیاری شوند اما  آبیاری با تانکرها منجر به تصادفات و مرگ و میر کارگران  فضای سبز و آبیاری  قطره‌ای نیز  منجر به تخریب آسفالت می‌شود.

تشکری هاشمی تصریح کرد:  این در حالی است که در پیاده روها با مشکلات متعددی مواجه هستیم. وجود نهرهایی  آب که بوی  گندیده آب‌های راکد آنها  باعث آزار عابران شده است یا موانع فیزیکی و اختلاف سطح ، تاریکی پیاده رو ها و بسیاری عوامل مزاحم مورد توجه جدی شهرداران نیست یعنی جایی که باید مورد توجه شهرداران باشد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: همین موضوعات منجر به آزار بسیار شهروندان شده  و عوامل مزاحم در پیاده راه ها موجب شده  تا شهروندان  برای عبور مرور به خیابان‌ها بیایند، از شهردار محترم تقاضا دارم تا هرچه سریع‌تر  احداث رفیوژ ها که باعث دور ریختن سرمایه ‌ها می‌شود را بگیرد شهرهای انسان محور شهرهایی هستند که به این موضوعات توجه دارند و پیاده‌روهای جذاب و ایمن سازی شده برای عابران ایجاد کرده‌اند امیدوارم دستورات جدی برای توقف این اتفاقات صادر شود.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=14129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.