بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : جمعه, ۴ اسفند , ۱۴۰۲ Friday, 23 February , 2024

اخبار ویژه

استفاده از کودکان در مدیریت پسماند ممنوع است آخرین وضعیت درختان پادگان ۰۶ دستفروشی، قانونی شد؟ استخدام حدود ۵ هزار زباله‌گرد با حقوق ماهیانه ۱۵ میلیون تومان رونمایی از ۳۱ نماد استان‌های کشور در پایتخت بودجه ۶۶۷۰ میلیاردی شهرداری ارومیه تصویب شد تعرفه پارک حاشیه‌ای در شهرکرد اعلام شد ممنوعیت صدور مجوز حفاری در شهرکرد از ۱۵ اسفندماه فرآیند قراردادهای شهرداری تهران تسهیل می‌شود/ تسریع عملیات زیرساختی حوزه حمل و نقل عمومی با همکاری اداره کل امور مالی شهرداری تهران بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در شورا اعمال تغییرات جدید در استاندارد سالانه آلاینده PM۲.۵ در آمریکا رفع پلمب مجتمع تجاری دنیای نور تهران به شرط ایمن سازی اجرای ۱۹ طرح تخصصی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت ساماندهی دستفروشان چهارراه و خیابان ولی‌عصر در ۲ نقطه پایتخت افزایش ۵۰ درصدی نرخ صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل در سال ۱۴۰۳ ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با ۳۳خط عبوری‌ است فرآیند جمع‌آوری داده‌ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی با دیگر بخش‌ها متفاوت است نرخ توقف در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ تعیین شد استمرار تقویت و نوسازی خطوط اتوبوسرانی پایتخت تخصیص بیش از ۱۴ همت از بودجه ۱۴۰۳ به موضوعات فرهنگی و اجتماعی

0

بهره‌مندی از هوش مصنوعی در شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای

  • کد خبر : 14682
  • 11 دسامبر 2023 - 20:01
بهره‌مندی از هوش مصنوعی در شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای
معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی را عاملی موثر برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع آنها عنوان کرد.

علی‌اکبر حدادی هرندی معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در اولین جلسه شورای سیاستگذاری همایش ایمنی راه گفت: با استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، و همچنین یکپارچه‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی نهادهای مرتبط در ایمنی می‌توان علاوه بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز و اقدام برای رفع آنها، به بهینه‌سازی مسیریابی، جریان ترافیک و مدیریت رانندگی کمک کرد.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تشریح محورهای پیشنهادی همایش ایمنی راه افزود: براساس برآوردها بیش از۵۰ درصد عوامل تصادفات ناشی از خطای انسانی عنوان شده است. برای شناسایی علل بروز و تحلیل این خطاها لازم است با استفاده از حجم داده‌های عظیمی که از طریق سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند و سیستم‌های هوش مصنوعی مجهز به خودروهای جدید تولید و ذخیره‌سازی می‌شوند، الگوهای رفتاری رانندگان و علائم ناپایداری، خطاهای مرتکب شده آنها را شناسایی کرد و با به بکارگیری علوم انسانی و جامعه‌شناسی نسبت به تحلیل و اتخاذ راهکارهای مناسب اقدام کرد.

هرندی در ادامه هم چنین با اشاره به اجماع نظر بر فقر دانش در نظام فنی و اجرایی پروژه‌های اجرا، نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های راه و حمل‌ونقل، افزود: اقدامات مرکز در سال‌های اخیر از طریق ارزیابی و صدور گواهینامه فنی، باعث افزایش کیفیت محصولات و فرآورده‌های زیربنایی در احداث راه و ساختمان در کشور شده است.

به گفته وی، درحوزه آموزش نیز مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درصدد است در گام نخست با طرح چالش‌ها، هم‌اندیشی، استانداردسازی و تولید محتوای تخصصی و کاربردی، نسبت به پر کردن شکاف دانش فنی و تخصصی در حوزه‌های مرتبط اقدام کند و سپس با همکاری سازمان‌ها و شرکت‌های مشاور و پیمانکار به ارزیابی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای مشاغل بپردازد.

هرندی ادامه داد: رویکرد مرکز در برگزاری همایش ایمنی راه نیز درک بهتر چالش‌ها و مسایل ایمنی و ارائه راهکارهای نوین و موثر از طریق محور قرار گرفتن آموزش و انتقال دانش و تجارب موفق در کارگاه‌های تخصصی برای عوامل طراحی، نظارت، اجرا، بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری است.

وی در پایان نقش جوامع محلی و مشارکت شهروندان در کنار آموزش و ارتقای مهارت‌های رانندگی را از دیگر عوامل موثر در بهبود وضعیت ایمنی راه عنوان کرد.

اولین جلسه شورای سیاستگذاری همایش ایمنی راه با حضور مشاور وزیر در امور طرح های ویژه، مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پزشکی قانونی، جمعیت ایمنی راه‌ها و خبرگان بخش ایمنی کشور در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار و مقرر شد همایش و نمایشگاه ایمنی راه به صورت دوسالانه برگزار و دبیرخانه دایمی آن در بخش ایمنی حمل‌ونقل مرکز تشکیل شود. همچنین آقایان شاهین شعبانی و ناصر رزاق منش به عنوان دبیر کمیته‌های علمی و اطلاع رسانی انتخاب شدند. اولین دوره همایش نیز نیمه نخست سال ۱۴۰۳ در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=14682

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.