بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 27 February , 2024

اخبار ویژه

فعالیت اتوبوس‌های منتهی به بازار و مراکز خرید تا ساعت ۲۳ کمتر از دوسال تا راه‌اندازی پروژه بزرگ‌ترین شهربازی تهران تکمیل سه سازه پارکینگ در تهران تا تابستان ۱۴۰۳ تامین زمین برای احداث نخستین اورژانس بازار تهران گره‌گشایی از تهران با بودجه ۱۴۰۳/ شهروندان منتظر اتفاقات خوب حمل و نقلی باشند استفاده از کودکان در مدیریت پسماند ممنوع است آخرین وضعیت درختان پادگان ۰۶ دستفروشی، قانونی شد؟ استخدام حدود ۵ هزار زباله‌گرد با حقوق ماهیانه ۱۵ میلیون تومان رونمایی از ۳۱ نماد استان‌های کشور در پایتخت بودجه ۶۶۷۰ میلیاردی شهرداری ارومیه تصویب شد تعرفه پارک حاشیه‌ای در شهرکرد اعلام شد ممنوعیت صدور مجوز حفاری در شهرکرد از ۱۵ اسفندماه فرآیند قراردادهای شهرداری تهران تسهیل می‌شود/ تسریع عملیات زیرساختی حوزه حمل و نقل عمومی با همکاری اداره کل امور مالی شهرداری تهران بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در شورا اعمال تغییرات جدید در استاندارد سالانه آلاینده PM۲.۵ در آمریکا رفع پلمب مجتمع تجاری دنیای نور تهران به شرط ایمن سازی اجرای ۱۹ طرح تخصصی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت ساماندهی دستفروشان چهارراه و خیابان ولی‌عصر در ۲ نقطه پایتخت افزایش ۵۰ درصدی نرخ صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل در سال ۱۴۰۳

0

طرح جامع حمل و نقل دارای ایرادات جدی است

  • کد خبر : 15266
  • 03 ژانویه 2024 - 13:07
طرح جامع حمل و نقل دارای ایرادات جدی است
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: طرح جامع حمل و نقل دارای ایرادات جدی است.

  سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و با اشاره به لزوم تصویب طرح جامع حمل و نقل در شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مصوبه  برنامه ۴ ساله چهارم گفته شده شهرداری تهران موظف است  پیش از آنکه بخواهد طرح جامع حمل و نقل را برای تصویب به شورای عالی هماهنگی ترافیک  کشور ارسال کند باید آنرا  را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد. 

وی ادامه داد: اما عزیزان ما در شهرداری تهران کلمه ارائه را به عنوان صرفا  تشریفات اداری تلقی کرده‌ و گفته‌اند طرح را در قالب یک CD به شورای شهر تهران ارائه داده‌اند اما به هیچ عنوان نه منظور قانونگذار این بوده است و نه عقل و منطق و این را می‌پذیرد که در برنامه ۴ ساله چهارم فقط تقاضا کنیم  طرح را ارسال و در مهم ترین راهبردها و سیاست های شهری بررسی و تصمیمی گرفته نشود. 

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه قبلاً نیز  گفته‌ایم که شورای  شهر تهران به عنوان سیاستگذار اداره شهر،  باید طرح را بررسی و تصویب کند گفت:  در ماده ۸۰  قانون شوراها و در بند ۲۳ و ۲۴  آن   به صراحت گفته شده طرح‌ جامع شهرسازی که ترافیک را هم شامل می شود باید به شورای اسلامی شهرها  بیاید و تصویب شود و این مُر قانون است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: دوستان شهرداری ادعا می‌کنند که فقط باید طرح جامع شهرسازی که در قانون به صراحت بیان شده است را به شورای  شهر تهران ارائه دهند  اما باید تاکید کنم  در گذشته   تمام اجزای طرح‌های جامع  در قالب طرح شهرسازی ارائه می‌شدند   اکنون  به دلیل  اهمیت طرح‌ها آنها تفکیک شده‌اند  و نباید از این موضوع برداشت اشتباه کرد و باید تمام طرح ها  در شورا مورد بررسی قرار گیرند. 

وی با بیان اینکه درخصوص فایلی که شهرداری تهران به شورای  شهر تهران ارسال کرده بود چندین جلسه تخصصی با متخصصان و خبرگان  برگزار شده است گفت:  در  این جلسات  با اشکالات جدی در طرح مواجه شدیم شاید اگر این اشکالات  وجود نداشتند  این چنین بر روی آن پافشاری نمی‌کردیم تا منجر به ایجاد چالش  شود،  اما وقتی طرح ناقص و  دارای ایرادات را دیدیم و حتی  خود مشاور طرح نیز به نقص و ایرادات اذعان کرد و  از ما برای رفع آنها مهلت خواست دیگر نمی‌توانیم اغماض کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احکام دیگر برنامه چهارم گفت: در حکم یازدهم برنامه چهارم  نیز تاکید کرده‌ایم که موضوعات ریلی شهر تهران همچون تراموا و آل ارتی باید بصورت مشخص  در شورای شهر تهران به تصویب برسند اما  این موضوع  نیز در دل طرح جامع مطرح ‌ و تصمیماتی خارج از مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا  اقدام شهرداری تهران و ارسال طرح بدون  تصویب آن در شورای شهر قانونی است یا خیر گفت: این اقدام از نظر ما واجد ایراد است زیرا برای ارسال طرح، مصوبه صریح و الزام قانونی وجود دارد حتی اگر به فرض محال  قانون نیز وجود نداشت باز هم نمی‌توانستیم طرحی که دارای ایرادات  زیاد است و خود مشاور طرح آنها را پذیرفته  تصویب شده ببینیم. 

تشکری هاشمی افزود: حتی مطالعات بخش‌هایی از سند جامع  نیز آماده نکرده‌اند و برای برخی ایرادات نیز پاسخی ارائه نشده و در چنین شرایطی بردن طرح جامع به شورای عالی ترافیک اصلاً منطقی و درست نبوده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران  گفت:  رئیس شورای  شهر تهران نیز در حال پیگیری این موضوع است  و در جلسات با شهرداری حتما اشکالات فنی را پیگیری خواهیم کرد .

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=15266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.