بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024

اخبار ویژه

دفن مردگان گران شد؟ قیمت بلیت باغ پرندگان تهران افزایش یافت اگر واگن‌های مترو به‌موقع وارد نشوند همه متضرر خواهند شد زمان صدور پروانه شهرسازی در تهران کاهش یافت پاسخ شهرداری منطقه هفت به شایعه قطع درختان در بزرگراه صیاد شیرازی توافق شهرداری منطقه ۱۱ با بنیاد رودکی برای احداث پارکینگ مطالعه عارضه‌سنجی ترافیکی ۳۰ قطعه زمین برای ساخت پارکینگ عمومی در تهران نوسازی بیش از ۲۸۰۰ واحد مسکونی در منطقه ۱۰ در سال ۱۴۰۲ تدوین نقشه راه فعالیت‌های مناطق ۲۲ گانه در جهت ارتقاء عملکرد سال ۱۴۰۳ توزیع آسفالت بی‌کیفیت در برخی معابر فرعی پایتخت جانمایی محل جدید برای ساماندهی سگ‌های ولگرد پایتخت ۵۰ هزار تاکسی برقی وارد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران می‌شود توقیف بیش از ۱۵۰ خودروی حمل غیرمجاز پسماند آغاز ساماندهی یکی از اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین چهارراه‌های تهران شرایط جدید صدور پروانه‌ ساختمانی در بافت فرسوده تهران تکمیل شدن ۳ هزار واحد مسکن مهر پردیس در خرداد ۱۴۰۳ آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۰۳ بهسازی تابلوهای معابر در منطقه۸ در بهار رونمایی شهرداری تهران از سامانه پاسخ به پرسش‌های متداول شهروندان تصویب بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی برای حریم پایتخت

0

ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با ۳۳خط عبوری‌ است

  • کد خبر : 16132
  • 18 فوریه 2024 - 12:39
ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با ۳۳خط عبوری‌ است
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اهمیت توسعه خطوط در کلان‌شهرها گفت: در بخش تجهیزات مترو ۶۵ تا ۷۰ درصد توانسته‌ایم داخلی‌سازی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز؛ مسعود درستی با بیان اینکه در بخش تجهیزات مترو ۶۵ تا ۷۰ درصد توانسته‌ایم داخلی‌سازی داشته باشیم، افزود: مترو تهران به عنوان پاک‌ترین، امن‌ترین و سریع‌ترین وسیله حمل‌ونقل به خوبی جایگاه خود را در میان شهروندان پیدا کرده است؛ اما با توجه به حجم ترافیک سطح شهر و استفاده شهروندان از خودرو شخصی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.


وی تصریح کرد: اگر ظرفیت یک خط عبوری بزرگراهی در تهران را ۱۸۰۰ وسیله نقلیه شخصی و عموماً تک‌سرنشین در نظر بگیریم و این را مقایسه کنیم با ظرفیت یک خط مترو که ۶۰ هزار نفر در ساعت را تنها در یک‌جهت جابجا می‌کند، می‌توان گفت ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با ۳۳ خط عبوری است و این خود نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت توجه برای توسعه و تجهیز خطوط مترو می‌باشد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه مترو به‌خاطر اینکه در زیر زمین قرار گرفته بهترین گزینه برای فرار از ترافیک محسوب می‌شود گفت: صرفه‌جویی در وقت و کاهش زمان سفر به‌خصوص برای کلان‌شهری مثل تهران یک موهبت است که استفاده از مترو آن را به ارمغان می‌آورد.

درستی خاطرنشان کرد: در تهران سالانه میلیون‌ها ساعت از اوقات شهروندان در ترافیک تلف می‌شود و تنها راه برون‌رفت از این معضل توجه به حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص مترو است. امیدواریم این مهم با توجه رویکردهای مدیریت تهران سرعت بگیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: استفاده از مترو در کلان‌شهر تهران نیاز به تبلیغ ندارد و به خوبی جای خود را در میان مردم پیدا کرده است و دیگر به عنوان یک مطالبه مردمی است که انتظار دارند در سایر مناطق نیز گسترش یابد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از جنبه‌های مثبت توسعه سیستم‌های ریلی به‌ویژه مترو، امکان انجام سفرهای درون‌شهری و ارتباط حومه با شهر تهران با سرعت مناسب و تردد دقیق و ایمن است خاطرنشان کرد: با توجه به مرکزیت سیاسی و اقتصادی تهران، طبیعی است در اطراف این شهر سکونت سال‌به‌سال رونق بیشتری پیدا کند و برای هدایت جمعیت به شهرهای اقماری لازم است خطوط مترو گسترش یابد. اگرچه این اتصال در مورد برخی از شهرهای اقماری از جمله کرج، هشتگرد و پرند برقرار شده است، اما شهرهای اقماری پرجمعیتی همچون پردیس همچنان از این موهبت محروم‌اند. امیدوارم با توجه به برنامه توسعه خطوط مترو شاهد گسترش این امکانات در سایر نقاط پایتخت در آینده نزدیک باشیم.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=16132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.