بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۱۳ خرداد , ۱۴۰۲ Saturday, 3 June , 2023

اخبار ویژه

جایگاه بودجه حمل و نقل پاک در پایتخت اعمال حد نصاب نمره مصاحبه دکتری در سال ۱۴۰۲ احتمال تغییراتی در بدنه شهرداری تهران در چند هفته آینده سعدیه در آستانه نابودی اطلاع رسانی در حوزه نهضت مسکن ملی جهت ترغیب مردم تمدید ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ شروع مجدد تخریب ها در بافت تاریخی شیراز برنامه ریزی شهرداری برای ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت باغ‌های سیمانی پایتخت احداث ۲۸ مجموعه پارکینگ عمومی در دستور کار شهرداری تهران تکذیب شایعات مطروحه درباره علت استعفای رییس مرکز حقوقی شهرداری/ پیگیری از طریق مراجع قضایی برگزاری کنفرانس بین المللی مقابله با پدیده گرد و غبار با حضور نمایندگان سازمان ملل نوسازی مخازن زباله در شهر تهران ورود دستگاه قضایی و پلیس برای رفع سد معبر دستفروشان تئاتر شهر جانشین احتمالی شهردار قم کیست؟ آغازثبت‌نام مصاحبه داوطلبان دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ فرصت یک‌ ماهه به شهرداری‌ها برای معرفی محلات مشمول بسته‌های تشویقی شهرسازانه تخریب سنگ‌فرش‌های گران‌قیمت خیابان ۱۷ شهریور توسط شهرداری منطقه ۱۲ برداشت آب‌های زیرزمینی مهم‌ترین عامل فرونشست زمین افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی باید به تصویب شورای شهر برسد

0
مقاله لاتین

The analysis of transit-oriented development (TOD)

  • کد خبر : 2632
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۴:۴۷
The analysis of transit-oriented development (TOD)
how travel behavior is different for TOD residents in the two metropolitan areas of Washington, D.C. and Baltimore

Transit-oriented development (TOD) is mainly focused on providing transit service along with high density and mixed-use development to encourage transit ridership. The Maryland Department of Transportation defines TOD as “a place of relatively higher density that includes a mixture of residential, employment, shopping and civic uses and types located within an easy walk of a bus or rail transit center”( Transit-Oriented Development Task Force, Maryland Department of Transportation, 2000). TOD is a fast-growing development strategy and is becoming more popular among city planners, land developers, and government officials for its potential to increase transit ridership and reduce VMT by shortening trips. However, there has not been enough research done on how successful TODs are in providing sustainable transportation modes, which will eventually result in less energy consumption, environmental pollution, and traffic congestion in urban areas. The present study tries to understand how travel behavior is different for TOD residents in the two metropolitan areas of Washington, D.C. and Baltimore. This is done specifically by examining the changes in vehicle miles traveled (VMT) in order to analyze the effectiveness of TODs on encouraging driving less and switching to transit, walking, biking, and other sustainable modes of transportation

The question of “can transit-oriented development (TOD) reduce vehicle miles of travel?” has been asked frequently, since TODswerefirst proposed and implemented in urban areas. This paper tries to find a viable answer to this question by analyzing the VMT of Washington, D.C. and Baltimore residents. Our results indicate that people living in TOD areas tend to drive less, reducing theirVMT by around 38% in Washington, D.C. and 21% in Baltimore, compared to the residents of the non-TOD areas even with similar land use patterns

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=2632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.