بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 1 September , 2024

اخبار ویژه

آب انبار چاله خشتی پیشوای ورامین؛ غرق در رطوبت، به سوی فرونشست حمایت متخصصان شهرسازی از تصدی وزارت راه و شهرسازی توسط خانم فرزانه صادق مالواجرد بافت تاریخی شیراز؛ رو به تخریب و نابودی، حتی پس از ثبت ملی «روایت دوم» بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

0
مجله

مجله دانش شهر شماره ۲۴۱

  • کد خبر : 10042
  • 30 دسامبر 2020 - 12:46
مجله دانش شهر شماره ۲۴۱
در شماره 241 از ماهنامه دانش شهر مقاله ای با عنوان رفتارها و واکنش های اجتماعی تجربه شده در هنگام وقوع سوانح به چاپ رسیده است.

مجله دانش شهر از سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرده و توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر می شود. دوره انتشار این مجله به صورت ماهنامه بوده و موضوع اصلی آن، دیپلماسی شهری و روابط بین الملل است.

سایت این مجله عبارت است از  :http://rpc.tehran.i

فایل شماره ۲۴۱ از مجله دانش شهر را می توانید به صورت رایگان از طریق لینک زیر از سایت نوین شهرساز دانلود نمایید.
 
مجله دانش شهر، شماره ۲۴۱ – بهار ۱۳۹۳

الگوهای رفتاری افراد در زمان وقوع بحران همواره یکی از موضوعات حیاتی و مهم برای مدیران و مقابله گران بوده است. مطالعات گذشته حاکی از این است که بسیاری از تصورات افراد درخصوص رفتارهای گروهی و فردی ناشی از سوءبرداشت‌ها (افسانه‌های بحران) می‌باشد و در واقعیت چنین رفتارهایی اتفاق نیافتاده است.

در این گزارش به دنبال آن هستیم که این سوءبرداشت ها را بیان کرده و الگوهای رفتاری را درحین حوادث مورد بررسی قرار دهیم. در انتها نیز تجارب رفتارها در زلزله‌های اخیر ایران را ارائه خواهیم کرد.

سخن نخست:

مدیریت شرایط اضطراری، به مجموعه توافقی از رفتارهای پشت سرهم که برای پاسخ دادن به شرایط اضطراری و بهبود آن تنظیم می شود، گفته می شود که مسئولیت ها، ساختارهای مدیریتی، استراتژی ها و منابع را دربرمی گیرد. برنامه ریزی شرایط اضطراری برای حفظ جان و اموال مردم و محیط زیست تلاش می کند و از آثار زیانبار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی سوانح و حوادث می کاهد.

سرزمین ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و زمین شناسی آن، از جمله ده کشور سانحه خیز جهان به شمار می آید که همواره بر اثر وقوع سوانح طبیعی خسارات جانی و مالی قابل توجهی را متحمل شده است. همانگونه که می دانیم کلان شهر تهران به عنوان بزرگترين مرکز جمعيتي کشور به لحاظ خطرات و تهدیدات ناشی از سوانح و حوادث غیرمترقبه داراي مشکلات و نابساماني­هاي اساسي و جدي است که همین امر خود نشانگر ضرورت پرداخت به ابعاد متفاوت مدیریت بحران و ساماندهی آن در حوزه های مطالعاتی، برنامه ریزی و اجرایی در کلان شهر تهران می باشد.

از این رو مدیریت مطالعات معماری، شهرساری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران سعی دارد در راستای انجام وظایف خود، با انجام پژوهش ها و مطالعات راهبردی و نیز انتقال تجارب جهانی و درنهایت اجرایی شدن کاربست مطالعات و پژوهش ها شرایطی را فراهم آورد که در نهایت منجر به ارتقاء وضعیت و عملکرد کیفی کلان شهر تهران در ابعاد مختلف شود. در این گزارش به دنبال آن هستیم که این سوءبرداشت ها را بیان کرده و الگوهای رفتاری را درحین حوادث مورد بررسی قرار دهیم. در انتها نیز تجارب رفتارها در زلزله اخیر ایران را ارایه خواهیم کرد.

تهیه کنندگان: دکتر سید علی بدری

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=10042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.