بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ آذر , ۱۴۰۴ Monday, 15 December , 2025

اخبار ویژه

افتضاح مرمتی پس از تخریب تعمدی سردر بقعه سیدون ابرکوه تشکیل پرونده برای طرفین درگیری ماموان سد معبر شهرداری قزوین گزارش های نگران کننده از وضعیت یخچال های تاریخی ابرکوه تخریب و تجاوز در عرصه و حریم قــلـعـه دخــتـر کــرمـان حفاری غیرمجاز با ماشین آلات سنگین در گورستان تاریخی ساراخاتون ابرکوه قلعه شَهرَسب ابرکوه، هزارتوی خشتی باشکوه روایتی دیگر از تخریب بافت تاریخی ابرکوه بر مزار دکتر فرهاد نظری بافت تاریخی شیراز؛ در حصار حرم شاهچراغ یادی از زنده یاد دکتر فرهاد نظری در برنامه زنده «مان» شبکه چهار سیما کارزار «درخواست جلوگیری از تخریب و تعرض به میراث فرهنگی ایران» منتشر شد. تابلوی شهرساز ممنوع در مسابقه طراحی خانه در خلیج فارس – جزیره بوموسی عملیات اجرائی # توسعه _ غصبی _ حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز بدون اخذ هیچ گونه مصوبه‌ای از شورایعالی معماری و شهرسازی آغاز شد. بافت تاریخی شیراز؛ رو به تخریب و نابودی، حتی پس از ثبت ملی «روایت سوم» آب انبار چاله خشتی پیشوای ورامین؛ غرق در رطوبت، به سوی فرونشست حمایت متخصصان شهرسازی از تصدی وزارت راه و شهرسازی توسط خانم فرزانه صادق مالواجرد بافت تاریخی شیراز؛ رو به تخریب و نابودی، حتی پس از ثبت ملی «روایت دوم» بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران

6
کتاب فارسی

برندینگ شهری

  • کد خبر : 14163
  • 05 آگوست 2025 - 13:40
برندینگ شهری
کتاب برندینگ شهری نوشته صدیقه تدریس حسنی توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران منتشر شده است .

امروزه تصویر، دلالت‌های ذهنی و کلا انتقال حس خوشایند به مخاطبین و شهروندان یکی از هدف‌های اصلی هر شهر است که در مطالعات مدیریت شهری از آن به عنوان برندسازی شهری نام برده می‌شود. برندسازی شهری تلاشی است برای طراحی، شکل‌دهی و یا تغییر تصاویر ذهنی مخاطبان که با تمرکز بر جذابیت‌ها و پتانسیل‌های منحصر به فرد یک شهر، امکان ارزش آفرینی برای دارایی‌های مشهود و نامشهود شهرها را فراهم می‌کند. نام شهر همیشه تصویری در ذهن شنوندگان تداعی م یکندکه این تصویر می تواند ناشی از ارتباط و تعامل واقعی با آن شهر و یا از طریق دیده‌ها و شنیده‌ها باشد. همچنین این تصویر می‌تواند ابعاد مختلفی از جمله اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و معماری و یا تاریخی داشته باشد. هدف برندسازی شهری تغییر و بهبود این تصویر در ذهن ساکنان شهر و سایر مخاطبان است.

فهرست مطالب کتاب برندینگ شهری :

  • سخن نخست
  • پیشگفتار
  • اهمیت خلق برند
  • فرآیند برندسازی
  • خلق ارزش برند
  • برندسازی شهری
  • منابع
  • نمایه
  • واژه‌نامه

هم چنین می توانید کتاب الزامات ترافیکی ساختمان ها (مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان) از سایت نوین شهرساز به صورت رایگان دانلود نمایید.

کتاب برندینگ شهری نوشته صدیقه تدریس حسنی توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تهیه شده است و به صورت PDF از لینک زیربه صورت رایگان از سایت نوین شهرساز قابل دانلود می باشد.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=14163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.