امروزه تصویر، دلالتهای ذهنی و کلا انتقال حس خوشایند به مخاطبین و شهروندان یکی از هدفهای اصلی هر شهر است که در مطالعات مدیریت شهری از آن به عنوان برندسازی شهری نام برده میشود. برندسازی شهری تلاشی است برای طراحی، شکلدهی و یا تغییر تصاویر ذهنی مخاطبان که با تمرکز بر جذابیتها و پتانسیلهای منحصر به فرد یک شهر، امکان ارزش آفرینی برای داراییهای مشهود و نامشهود شهرها را فراهم میکند. نام شهر همیشه تصویری در ذهن شنوندگان تداعی م یکندکه این تصویر می تواند ناشی از ارتباط و تعامل واقعی با آن شهر و یا از طریق دیدهها و شنیدهها باشد. همچنین این تصویر میتواند ابعاد مختلفی از جمله اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و معماری و یا تاریخی داشته باشد. هدف برندسازی شهری تغییر و بهبود این تصویر در ذهن ساکنان شهر و سایر مخاطبان است.
فهرست مطالب کتاب برندینگ شهری :
- سخن نخست
- پیشگفتار
- اهمیت خلق برند
- فرآیند برندسازی
- خلق ارزش برند
- برندسازی شهری
- منابع
- نمایه
- واژهنامه
هم چنین می توانید کتاب الزامات ترافیکی ساختمان ها (مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان) از سایت نوین شهرساز به صورت رایگان دانلود نمایید.
کتاب برندینگ شهری نوشته صدیقه تدریس حسنی توسط مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران تهیه شده است و به صورت PDF از لینک زیربه صورت رایگان از سایت نوین شهرساز قابل دانلود می باشد.




















