شناخت و تفسیر تصویر فضای شهری به عنوان مقصد گردشگری، هدف اصلی این پژوهش است تا بتواند راه را برای تغییر یا تعمیر این تصویر ذهنی، از طریق شناسایی ویژگیهای محیطی دخیل در آن، فراهم کند. این پژوهش جز اولین پژوهشها در این حیطه (گردشگری شهری) است که فضای شهری را موضوع و مقصد گردشگران داخلی قرار داده است. این پژوهش از نوع تفسیری است و از نظریه زمینهای استفاده کرده است. مشارکتکنندگان این پژوهش شامل۳۰ نفر از گردشگران داخلی بودند که از فضاهای شهری اصفهان، دیدن کرده بودند. دادهها با روش مصاحبه نیمه ساختار یافته، جمعآوری شدند. سپس بر اساس تحلیل ساختارمند نظریه زمینهای و بر اساس کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند. مقوله مرکزی، تصویر ذهنی گردشگران داخلی از فضاهای شهری اصفهان است که در دو بعد شناختی و عاطفی و با توجه به شرایط علّی، زمینهای، مداخلهگر، راهبردها و پیامدهایی تدوین و مدل نهایی بر اساس آنها ارائه شده است.
مدل مفهومی برای تصویر ذهنی گردشگران داخلی از فضاهای شهری اصفهان
- نویسنده : عقیل جمشیدی
- ارسال توسط : میلاد مبارکی نوین
- منبع : novinshahrsaz
- 554 بازدید
- بدون دیدگاه