بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : یکشنبه, ۱۲ آذر , ۱۴۰۲ Sunday, 3 December , 2023

اخبار ویژه

مترو پرند با عملکرد جهادی دولت سیزدهم ۴۰ کیلومتری راه اندازی شد قیمت مسکن در تهران ۲۰ درصد کاهش یافت سهم فارس برای نوسازی در بافت‌های فرسوده بیش از ۳۵ هزار واحد اعلام شد تدوین برنامه عملیاتی و بسته تأمین مالی برای رفع و اصلاح ۸۸۷ نقطه پرتصادف کشور مجوز مسکونی برای هیچ باغی داخل محدوده شهری صادر نمی‌شود ۱۱ طرح بازآفرینی شهری خراسان شمالی در دست اجرا است  مترو پرند با همت شهرداری تهران، قرارگاه خاتم و استانداری تهران احداث شد چهارشنبه‌های فرهنگی دراراضی عباس‌آباد/در نظر گرفتن گردشگری خانواده‌ها در بودجه۱۴۰۳شهرداری تهران همکاری وزارت راه‌ وشهرسازی و مدیریت شهری برای اجرای متروی پرند تولید ۱۰۰ اتوبوس برقی تا پایان سال/ نیاز تهران به ۷ هزار اتوبوس واریز ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات به شهرداری و دهیاری‌های زنجان انتقادات شورای شهر درباره مازوت‌سوزی در تهران سهم استفاده ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از «سوخت پاک» به‌ ۷۰ درصد می‌رسد راه‌اندازی آزمایشگاه زیست هوشمند شهری/ به دنبال استفاده از نقطه نظرات نخبگان هستیم با بهره‌مندی از هوش مصنوعی و تکنولوژی نظارت بر تاکسیرانان دقیق‌تر می‌شود لزوم بازنگری در طرح تفصیلی شهر تهران اهمیت ساخت در بافت فرسوده ۹۷ نقطه جمعیتی در بافتهای فرسوده خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور شناسایی شد نوسازی بافت‌ فرسوده استان تهران از ۴۳ هزار واحد مسکونی عبور کرد ارائه مشوق‌ها و بسته‌های ابلاغی جدید برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری

1
مقاله فارسی

مدل مفهومی برای تصویر ذهنی گردشگران داخلی از فضاهای شهری اصفهان

  • کد خبر : 1777
  • 20 آوریل 2020 - 17:23
مدل مفهومی برای تصویر ذهنی گردشگران داخلی از فضاهای شهری اصفهان
شناخت و تفسیر تصویر فضای شهری به عنوان مقصد گردشگری

شناخت و تفسیر تصویر فضای شهری به عنوان مقصد گردشگری، هدف اصلی این پژوهش است تا بتواند راه را برای تغییر یا تعمیر این تصویر ذهنی، از طریق شناسایی ویژگی‌های محیطی دخیل در آن، فراهم کند. این پژوهش جز اولین پژوهش‌ها در این حیطه (گردشگری شهری) است که فضای شهری را موضوع و مقصد گردشگران داخلی قرار داده است. این پژوهش از نوع تفسیری است و از نظریه زمینه‌ای استفاده کرده است. مشارکت‌کنندگان این پژوهش شامل۳۰ نفر از گردشگران داخلی بودند که از فضاهای شهری اصفهان، دیدن کرده بودند. داده‌ها با روش مصاحبه نیمه ساختار یافته، جمع‌آوری شدند. سپس بر اساس تحلیل ساختارمند نظریه زمینه‌ای و بر اساس کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند. مقوله مرکزی، تصویر ذهنی گردشگران داخلی از فضاهای شهری اصفهان است که در دو بعد شناختی و عاطفی و با توجه به شرایط علّی، زمینه‌ای، مداخله‌گر، راهبردها و پیامدهایی تدوین و مدل نهایی بر اساس آن‌ها ارائه شده است.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=1777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.