بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : سه شنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۲ Tuesday, 26 September , 2023

اخبار ویژه

این خیابان تهران ۸ اسم دارد مکان یکی از آرامستان‌های جدید تهران اعلام شد بدهی‌های شرکت مترو تعیین تکلیف شود حذف درختان آفت‌زده سرخه‌حصار توسط منابع طبیعی/ گونه‌های مناسب جایگزین می‌شوند جعفری: ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال تحویل مردم می شود افتتاح بزرگراه «شهید بروجردی» در جنوب تهران بعد از ۱۳ سال ایده جدید وزارت راه‌ و شهرسازی سبب کاهش قیمت خانه در کشور می‌شود؟ اجرای یک میلیون و ۷۵۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور مترو پرند در بلاتکلیفی؟ بذرپاش به شایعات درباره مسکن ۲۵ متری پایان داد تغییر “طرح ترافیک” در راه است قدمت ۲۰۰ ساله “تراموا” در کشورهای اروپایی/ ۱۱ مزیت بزرگ “تراموا” برای حل‌و‌نقل عمومی که تهران از آن محروم است! ورود اولین مترو باس به خطوط اتوبوسرانی تهران اولین تقاطع در همدان هوشمند شد سندروم تغییر مکرر بلای جان مدیریت شهری تهران قلعه و روستای ایزدخواست؛ میراث فراموش شده اصفهان، پیشرو در توسعه هوشمند شهری کشور اصفهان توان تبدیل شدن به برند ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را دارد ساخت تراموا مزیت های زیادی برای مردم تهران دارد عملیات احداث تراموا در تهران از امروز آغاز می‌شود

1
مقاله فارسی

تبیین مفهوم توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی و معیارهای تعیین مراکز آن

  • کد خبر : 2626
  • 28 آوریل 2020 - 4:31
تبیین مفهوم توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی و معیارهای تعیین مراکز آن
مفهوم شهرِ منطقه‌ای و الگوهای رابطه حمل و نقل عمومی و فرم شهری، توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی به عنوان "راهبردی در چارچوب الگوی شهر انطباقی"
در دو دهه اخیر، توسعه مبتنی بر حمل و نقل‌عمومی(TOD) به عنوان راهبردی برای تسکین پراکنده‌رویی موجود، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در مقاله حاضر، پس از بررسی نوشتگان موجود، مفهوم شهرِ منطقه‌ای و الگوهای رابطه حمل و نقل عمومی و فرم شهری، توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی به عنوان “راهبردی در چارچوب الگوی شهر انطباقی که با ایجاد تغییراتی در فرم و ساختار عملکردی شهر و منطقه از طریق ایجاد مراکز TOD، به افزایش کارایی شهر، حفظ منابع طبیعی و ایجاد کنترل در رشد شهری و منطقه‌ای کمک می‌کند”، تعریف شده است. پس از تبیین و بررسی این تعریف، برای تعیین نقاط مناسب جهت تبدیل به مراکز TOD، دو شرط از تعریف ارائه شده استخراج شد: ۱) قابلیت بکارگیری در الگوی شهر انطباقی ۲) پتانسیل لازم برای ایفای نقش در تغییر یا تعدیل هدفمند ساختار عملکردی شهر و منطقه. بر مبنای این دو شرط و با توجه به ویژگی شهرهای ایران، دو معیار: ۱) سطح توسعه یافتگی و ۲) موقعیت شهری، به عنوان معیارهای تشخیص ایستگاه‌های قابل تبدیل به مراکز TOD معرفی گشته و در همین چارچوب، ایستگاه‌های خط ۱ مترو شیراز در ارتباط با فرم شهر مورد تحلیل قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=2626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.