بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ آذر , ۱۴۰۴ Monday, 15 December , 2025

اخبار ویژه

افتضاح مرمتی پس از تخریب تعمدی سردر بقعه سیدون ابرکوه تشکیل پرونده برای طرفین درگیری ماموان سد معبر شهرداری قزوین گزارش های نگران کننده از وضعیت یخچال های تاریخی ابرکوه تخریب و تجاوز در عرصه و حریم قــلـعـه دخــتـر کــرمـان حفاری غیرمجاز با ماشین آلات سنگین در گورستان تاریخی ساراخاتون ابرکوه قلعه شَهرَسب ابرکوه، هزارتوی خشتی باشکوه روایتی دیگر از تخریب بافت تاریخی ابرکوه بر مزار دکتر فرهاد نظری بافت تاریخی شیراز؛ در حصار حرم شاهچراغ یادی از زنده یاد دکتر فرهاد نظری در برنامه زنده «مان» شبکه چهار سیما کارزار «درخواست جلوگیری از تخریب و تعرض به میراث فرهنگی ایران» منتشر شد. تابلوی شهرساز ممنوع در مسابقه طراحی خانه در خلیج فارس – جزیره بوموسی عملیات اجرائی # توسعه _ غصبی _ حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز بدون اخذ هیچ گونه مصوبه‌ای از شورایعالی معماری و شهرسازی آغاز شد. بافت تاریخی شیراز؛ رو به تخریب و نابودی، حتی پس از ثبت ملی «روایت سوم» آب انبار چاله خشتی پیشوای ورامین؛ غرق در رطوبت، به سوی فرونشست حمایت متخصصان شهرسازی از تصدی وزارت راه و شهرسازی توسط خانم فرزانه صادق مالواجرد بافت تاریخی شیراز؛ رو به تخریب و نابودی، حتی پس از ثبت ملی «روایت دوم» بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران

2
مقاله فارسی

مدل فرآیندی برندسازی شهری برای کلان شهرهای ایران

  • کد خبر : 8066
  • 13 ژوئن 2020 - 11:36
مدل فرآیندی برندسازی شهری برای کلان شهرهای ایران
طراحی مدل فرایندی برندسازی شهری برای کلانشهرهای ایران
هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل فرایندی برندسازی شهری برای کلانشهرهای ایران است. این پژوهش از نوع کیفی بوده و با استفاده از تئوری داده بنیاد انجام شده است. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند و تکنیک گلوله برفی تعداد ۱۷ نفر از مدیران شهرداری و اعضای هیأت علمی رشته‌های مدیریت دولتی، مدیریت بازاریابی، مدیریت سیستم‌ها، مدیریت استراتژیک، مدیریت شهری، برنامه‌ریزی شهری و جغرافیای سیاسی که دارای تجربه در حوزه مدیریت شهری هستند مورد مصاحبه‌های عمیق نیمه‌ساختاریافته قرار گرفتند و سپس داده‌های حاصل از آنها از طریق کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیه و تحلیل شد. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد تعریف جایگاه مدیریت شهری در نظام برنامه‌ریزی کشور، آمایش سرزمین به منظور تعیین تقسیم وظایف شهری، تغییر دیدگاه نسبت به برند، کاهش رانت و افزایش فضای رقابتی و ظرفیت علمی، مطالعاتی و اجرایی شهرها از زمینه‌های علی برندسازی است. همچنین منابع مالی و اجتماعی شهر، محیط سیاسی و نهادی مساعد و نیز دولت تسهیلگر جزء شرایط مداخله‌گری است که حمایت یا عدم حمایت آنها نقش تعیین‌کننده در موفقیت یا عدم‌موفقیت برندسازی شهری دارد. در این پژوهش افزون بر بررسی شرایط علی و مداخله‌گر، فرایند برندسازی شهری کلانشهرهای ایران و ویژگی‌های آن در طول تحقیق استخراج و ارائه شده است. همچنین پیامدهای برندسازی برای کلانشهرهای ایران نیز مورد بررسی قرار گرفته است. فایل کامل این مقاله به صورت رایگان قابل دانلود است.

به کانال تلگرام نوین شهرساز بپیوندید
لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=8066

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.