بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۵ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 25 May , 2024

اخبار ویژه

فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است جمع‌آوری ۲۲۰۰ تن پسماند در منطقه ۱۵ برای خرید خانه در منطقه ۹ به چند میلیارد تومان پول نیاز است؟

1
مقاله لاتین

From city marketing to city branding

  • کد خبر : 8241
  • 15 ژوئن 2020 - 16:00
From city marketing to city branding
city branding is suggested as the appropriate way to describe and implement city marketing

Cities all over Europe include more and more marketing techniques and methods in their administration practice and governing philosophy. The transfer of marketing knowledge, however, to the operational environment of cities proves a cause of difficulties and misalignments, mostly due to the peculiar nature of places in general and cities in particular as marketable assets.

In this paper, city branding is suggested as the appropriate way to describe and implement city marketing. City marketing application is largely dependent on the construction, communication and management of the city’s image, as it is accepted that encounters with the city take place through perceptions and images. Therefore the object of city marketing is the city’s image, which in turn is the starting point for developing the city’s brand. The most appropriate concept to understand marketing applicability within cities is the recently developed concept of corporate branding, which with the necessary modifications is applied to cities.

The core of the paper is a theoretical framework to understand the city’s brand and its management, which was developed through a review of the literature on both city marketing and the corporate brand. City branding provides, on the one hand, the basis for developing policy to pursue economic development and, at the same time, it serves as a conduit for city residents to identify with their city. In this sense the relevance of and need for a framework describing and clarifying the processes involved in city branding are equally strong for facing increasing competition for resources, investment and tourism on the one hand and for addressing urgent social issues like social exclusion and cultural diversity on the other. The framework focuses on the use of city branding and its potential effects on city residents and the way residents associate with and experience their city, and it is based on a combination of city marketing measures and the components of the city’s brand management. The full file of this article can be downloaded for free

به کانال تلگرام نوین شهرساز بپیوندید
لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=8241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.