بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

آشنایی با جاذبه های شهر کاپادوکیا، ترکیه

آشنایی با جاذبه های شهر کاپادوکیا، ترکیه

22:50 02 می 2020
معرفی جاذبه های شهر ونیز

معرفی جاذبه های شهر ونیز

20:53 27 آوریل 2020
شناخت شهر کپنهاگ، دانمارک

شناخت شهر کپنهاگ، دانمارک

18:30 26 آوریل 2020
رقص برج های ژاپنی هنگام زلزله

رقص برج های ژاپنی هنگام زلزله

0:39 20 آوریل 2020

آشنایی با جاذبه های شهر کاپادوکیا، ترکیه

کاپادوکیا منطقه‌ای تاریخی است که در قسمت آناتولی مرکزی قرار دارد. چیزی که کاپادوکیا را در میان مسافران سراسر جهان محبوب کرده است غذاهای سنتی، افسانه‌ها، مکان‌های غیر عادی و زیبایی‌های آسمانی است. چیزی که کاپادوکیا را در میان گردشگران معروف کرده است بالن سواری در آسمان زیبای این منطقه است. این مکان باورنکردنی بر اثر فرسایش زمین، فوران‌های آتشفشانی و سنگ‌های نرمی است که نتیجه تحت فشار قرار گرفتن خاکسترهای آتشفشانی به وجود آمده است.

این شهر با داشتن انواع و اقسام دیدنی‌ها و جاذبه‌های منحصر به فرد در فهرست تماشایی ترین شهرهای ترکیه و حتی جهان است و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران خارجی برای بازدید از زیبایی‌های این منطقه به این شهر سفر می‌کنند.

کاپادوکیا را می‌توان یکی از سه شهر صخره ای شناخته شده در دنیا نام برد که یکی از آن‌ها نیز در ایران است و به نام شهر توریستی کندوان در ۶۰ کیلومتری تبریز استان آذربایجان شرقی نامیده می‌شود. موقعیت منحصر به فرد این شهر که در مسیر جاده ابریشم قدیم بوده است باعث شده تا این شهر به عنوان یکی از شهرهای استراتژیک ترکیه از قدیم الایام به حساب بیاید.

۱-پارک ملی گورمه:

این پارک ملی را می‌توان مجموعه‌ای کامل از آثار تاریخی و دیدنی نامید. در گشت و گذار خود در پارک می‌توانید از غارها، کلیساها و دیگر بناهای تاریخی و طبیعی آن نهایت لذت را ببرید.

۲-شهر زیر زمینی Kaymakli
این مکان در سال ۱۹۶۴ به رو پی بازدیدکنندگان باز شد. مردم روستای کایماکلی خانه های خود را نزدیک به ۱۰۰ تونل زیر زمینی ساخته اند. این شهر زیر زمینی زیبا ۸ طبقه زیر زمین دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از ۴ طبقه آن دیدن کنند. اگر به ترکیه سفرکردید دیدن از این مکان زیبا را از دست ندهید.

۳- دره Ihlara

این دره زیبا که در قسمت جنوب غربی منطقه کاپادوکیا قرار دارد یکی از مهمترین جاذبه‌های توریستی است که بازدیدکنندگان زیادی را بخاطر زمین‌های کشاورزی و درختان معروف و بلندش به این منطقه می‌کشاند. در دوران بیزانس این مکان برای عقب نشینی جامعه راهبان بوده کسانی که کلیساها و مجموعه صومعه‌ها را همانند صخره‌ای ساخته‌اند. در این مجموعه دیدن از سه کلیسای Fragrant، Snake و St. George را نباید از دست بدهید. این روستا ۴۰۰۰ مکان برای اقامت، ۱۰۰ کلیسا به شکل غار که روی دیوارهای آن نقاشی شده و جمعیتی حدود۸۰.۰۰۰ نفر را در خود جای داده.
آدرس: ترکیه، استان آکسارای

۴- قلعه اوجیسار Uchisar

در بین تمامی جاهای دیدنی کاپادوکیا این قلعه از معروف‌ترین جاذبه‌های این منطقه است. قلعه اوجیستار در بلندترین نطقه‌ی کاپادوکیا در جاده‌ی Nevsehir-Goreme قرار دارد و حدود ۵ کیلومتر از گوریمی فاصله دارد. سفر به کاپادوکیا و دیدن مناطق زیبا و باشکوه اطراف بر فراز کوه Erciye را از دست ندهید.

۵- موزه رو باز گوریمی(Goreme)

این موزه یکی از بهترین مکان‌هایی است که می توانید در کاپادوکیا ببینید. این موزه شبیه به یک مجموعه‌ی صومعه یا عبادتگاه بزرگ است که متشکل از سالن‌های غذاخوری، خانه‌ها و اقامتگاه‌های راهبان که کنارهم دیگر قرار دارند که هر اقامتگاه کلیسای خودش را دارد. این موزه از سال ۱۹۸۴ در سایت جهانی یونسکو ثبت شده و جز دومین مکان‌های ترکیه بود که ثبت جهانی شد.
ساعات بازدید: ۸ صبح تا ۷:۳۰ عصر
آدرس: ترکیه، مرکز استان نوشهیر، خیابان موزه

۶- شهر آوانوس
یکی از شهر هایی که گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند شهر آوانوس است. این شهر که در فاصله ۸ کیلومتری از شهرگوریمی قرار دارد به مراکز خریدش بسیار معروف است. آوانوس شهری دوست داشتنی است که دارای امکانات مدرن، حمام ‌ای ترکی و توریستی است.

۷- دره پاساباگ (Pasabag)

این دره ی زیبا در جاده Zelve واقع شده است. هنگامی که از گوریمی و شهر آوانوس حرکت می‌کنید، می‌توانید در میان یک زمین انگور بزرگ ستون های زیبایی با سنگ های حفره دار که از زمین سر بلند کرده‌اند را ببینید.

۸- شهر زیر زمینی درینکویو (Derinkuyu)

این شهر زیر زمینی در استان نوشهر ترکیه قرار دارد. یکی از عمیق‌ترین پناهگاه‌های زیر زمینی است که مسیحیان برای در امان ماندن از حمله دشمنانشان ازآن استفاده می‌کردند. این غار دارای راهروهای بسیار باریکی است که به راحتی می‌توانید در آن مانند یک کاوشگر قدم بزنید و چون افراد زیادی از این مکان زیبا اطلاعی ندارند مانند مکان‌های دیگر این منطقه زیاد شلوغ نیست.

۹-دره های رز و سرخ:

این دره‌ها از باقی مانده‌های آتش فشانی کوه های اطراف و بازمانده گدازه‌های مواد مذاب آن‌ها در طول زمان تشکیل شده‌اند. فرسایش‌های خاکی و بادی باعث شده تا مناظر این دو دره همچون تابلوهای نقاشی برترین نقاش‌های تاریخ، چشم نواز و دل انگیز باشند. بومیان محلی اما بیکار ننشسته و برای افزایش هر چه بیشتر جذابیت این منطقه اقدام به کشت محصولات مختلف کرده‌اند. تقابل رنگ خاکی و سبزی درختان بر زیبایی این دره‌ها می‌افزاید. در میان این دو دره اما می‌توانید کلیساها و ابنیه تاریخی دیگری را که با دست بشر ساخته شده‌اند مشاهده کنید. لازمه گشت و گذار در این منطقه کمی پیاده روی و حوصله است.

۱۰-دودکش های جن و پری:

این بنای منحصر به فرد را نه انسان بلکه خود طبیعت را به وجود اورده است. این قله‌های سنگی به دلیل فرسایش خاک پدید امده اند و البته به دلیل شباهت ان‌ها به دودکش های خانگی این مکان را به نام دوکش جن و پری می نامند. در میانه زمان نیز داستان‌های افسانه‌ای برای آن سراییده شده که اگر کمی در مورد آن‌ها پرس و جو کنید می‌توانید شب خیال انگیزی را داشته باشید.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=3493

گالری ویدئو مرتبط

خط کشی ایستگاه اتوبوس 20 آوریل 2020 - 0:30

خط کشی ایستگاه اتوبوس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها