بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری

اعلام مصوبه نهایی شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خصوص طرح جامع ناحیه قم

  • کد خبر : 2265
  • 25 آوریل 2020 - 13:21
اعلام مصوبه نهایی شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خصوص طرح جامع ناحیه قم
فرزانه صادق مالواجرد، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری با ارسال نامه‌ای به استاندار قم، مصوبه این شورا در خصوص "طرح جامع ناحیه قم" را اعلام کرد.

به گزارش شهرسازی نوین و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به بهرام سرمست، استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم، ملاحظات شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خصوص “طرح جامع ناحیه قم” را اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

پیرو نامه شماره ۳۰۰/ ۱۴۱۱۳۶مورخ ۱۵/۱۰/۹۷ موضوع اعلام مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون طرح جامع ناحیه قم به استحضار می رساند طرح یاد شده در کمیته فنی شماره پنج شورایعالی (کمیته طرح های فرادست) مورد بررسی مجدد قرار گرفته و کمیته فنی بدین شرح اتخاذ تصمیم نموده است:

۱- سازمان پدافند غیرعامل مدارک تکمیلی و نظر خود را ظرف مدت دو هفته به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری، اعلام نماید تا در مدارک ابلاغی طرح لحاظ شود.

 ۲- مصادیق بندهای ۴ و ۱۰ صورتجلسه مورخ ۲۴/۵/۹۷ کمیته ۵، قبل از ابلاغ مدارک طرح توسط دبیرخانه شورای‌عالی مورد بررسی و تأیید قرار خواهد گرفت. همچنین لازم است عناوین پهنه‌ها در اسناد طرح، مطابق با شرح خدمات قرارداد همسان شماره ۱۹ سازمان برنامه و بودجه اصلاح شود.

٣- وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ظرف مدت یک ماه، فهرست و موقعیت جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی با ارزش و آثار تاریخی موجود در طرح ناحیه به همراه حرایم آن‌ها، همچنین مناطق نمونه گردشگری مصوب و روستاهای هدف گردشگری و کانون‌های صنایع دستی را با توجه به مقیاس طرح ناحیه و به همراه ضوابط و مقررات مربوط کتبأ به مشاور طرح و دبیرخانه شورای‌عالی اعلام نماید تا در اسناد طرح منعکس شود.

۴- درارتباط با مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، پهنه سایر اراضی حفاظتی، حذف و راهنمای نقشه‌های پیشنهادی بر اساس شرح خدمات تیپ ۱۹ و بر اساس طبقه‌بندی سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت تمایز رنگ‌ها اصلاح شود.

۵- در بخش مطالعات حمل و نقل، شبکه جابه‌جایی و ارتباطات، پروژه‌های مصوب و در دست احداث و اولویت‌بندی اجرای پروژه‌های مصوب با هماهنگی معاونت حمل و نقل و مطابق با طرح جامع حمل و نقل در مطالعات و اسناد طرح لحاظ شود.

۶- در اسناد ابلاغی طرح ناحیه، آخرین تقسیمات کشوری ملاک عمل خواهد بود.

۷- مکان‌یابی فرودگاه قم با توجه به مکاتبات و سوابق ارائه شده و توضیحات معاون محترم عمرانی استانداری قم مبنی بر ارائه مطالعات انجام شده در مورد فرودگاه قم، عملکرد شهر قم به عنوان شهر زیارتی و مرکزیت آموزشی و پژوهشی و نیز اهمیت فزاینده آن به لحاظ جمعیتی و اقتصادی و نیز اقدامات و پیگیری‌های انجام شده از مراجع ذی‌ربط، مشروط بر اخذ و ارائه مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری در اسناد طرح منعکس خواهد شد.

۸- اماکن و اراضی نظامی پس از تأیید نماینده محترم وزارت دفاع در کمیته فنی در نقشه‌های پیشنهادی با کاربری نظامی تثبیت شود.

۹- وزارت نیرو موارد مورد نظر خود را به‌ همراه مدارک و اسناد لازم و ضوابط و مقررات مربوطه، ظرف مدت یک ماه کتبا به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری اعلام نماید تا با رعایت مقياس طرح ناحیه، در مدارک ابلاغی طرح لحاظ شود.

۱۰- انجام مفاد سایر بندهای صورت‌جلسه مورخ ۲۴/۵/۹۷ کمیته فنی ۵ مورد تأیید است.

 بر اساس تصمیم جلسه مورخ ۲۶/۹/۹۷ شورای‌عالی، نظر کمیته فنی، به‌عنوان نظر نهایی شورای‌عالی قابل ابلاغ و ملاک عمل می‌باشد . مراتب در اجرای ماده ۴۲ آئین‌نامه نحوه بررسی طرح‌های توسعه و عمران …” اعلام می‌شود. خواهشمند است دستور فرمایید به نحو شایسته به کلیه مراجع ذی‌ربط انعکاس یابد. همچنین اسناد و مدارک طرح حداکثر ظرف مدت ۲ ماه با رعایت اصلاحات زیر جهت ابلاغ به دبیرخانه شورای‌عالی ارسال گردد.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=2265
  • نویسنده : محمدرضا خانه داری شاهوردی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
  • 381 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.