بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : سه شنبه, ۴ مهر , ۱۴۰۲ Tuesday, 26 September , 2023

اخبار ویژه

جعفری: ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال تحویل مردم می شود افتتاح بزرگراه «شهید بروجردی» در جنوب تهران بعد از ۱۳ سال ایده جدید وزارت راه‌ و شهرسازی سبب کاهش قیمت خانه در کشور می‌شود؟ اجرای یک میلیون و ۷۵۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور مترو پرند در بلاتکلیفی؟ بذرپاش به شایعات درباره مسکن ۲۵ متری پایان داد تغییر “طرح ترافیک” در راه است قدمت ۲۰۰ ساله “تراموا” در کشورهای اروپایی/ ۱۱ مزیت بزرگ “تراموا” برای حل‌و‌نقل عمومی که تهران از آن محروم است! ورود اولین مترو باس به خطوط اتوبوسرانی تهران اولین تقاطع در همدان هوشمند شد سندروم تغییر مکرر بلای جان مدیریت شهری تهران قلعه و روستای ایزدخواست؛ میراث فراموش شده اصفهان، پیشرو در توسعه هوشمند شهری کشور اصفهان توان تبدیل شدن به برند ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را دارد ساخت تراموا مزیت های زیادی برای مردم تهران دارد عملیات احداث تراموا در تهران از امروز آغاز می‌شود نقشه راه فضای سبز پایتخت تدوین می‌شود/ درختان خشک تهران باید جمع‌آوری شوند شبکه مترو تهران در آستانه افتتاح ۵ ایستگاه جدید نقشه راه «اینترنت اشیاء» در شهرداری تهران تهیه می‌شود آخرین وضعیت کارگران کارخانه زباله‌سوزی آرادکوه بعد از انفجار

1
مقاله لاتین

The analysis of transit-oriented development (TOD)

  • کد خبر : 2632
  • 28 آوریل 2020 - 4:47
The analysis of transit-oriented development (TOD)
how travel behavior is different for TOD residents in the two metropolitan areas of Washington, D.C. and Baltimore

Transit-oriented development (TOD) is mainly focused on providing transit service along with high density and mixed-use development to encourage transit ridership. The Maryland Department of Transportation defines TOD as “a place of relatively higher density that includes a mixture of residential, employment, shopping and civic uses and types located within an easy walk of a bus or rail transit center”( Transit-Oriented Development Task Force, Maryland Department of Transportation, 2000). TOD is a fast-growing development strategy and is becoming more popular among city planners, land developers, and government officials for its potential to increase transit ridership and reduce VMT by shortening trips. However, there has not been enough research done on how successful TODs are in providing sustainable transportation modes, which will eventually result in less energy consumption, environmental pollution, and traffic congestion in urban areas. The present study tries to understand how travel behavior is different for TOD residents in the two metropolitan areas of Washington, D.C. and Baltimore. This is done specifically by examining the changes in vehicle miles traveled (VMT) in order to analyze the effectiveness of TODs on encouraging driving less and switching to transit, walking, biking, and other sustainable modes of transportation

The question of “can transit-oriented development (TOD) reduce vehicle miles of travel?” has been asked frequently, since TODswerefirst proposed and implemented in urban areas. This paper tries to find a viable answer to this question by analyzing the VMT of Washington, D.C. and Baltimore residents. Our results indicate that people living in TOD areas tend to drive less, reducing theirVMT by around 38% in Washington, D.C. and 21% in Baltimore, compared to the residents of the non-TOD areas even with similar land use patterns

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=2632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.