بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0
کتاب

کتاب شکوفایی شهری

  • کد خبر : 5236
  • 13 می 2020 - 15:23
کتاب شکوفایی شهری
کتاب شکوفایی شهری تألیف برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد،به سفارش معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی می باشد که توسط موسسه انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است.

کتاب شکوفایی شهری تألیف برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد،به سفارش معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی می باشد که توسط موسسه انتشارات دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۷ در ۲۰۱ صفحه  به چاپ رسیده است.این کتاب توسط دکتر محمدحسین بوچانی، علی قادری ترجمه شده است.

این کتاب از طریق لینک زیر از سایت نوین شهرساز به صورت رایگان قابل دانلود می باشد.

کتاب فعلی، ترجمه گزارشی است که سازمان ملل متحد به هدف تغییر نگاه‌ها به تعریف توسعه از بعد محدود اقتصادی به ابعاد بهینه‌تر و پاسخگوتر، تدوین کرده است. این گزارش در ارتباط با دستور کار ریو+۲۰ با مضمون محیط‌زیست و توسعه جمع‌آوری و به نگارش درآمده است. این سند حاصل بررسی‌های انجام‌شده بر روی بیش از ۵۰ شهر در نقاط مختلف جهان بوده که از نتایج و تجربیات کسب‌ شده در هر نمونه، در نقاط مختلفی از گزارش استفاده‌ شده است. نکته جالب ‌توجه استفاده گسترده از انواع نمودارها، جداول و کادرهای توضیحی در کتاب است که علاوه بر تکمیل اطلاعات متن اصلی و ارائه پیشنهادات، به انتقال ساده‌تر اطلاعات به خواننده نیز کمک شایانی می نماید.

کتاب به سه بخش کلی تقسیم ‌شده است که عبارت اند از:

بخش اولیه کتاب با مفهوم­شناسی “شکوفایی شهری” آغازشده و به بررسی بحران‌های فعلی حاکم بر شهرها و کشورها می‌پردازد و اعتقاد دارد شهرها می‌توانند پاسخی به این بحران­ها باشند.

بخش دوم کتاب به بررسی تفصیلی ۵ شاخص شکوفایی شهری، بهره‌ وری، توسعه زیرساخت‌ها، کیفیت زندگی، عدالت و شمول اجتماعی و پایداری زیست‌محیطی، در بخش‌هایی مجزا می‌پردازد.

دربخش پایانی به‌عنوان جمع‌بندی جامع کتاب نمونه‌هایی از رویه­ های مختلف شهرها در راستای احقاق شکوفایی شهری ذکرشده و نهایتاً عوامل و موانع دستیابی به شکوفایی شهری به ‌تفصیل در موارد مختلف و به کمک ذکر تجارب متنوع تشریح شده‌اند.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=5236

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.