بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران

باز آفرینی نیاز مهم توسعه تهران و بهبود کیفیت زندگی شهروندان است

  • کد خبر : 7373
  • 03 ژوئن 2020 - 15:55
باز آفرینی نیاز مهم توسعه تهران و بهبود کیفیت زندگی شهروندان است
«خلیل محبت خواه»، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بر ادامه جلسات ستاد بازآفرینی استان تا رسیدن به یک نهضت هماهنگ در بازآفرینی تاکید کرد.

به گزارش نوین شهرساز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ «خلیل محبت خواه»، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، درخصوص بیست و دومین جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران و اولین جلسه آن در سال ۹۹، اظهار داشت: در بیست و دومین جلسه ستاد باز آفرینی استان تهران و اولین جلسه آن در سال جدید،  پیگیر ۲۸۱ مصوبه ای بودیم که هر کدام با توجه به نیاز محلات استان و نیازهای واقعی ساکنان محلات تدوین و مصوب شده اند،

وی افزود: در این جلسه اداره کل ثبت و اسناد استان تهران موظف به تشکیل منظم کار گروه هیات ماده ۹ قانون حمایت از حرکت باز آفرینی شد و روسای شهرستانی اسناد موظف به ارائه گزارش شدند.

وی تصریح کرد: اداره کل اوقاف استان هم باید کار گروه های وقف را در سطح شهرستان ها در رابطه با تعیین تکلیف اراضی موقوفه مشخص کند و گزارش ها را به صورت مستمر به دبیرخانه ستاد استانی باز آفرینی (اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) ارائه کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه گفت: معاونت شهرسازی و معماری اداره کل نیز مکلف به مطالعه و تدقیق در محلات بافت های نا کارآمد به صورت موضوعی و موضعی از پیگیری تا تصویب است. در این زمینه  شهرداری ها نیز در همین راستا باید پیشنهادات مرتبط با طرح های تغییر کاربری را به معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ارائه کنند. 

محبت خواه افزود: در این مسیر جا دارد از استاندار تهران و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، برای پیگیری و فعال شدن اتفاقات بازآفرینی توسط فرمانداران و شهرداران استان تهران تشکر داشته باشیم اما بسیار تاسف بار است که چهار و نیم ملیون نفر از شهروندان استان تهران، ساکن در  این محلات هستند.

وی ادامه داد: لازم است بدنه اجرایی دولت از برنامه ریزی تا تخصیص اعتبارات در استانی که قلب تپنده ایران است و یک چهارم جمعیت بافت فرسوده و سکونتگاه ها در آن متمرکز هستند، منظم تر و موثرتر عمل کند. به همین خاطر در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بنا داریم جلسات ستاد باز آفرینی استان را تا شروع نهضت هماهنگ باز آفرینی ادامه داده و در این مسیر از هیچ کوششی مضایقه نخواهیم داشت. 

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=7373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.