ایران از دیدنیترین مناطق جهان و اصفهان نیز یکی از زیباترین شهرهای ایران است؛ لیکن با وجود ظرفیت بالای اصفهان برای جذب گردشگران، فقدان آمار قابل اطمینان، برنامهریزی علمی را برای توسعه بازار گردشگری این شهر مشکل میگرداند؛ بنابراین پژوهشگران با هدف شناخت بازار گردشگری داخلی اصفهان، با استخراج آمارهای موجود و انجام مطالعه میدانی دشواری، ویژگیهای جغرافیایی، جمعیتی، اقتصادی و عواملی نظیر اهداف یا مشکلات گردشگران را شناسایی کردند.
گردشگران داخلی اصفهان در سال ۱۳۸۴ جامعه آماری و تعداد ۴۰۰ نفر آنان حجم نمونه این پژوهش بودهاند که با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی، ویژگیها و مشکلات گردشگران مشخص و راهکارهایی برای رهایی از برخی چالشهای بازدارنده نظیر گرانی قیمتها، ترافیک و کیفیت اطلاعرسانی، ارائه گردید. فایل کامل این مقاله به صورت رایگان قابل دانلود است.