بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : جمعه, ۴ اسفند , ۱۴۰۲ Friday, 23 February , 2024

اخبار ویژه

استفاده از کودکان در مدیریت پسماند ممنوع است آخرین وضعیت درختان پادگان ۰۶ دستفروشی، قانونی شد؟ استخدام حدود ۵ هزار زباله‌گرد با حقوق ماهیانه ۱۵ میلیون تومان رونمایی از ۳۱ نماد استان‌های کشور در پایتخت بودجه ۶۶۷۰ میلیاردی شهرداری ارومیه تصویب شد تعرفه پارک حاشیه‌ای در شهرکرد اعلام شد ممنوعیت صدور مجوز حفاری در شهرکرد از ۱۵ اسفندماه فرآیند قراردادهای شهرداری تهران تسهیل می‌شود/ تسریع عملیات زیرساختی حوزه حمل و نقل عمومی با همکاری اداره کل امور مالی شهرداری تهران بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در شورا اعمال تغییرات جدید در استاندارد سالانه آلاینده PM۲.۵ در آمریکا رفع پلمب مجتمع تجاری دنیای نور تهران به شرط ایمن سازی اجرای ۱۹ طرح تخصصی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت ساماندهی دستفروشان چهارراه و خیابان ولی‌عصر در ۲ نقطه پایتخت افزایش ۵۰ درصدی نرخ صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل در سال ۱۴۰۳ ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با ۳۳خط عبوری‌ است فرآیند جمع‌آوری داده‌ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی با دیگر بخش‌ها متفاوت است نرخ توقف در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ تعیین شد استمرار تقویت و نوسازی خطوط اتوبوسرانی پایتخت تخصیص بیش از ۱۴ همت از بودجه ۱۴۰۳ به موضوعات فرهنگی و اجتماعی

0
مجله

مجله دانش شهر شماره ۳۰

  • کد خبر : 9819
  • 13 دسامبر 2020 - 16:13
مجله دانش شهر شماره ۳۰
در شماره 30 از ماهنامه دانش شهر مقاله ای با عنوان جایگزینی مینی بوسهای فرسوده شهر تهران ،چالش ها و راهکارها به چاپ رسیده است.

مجله دانش شهر از سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرده و توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر می شود. دوره انتشار این مجله به صورت ماهنامه بوده و موضوع اصلی آن، دیپلماسی شهری و روابط بین الملل است.

سایت این مجله عبارت است از  :http://rpc.tehran.i

فایل شماره ۳۰  از مجله دانش شهر را می توانید به صورت رایگان از طریق لینک زیر از سایت نوین شهرساز دانلود نمایید.
 
مجله دانش شهر، شماره ۳۰ – اسفند ۱۳۸۹

مقولۀ از رده خارج­کردن و بازیافت خودروهای فرسوده چند سالی است که در کشور ما مطرح شده است. قوانین و مصوبات مربوطه نیز در این زمینه به تصویب رسیده امّا تا­کنون اقدام مؤثّری در این راستا صورت نگرفته است. مینی بوس­های فرسوده به­ علت فرسودگی، ایجاد آلاینده­های گوناگون و هزینه ­های اجتماعی و زیست ­محیطی که ایجاد می­کنند هزینه­ های سنگین­تری نسبت به منافعشان ایجاد میکنند که به همین علت پسماند تلقّی شده و از رده خارج کردن آنها براساس بند (ب) ماده ۶۲ قانون برنامه چهارم توسعه­ ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی از وظایف دولت می­باشد که تا به امروز دستورالعمل های بسیاری در این مورد پیشنهاد شده ولی اقدام اساسی در این باره صورت نگرفته است. در این مقاله به بررسی معضل موجود پرداخته و با تحقیقات انجام شده از طریق مصاحبه با عوامل اجرایی و مطالعات پیمایشی در حوزه مسافران و رانند­گان این نتیجه حاصل شد که قریب به ۹۰% مینی­ بوس­های شرکت واحد شهر تهران فرسوده ­بوده و هزینه های ناشی از آنها سنگین است لذا این خودروها هزینه بیشتری نسبت به منافع خود دارند . بنابراین باید از رده خارج و مورد مدیریت جدی قرار گیرند .  در ادامه راهکارهایی برای تسریع بخشیدن به این امر ارائه گردیده است.

شایان ذکر است  که ­باید اشتغال افراد، بویژه شاغلین در مینی­ بوسرانی محترم و ارزشمند شمرده شده و مطالبات ایشان در صورت بازیافت مینی ­بوسها تأمین گردد. نکتۀ قابل تأمّل نیز این است که از دیدگاه اکثریت پاسخگویان ،شهرداری تهران مسئول این امر شناخته شده و حال آنکه مسئولیت اینکار طبق قانون برعهده دولت است.

کلیدواژه ها: پسماند، مینی ­بوس، هزینه ­های مستقیم، هزینه ­های غیرمستقیم (زیست محیطی و اجتماعی)، بازیافت

موضوع: مدیریت شهری

نویسندگان: سلماز چاهي ، سيد محمد مجابي ،سعيد متصدي ، بهروز نوروزي ، امير روحي ، يوسف رشيدی

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=9819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.