بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 27 February , 2024

اخبار ویژه

فعالیت اتوبوس‌های منتهی به بازار و مراکز خرید تا ساعت ۲۳ کمتر از دوسال تا راه‌اندازی پروژه بزرگ‌ترین شهربازی تهران تکمیل سه سازه پارکینگ در تهران تا تابستان ۱۴۰۳ تامین زمین برای احداث نخستین اورژانس بازار تهران گره‌گشایی از تهران با بودجه ۱۴۰۳/ شهروندان منتظر اتفاقات خوب حمل و نقلی باشند استفاده از کودکان در مدیریت پسماند ممنوع است آخرین وضعیت درختان پادگان ۰۶ دستفروشی، قانونی شد؟ استخدام حدود ۵ هزار زباله‌گرد با حقوق ماهیانه ۱۵ میلیون تومان رونمایی از ۳۱ نماد استان‌های کشور در پایتخت بودجه ۶۶۷۰ میلیاردی شهرداری ارومیه تصویب شد تعرفه پارک حاشیه‌ای در شهرکرد اعلام شد ممنوعیت صدور مجوز حفاری در شهرکرد از ۱۵ اسفندماه فرآیند قراردادهای شهرداری تهران تسهیل می‌شود/ تسریع عملیات زیرساختی حوزه حمل و نقل عمومی با همکاری اداره کل امور مالی شهرداری تهران بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در شورا اعمال تغییرات جدید در استاندارد سالانه آلاینده PM۲.۵ در آمریکا رفع پلمب مجتمع تجاری دنیای نور تهران به شرط ایمن سازی اجرای ۱۹ طرح تخصصی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت ساماندهی دستفروشان چهارراه و خیابان ولی‌عصر در ۲ نقطه پایتخت افزایش ۵۰ درصدی نرخ صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل در سال ۱۴۰۳

0
مجله

مجله دانش شهر شماره ۱۲۸

  • کد خبر : 9984
  • 28 دسامبر 2020 - 10:31
مجله دانش شهر شماره ۱۲۸
در شماره 128 از ماهنامه دانش شهر مقاله ای با عنوان بررسی و ارائه سیاست های دستیابی به حمل و نقل پایدار تهران به چاپ رسیده است.

مجله دانش شهر از سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرده و توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر می شود. دوره انتشار این مجله به صورت ماهنامه بوده و موضوع اصلی آن، دیپلماسی شهری و روابط بین الملل است.

سایت این مجله عبارت است از  :http://rpc.tehran.i

فایل شماره ۱۲۸ از مجله دانش شهر را می توانید به صورت رایگان از طریق لینک زیر از سایت نوین شهرساز دانلود نمایید.
 
مجله دانش شهر، شماره ۱۲۸ – تابستان ۱۳۹۱

توسعه پايدار رويکرد فکري غالب در قرن اخير است که اگرچه در بدو امر تنها مسائل زيست محيطي را در حيطه توجه خود قرار مي داد، ولي گسترش اين مفهوم، منجر به وارد شدن بحث پايداري در ديگر مباحث مديريتي از جمله مسکن، توسعه شهري، حمل و نقل و … گرديد. حمل و نقل پايدار به دنبال جستجوي روشهايي است که امکان دسترسي مناسب تر براي همه اقشار جامعه فراهم آورده، هزينه هاي اقتصادي را تعديل نموده و از همه مهم تر اينکه زمينه آلودگي هاي زيست محيطي را کاهش دهد. اين رويکرد به دنبال ناتواني دولت ها و مديران شهري در حل مشکلات ناشي از ازدحام و ترافيک در کلانشهرها با گسترش زيرساختهاي بزرگراهي و شرياني به تفکر غالب در برنامه ريزي حمل و نقل تبديل شده است.
تهران به عنوان بزرگترين کلانشهر خاورميانه با مشکلات جدي در حمل و نقل شهري مواجه است. اين مشکلات تا حد زيادي ناشي از مسائل خاص و ويژگيهاي منحصر به فردي است که در يک تقسيم بندي کلي به مديريتي و اجرايي، موانع ساختاري و کالبدي، موانع اجتماعي و فرهنگي و نهايتاً موانع مالي و اقتصادي تقسيم مي شود. انتخاب تهران به عنوان يکي از ۵ شهر برتر در زمينه حمل و نقل پايدار نشان از هدف گذاري درست مديريت شهري براي حرکت به سمت پايداري و رفع موانع دارد. همچنين شهردار تهران در تصميم مديريتي تمامي پروژه هاي بزرگ شهري را ملزم به ارائه پيوست اجتماعي و زيست محيطي نموده که دو بعد اصلي از پايداري است. در اين پژوهش ابتدا به مرور ادبيات مرتبط با حمل و نقل پايدار پرداخته شده، سپس موانع دستيابي به حمل و نقل پايدار در تهران بررسي گرديده و اقدامات انجام شده توسط شهرداري تهران در راستاي پايداري حمل و نقل شهري معرفي شده و نهايتاً با استفاده از تکنيک SWOT راهکارهايي براي دستيابي به حمل و نقل پايدار در تهران ارائه و اولويت بندي شده است.

کليد واژه : حمل و نقل پايدار، کلانشهرها، تهران

نویسندگان: مهندس الهام فلاح منشادی، مهندس امیر روحی، مهندس پدرام سعیدی زند

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=9984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.