بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0
مجله

مجله دانش شهر شماره ۱۲۸

  • کد خبر : 9984
  • 28 دسامبر 2020 - 10:31
مجله دانش شهر شماره ۱۲۸
در شماره 128 از ماهنامه دانش شهر مقاله ای با عنوان بررسی و ارائه سیاست های دستیابی به حمل و نقل پایدار تهران به چاپ رسیده است.

مجله دانش شهر از سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرده و توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر می شود. دوره انتشار این مجله به صورت ماهنامه بوده و موضوع اصلی آن، دیپلماسی شهری و روابط بین الملل است.

سایت این مجله عبارت است از  :http://rpc.tehran.i

فایل شماره ۱۲۸ از مجله دانش شهر را می توانید به صورت رایگان از طریق لینک زیر از سایت نوین شهرساز دانلود نمایید.
 
مجله دانش شهر، شماره ۱۲۸ – تابستان ۱۳۹۱

توسعه پايدار رويکرد فکري غالب در قرن اخير است که اگرچه در بدو امر تنها مسائل زيست محيطي را در حيطه توجه خود قرار مي داد، ولي گسترش اين مفهوم، منجر به وارد شدن بحث پايداري در ديگر مباحث مديريتي از جمله مسکن، توسعه شهري، حمل و نقل و … گرديد. حمل و نقل پايدار به دنبال جستجوي روشهايي است که امکان دسترسي مناسب تر براي همه اقشار جامعه فراهم آورده، هزينه هاي اقتصادي را تعديل نموده و از همه مهم تر اينکه زمينه آلودگي هاي زيست محيطي را کاهش دهد. اين رويکرد به دنبال ناتواني دولت ها و مديران شهري در حل مشکلات ناشي از ازدحام و ترافيک در کلانشهرها با گسترش زيرساختهاي بزرگراهي و شرياني به تفکر غالب در برنامه ريزي حمل و نقل تبديل شده است.
تهران به عنوان بزرگترين کلانشهر خاورميانه با مشکلات جدي در حمل و نقل شهري مواجه است. اين مشکلات تا حد زيادي ناشي از مسائل خاص و ويژگيهاي منحصر به فردي است که در يک تقسيم بندي کلي به مديريتي و اجرايي، موانع ساختاري و کالبدي، موانع اجتماعي و فرهنگي و نهايتاً موانع مالي و اقتصادي تقسيم مي شود. انتخاب تهران به عنوان يکي از ۵ شهر برتر در زمينه حمل و نقل پايدار نشان از هدف گذاري درست مديريت شهري براي حرکت به سمت پايداري و رفع موانع دارد. همچنين شهردار تهران در تصميم مديريتي تمامي پروژه هاي بزرگ شهري را ملزم به ارائه پيوست اجتماعي و زيست محيطي نموده که دو بعد اصلي از پايداري است. در اين پژوهش ابتدا به مرور ادبيات مرتبط با حمل و نقل پايدار پرداخته شده، سپس موانع دستيابي به حمل و نقل پايدار در تهران بررسي گرديده و اقدامات انجام شده توسط شهرداري تهران در راستاي پايداري حمل و نقل شهري معرفي شده و نهايتاً با استفاده از تکنيک SWOT راهکارهايي براي دستيابي به حمل و نقل پايدار در تهران ارائه و اولويت بندي شده است.

کليد واژه : حمل و نقل پايدار، کلانشهرها، تهران

نویسندگان: مهندس الهام فلاح منشادی، مهندس امیر روحی، مهندس پدرام سعیدی زند

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=9984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.