بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : جمعه, ۴ اسفند , ۱۴۰۲ Friday, 23 February , 2024

اخبار ویژه

استفاده از کودکان در مدیریت پسماند ممنوع است آخرین وضعیت درختان پادگان ۰۶ دستفروشی، قانونی شد؟ استخدام حدود ۵ هزار زباله‌گرد با حقوق ماهیانه ۱۵ میلیون تومان رونمایی از ۳۱ نماد استان‌های کشور در پایتخت بودجه ۶۶۷۰ میلیاردی شهرداری ارومیه تصویب شد تعرفه پارک حاشیه‌ای در شهرکرد اعلام شد ممنوعیت صدور مجوز حفاری در شهرکرد از ۱۵ اسفندماه فرآیند قراردادهای شهرداری تهران تسهیل می‌شود/ تسریع عملیات زیرساختی حوزه حمل و نقل عمومی با همکاری اداره کل امور مالی شهرداری تهران بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در شورا اعمال تغییرات جدید در استاندارد سالانه آلاینده PM۲.۵ در آمریکا رفع پلمب مجتمع تجاری دنیای نور تهران به شرط ایمن سازی اجرای ۱۹ طرح تخصصی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت ساماندهی دستفروشان چهارراه و خیابان ولی‌عصر در ۲ نقطه پایتخت افزایش ۵۰ درصدی نرخ صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل در سال ۱۴۰۳ ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با ۳۳خط عبوری‌ است فرآیند جمع‌آوری داده‌ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی با دیگر بخش‌ها متفاوت است نرخ توقف در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ تعیین شد استمرار تقویت و نوسازی خطوط اتوبوسرانی پایتخت تخصیص بیش از ۱۴ همت از بودجه ۱۴۰۳ به موضوعات فرهنگی و اجتماعی

1
مجله

مجله دانش شهر شماره ۴۰۰

  • کد خبر : 10288
  • 10 ژانویه 2021 - 15:43
مجله دانش شهر شماره ۴۰۰
در شماره 400 از ماهنامه دانش شهر مقاله ای با عنوان ارتباط ریلی شهرک های اقماری با کلان شهرهای مادر: بایدها و نبایدها به چاپ رسیده است.

مجله دانش شهر از سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرده و توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر می شود. دوره انتشار این مجله به صورت ماهنامه بوده و موضوع اصلی آن، دیپلماسی شهری و روابط بین الملل است.

سایت این مجله عبارت است از  :http://rpc.tehran.i

فایل شماره ۴۰۰ از مجله دانش شهر را می توانید به صورت رایگان از طریق لینک زیر از سایت نوین شهرساز دانلود نمایید.
 
مجله دانش شهر، شماره ۴۰۰، بهار ۱۳۹۶

با توجه به آسیب‌هایی که توسعه ریلی شهرهای اقماری می‌تواند به مرکز وارد کند، پرسش این است که آیا باید از ایجاد این خطوط منصرف شویم؟ پاسخ این است: باید هم‌زمان با احداث خطوط ریلی، اقدامات دیگری را به‌عنوان پیش‌نیازهای ضروری این کار اجرایی کنیم. این اقدامات، سیاست‌های کنترل جمعیتی و کنترل انتخاب وسیله حمل‌ونقل شخصی یا عمومی است؛ به این معنا که باید طرح جامع و افق دولت درباره میزان سکنی‌گزینی شهرک‌های اقماری، پیش از احداث خطوط ریلی در آن‌ها مشخص و تعیین شود. در شرایطی که ارتباط ریلی بین شهر اقماری و مرکز به‌عنوان یک شیوه سریع و ارزان ایجاد شده است، می‌توان بر تردد خودروهای شخصی که آلودگی و ترافیک را در پی دارند، محدودیت‌هایی را اعمال کرد.

تهيه کننده: رضا وثوقی ك

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=10288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.