بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0

برنامه ریزی شهرداری برای ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت

  • کد خبر : 11022
  • 31 می 2023 - 15:34
برنامه ریزی شهرداری برای ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برنامه ریزی شهرداری برای ورود ۶۰۰۰ اتوبوس به پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشستی با رئیس و اعضای شورای شهر تهران با اشاره به برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت گفت: برای ورود بیش از۶ هزار دستگاه اتوبوس به شهر برنامه ریزی شده است.  

جلال بهرامی افزود: تمام اقدامات در این معاونت بر اساس بودجه شهرداری تنظیم شده است. 

۱۰۰ درصد تخصیص‌ها برای حوزه حمل و نقل عمومی

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم در این نشست گفت: ۱۰۰ درصد تخصیص‌ها برای حوزه حمل و نقل عمومی اتفاق افتاده است.

وزارت کشور باید به تعهدات خود عمل کند

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به برنامه ریزی شورای شهر تهران درباره حوزه حمل و نقل در سال جاری گفت: امسال تامین ۲ هزار دستگاه اتوبوس در بودجه پیش بینی شده است.

میثم مظفر افزود: به غیر از مواردی که در بودجه برای خرید اتوبوس‌های جدید درنظر گرفته شده است، امیدواریم دولت نیز در این باره همکاری لازم را داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بنا بر اعلام شرکت اتوبوسرانی تهران تا به امروز قرارداد تهیه ۴۶۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده است.

میثم مظفر افزود: وزارت کشور نیز باید به تعهدات خود عمل کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: همچنین در بودجه امسال شهرداری تهران، خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس سه کابین به ارزش هزار میلیارد تومان، ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان و نوسازی ۵۴۰ دستگاه اتوبوس تاکید شده است. 

خرید اتوبوس

کاهش ۳۲۰۰ تایی اتوبوس‌های تهران در دوره پنجم مدیریت شهری

رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه امیدواریم شرکت واحد اتوبوسرانی با نیروی جوانی و هماهنگی با معاون ترافیک حرکت‌های خوبی را داشته باشد، گفت: قولی که به مردم دادیم اضافه شدن حداقل ۳ هزار دستگاه اتوبوس به شهر تهران است. 

مهدی چمران افزود: از سال ۸۶ یا ۸۷ که در مهر با رییس جمهور وقت برای تامین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جلسه داشتیم از آن زمان تا دولت سیزدهم اتوبوسی، دولت به ناوگان اضافه نکرده است. 

رئیس شورا با بیان اینکه روزی که شورا را تحویل دادیم حدود ۵ هزار اتوبوس داشتیم و روزی که تحویل گرفتیم ۱۸۰۰ دستگاه به زور داشتیم، گفت: حالا به حدود ۲ هزار دستگاه رسیده است و تهران باید ۹ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشد و پیش بینی شده بود تهران نزدیک به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در افق ۱۴۰۴ داشته باشد.

رئیس شورای شهر ششم افزود: باید هم از طریق واردات و هم از ظرفیت داخلی برای تأمین اتوبوس استفاده کنیم.

مهدی چمران گفت: ان‌شاءالله وزارت کشور هم به قول‌های خود در این حوزه عمل کند و بودجه یک دوازدهم باید حتما عملیاتی بشود، زیرا خودروسازان می‌گویند به ما پول بدهید تا ۱۴ ماه دیگر به شما اتوبوس تحویل بدهیم.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=11022

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.