بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0

ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهر

  • کد خبر : 11527
  • 26 ژوئن 2023 - 7:23
ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهر
معاون شهرسازی شهرداری مبارکه با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی به منظور تسهیل در فرایند نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر گفت: سیاست‌های تشویقی ویژه‌ای برای بهسازی و نوسازی این واحدها در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

جواد منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: راهکار اساسی نوسازی بافت فرسوده بر مبنای مردمی‌سازی و تشویق ساکنان بافت‌ها با مشارکت سازنده‌ها و استفاده از بسته‌های تشویقی است که توسط دولت و شهرداری‌ها تدارک دیده شده است.

وی افزود: در راستای تسهیل امور و ارائه خدمات به شهروندان مبارکه و با توجه به ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درباره سیاست‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از بسته‌های تراکم تشویقی و اخذ پروانه ساختمانی تا حداقل یک طبقه مازاد، نسبت به کد مصوب در محدوده بافت فرسوده به حوزه معاونت شهرسازی این شهرداری مراجعه کنند.

معاون شهرسازی شهرداری مبارکه با اشاره به بافت فرسوده این شهر خاطرنشان کرد: ۳۹۴ هکتار بافت فرسوده در شهر مبارکه وجود دارد و جمعیت ساکن در این بافت‌ها حدود ۲۷ هزار نفر تخمین زده می‌شود که جمعیت زیادی است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم اتفاقات خوبی در زمینه بافت‌های فرسوده در شهر بیفتد، باید مقدمات و حمایت‌های لازم از طرف سازمان‌های مربوطه فراهم شود.

منصوری اضافه کرد: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرها باید به کمک شهرداری‌ها بیایند تا مدیریت شهری هم با توجه به رسالتی که بر عهده دارد، در این مسیر تلاش کند.

وی تاکید کرد: بافت فرسوده مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی دارد و به همین دلیل برای بازآفرینی این بخش از بافت شهری باید از همه توان بخش دولتی و مشارکت شهروندان استفاده کرد.

معاون شهرسازی شهرداری مبارکه گفت: محلات “دهنو” و “اسماعیل‌ترخان”، به عنوان محله‌های هدف در طرح‌های شرکت بازآفرینی تعریف شده و محله “درچه کلماران” نیز یکی از محله‌های قدیمی مبارکه است که بیشترین بافت فرسوده را دارد.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=11527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.