بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

1

رییس شورای عالی استان‌ها: اختلال فرهنگی در شهر نشانه آشفتگی در مدیریت است

  • کد خبر : 13374
  • 15 اکتبر 2023 - 12:53
رییس شورای عالی استان‌ها: اختلال فرهنگی در شهر نشانه آشفتگی در مدیریت است
رییس شورای عالی استان‌ها گفت: بسترهای نرم افزاری فرهنگی اساس مدیریت جامعه و اختلال در فرهنگ عمومی نتیجه آشفتگی در مدیریت است.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، پرویز سروری شامگاه پنجشنبه در اختتامیه سومین اجلاسیه مجمع رؤسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز کلانشهرها و ششمین اجلاسیه شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه مهمترین شاخصه کار فرهنگی، نگاه ویژه‌ای می‌طلبد، افزود: موضوع فرهنگ عمومی به عنوان یک نماد تلقی می‌شود و جزو اصول اساسی و زیر ساختی است.

سروری تأکید کرد: وقتی این فرهنگ دچار اختلال شود؛ قطعاً تبعات آن منجر به ایجاد زخم عمیق در جامعه خواهد شد.

نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه زمانی که در کف جامعه باشیم می‌بینیم آمارها بویژه در خصوص مسایل فرهنگی با واقعیت منطبق نیست، گفت: این شکاف فرهنگی محصول کم کاری ها و ترک فعل‌های بسیاری است.

وی یادآور شد: ما زمانی می‌توانیم عملکردها را مثبت تلقی کنیم که آثارها در جامعه مشهود بوده نه در آمارها فقط باشد.

سروری افزود: مساله اصلی در جامعه این است که ما به نرم‌افزار مدیریت شهری توجه کنیم و سخت‌افزار باید به عنوان متغیر لحاظ شود یعنی ساخت و ساز، عمران، احداث پل، تونل، بزرگراه و آنچه که ضروریات مدیریت شهری است در کنار سیستم نرم افزار فرهنگی باشد چرا که اگر این دو در کنار هم قرار نگیرند قطعا زمینه ضدیت فرهنگی بوجود می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه ما اگر نتوانیم در مساله فرهنگی حرف اصلی را بزنیم حرف اصلی در جای دیگر زده خواهد شد، گفت: این اتفاق می‌تواند زمینه ایجاد اختلال عمیق در حوزه فرهنگی شود به طوریکه خط فرهنگی و محصول تلاش ما از سوی کسانی ترسیم خواهد شد که هویت ما بر ضدیت با آنهاست.

وی با انتقاد از اینکه ظرفیت‌های فرهنگی ما همچنان بروز نشده است، اضافه کرد: ما می‌بینیم حرکت جامعه به سمت توسعه پیش رفته اما همچنان در اجرای مدل‌های گذشته دست و پا می‌زنیم. مبانی ما درست است اما مدل‌های ما درست نیست.

سروری گفت: مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر کار ایده آلی بود که توسط مدیریت شهری اجرا شد و توانست ما را در حوزه فرهنگ عمومی ارتقا دهد چرا که این کار منطبق با مدل‌ها و مبانی فرهنگ اسلامی و طبق اصول اجرا شد.

نایب رییس شورای شهر تهران یادآور شد: در موقعیت کنونی فرهنگی کشور نمی‌توانیم با نگاه سنتی به برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، شاهد دریافت یک خروجی جدی باشیم از این رو اگر بتوانیم در حوزه فرهنگی قاعده مند عمل و زمینه تغییر مدل‌ها را عملی کنیم می‌توان پیام فرهنگی با بار مثبت را به جامعه القا کرد و مهمترین اثر بخشی پیام‌های فرهنگی تغییر و بروز آوری همین مدل‌هاست.

وی اظهار کرد: امروز احساس می‌شود که شورای ششم در کل کشور توانسته حرفی برای گفتن در حوزه فرهنگی داشته باشد و این تاثیر گذاری در تمام لایه‌های فرهنگی در مختصات جمهوری اسلامی محسوس است چرا که نگاه مدل سازی نوین که از تهران آغاز شده در دیگر شهرهای کشور دیده می‌شود.

نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران به دلیل پایتخت بودن تجمیع بسیاری از هویت هاست، ادامه داد: ما بسیاری از اقوام سراسر ایران را در اینجا می‌بینیم و کمتر هویتی از خود تهرانی‌ها مشاهده می‌شود از این رو زمانی که کاری انجام‌ می‌شود اثر گذاری آن در کل کشور نمایان شده و این قوت ها متعلق به نام ادیان، مذاهب و فرهنگ هاست.

به گفته وی، مهمترین کاری که باید انجام دهیم اینکه برگزاری چنین‌ نشست‌هایی باید منجر به تبادل برنامه‌ها و ظرفیت‌های مثبت استان‌ها شود.

وی تاکید کرد: در شورای عالی استان‌ها مجمع‌های تخصصی را با ظرفیت‌های شناختی در دستور کار داریم تا بگونه ای موضوعات را مصوب کنیم که آثار آن در تمام لایه‌های جامعه ایران موثر باشد.

سروری خواستار تعاملات عمیق تر کمیسیون‌های فرهنگی در برنامه ریزی ها و تبادل اطلاعات شد تا زمینه افزایش سرانه های فرهنگی در کشور افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=13374

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.