بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0

۱۰ ساختمان پر تردد ناایمن در هر استان کشور شناسایی شد

  • کد خبر : 13393
  • 15 اکتبر 2023 - 15:07
۱۰ ساختمان پر تردد ناایمن در هر استان کشور شناسایی شد
تهران بزرگ - رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: با تلاش‌های جهادی همکاران این مرکز به صورت میانگین در هر استان ۸ تا ۱۰ ساختمان پر تردد ناایمن را شناسایی کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، حسن عبدلیان‌پور در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری برای عدم تکرار حادثه متروپل تمام کارشناسان کشور را پای کار آوردیم تا ساختمان‌های ناایمن پرتردد در کشور را شناسایی کنند.

وی افزود: مجموعه مرکز وکلای قوه قضاییه به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های قوه قضاییه خدمتگزار سه قشر تاثیرگذار، فرهیخته و نخبه وکیل، کارشناس و مشاوران خانواده است.

عبدلیان‌پور با اشاره به اینکه در مجموعه مرکز وکلای قوه قضاییه بر اساس قانون سوم توسعه وظیفه تربیت وکیل، کارشناس و مشاور خانواده در تراز انقلاب اسلامی را داریم، ادامه داد: حفظ و احیای حقوق عامه مردم نیز از دیگر وظایف قانونی این مرکز است.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به استقرار وکلا در مساجد به تاسی از پیامبر اسلام (ص) برای حل مشکلات مردم تاکید کرد: یک هزار و ۴۰۰ وکیل معاضدتی رایگان برای حل پرونده‌های قضایی مردم درنظر گرفتیم؛ طی یک هفته حدود ۳۰۰ وکیل در مساجد سراسر کشور حضور پیدا کردند.

عبدلیان‌پور با اشاره به فعال بودن شبانه‌روزی سامانه ۱۲۹ برای مشاوره حقوقی رایگان به مردم افزود: در راه کمک به مردم و ربع معضلات حقوقی آنها اقدامات زیادی انجام شده تا در راستای وظیفه خودمان برای حقوق عامه مردم عمل کنیم. وی یادآور شد: اگر فرهنگ استفاده از وکیل و مشاوره حقوقی گرفتن در بین مردم نهادینه شود، قطعا از اطاله دادرسی و یا افزایش حجم ورودی پرونده‌ها جلوگیری می‌شود.

عبدلیان‌پور با اشاره به اینکه اگر فردی در حوزه مشاوران خانواده به فرآیند اصلاح ذات‌البین کمک کند، نتایج خوبی برای جامعه به دنبال دارد، گفت: همایش‌های زیادی را با همکاری شورای اسلامی شهر تهران برگزار کردیم که مهمترین آن «تبیین اندیشه‌های حضرت امام» با حضور نمایندگانی از ۱۶۰ کشور بود؛ حقوقدانان بدون هیچ چشمداشت قبل مالی در ۲۲ سرای محله مستقر و به حل مشکلات حقوقی مردم می‌پردازند.

وی با محکوم کردن جنایات اسراییل خبر داد: ۱۲ شکواییه علیه اقدامات رژیم صهیونسیتی تنظیم و با همکاری شهرداری آن را در اماکن عمومی از خوبه چهارراه ولیعصر مطرح کردیم.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از شورای شهر تهران درخواست کرد یک خیابان را به نام وکیل یا کارشناس در تهران نامگذاری کنند.

در این جلسه همچنین نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این کمیسیون در حال جانمایی بوستانی به نام «قانون خانه حقوق» هستیم.

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار کرد: مصوبه تعارض منافع از وقوع تخلفات جلوگیری و شهرداری تهران در صورتی می‌تواند این مصوبه را به صورت دقیق اجرایی کند که همکاری لازم از سوی مرکز وکلای قوه قضاییه انجام شود.

وی ادامه داد: از مرکز وکلا قوه قضاییه درخواست می‌کنیم که شرایط را برای تبادل اطلاعات فراهم کنند تا با کمک وکلا و حقوقدانان پرونده‌ها در دادگاه‌ها بر علیه شهرداری نباشد.

به گزارش پایگاه خبری، در پایان با اهدای لوح تقدیر از زحمات رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=13393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.