بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

1

شهردار تهران: مدیرعامل زیباسازی برکنار نشد، تغییر تصمیم مدیریتی بود

  • کد خبر : 13741
  • 31 اکتبر 2023 - 12:29
شهردار تهران: مدیرعامل زیباسازی برکنار نشد، تغییر تصمیم مدیریتی بود
شهردار تهران در خصوص انتصاب سرپرست برای سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: بطور قطع هیچ‌گونه برکناری صورت نگرفته بلکه تغییر تصمیم مدیریتی است و مدیرعامل سابق در شهرداری و یا در فضایی دیگر به کار گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، علیرضا زاکانی روز سه‌شنبه در حاشیه یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: قرارداد ساخت ۷۹۱ دستگاه واگن مبتنی بر پشتیبانی دولت با چینی ها منعقد شد؛ همچنین پشتیبانی مالی ساخت دو هزار دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه ون، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت با طرف خارجی انجام شده است.

وی ادامه داد: از موضوع تامین مالی قرارداد گذر کردیم و حالا فقط باید نوع این وسایل را انتخاب کنیم؛ در سفر چین برای این انتخاب خوب از پنج شرکت بزرگ بازدید کردیم و هیات چینی نیز به تهران سفر خواهند کرد.

شهردار تهران تصریح کرد: تامین مالی قرارداد از منابع دولتی انجام نمی‌شود و برخی از قراردادهای سفر نیز برای همین تامین منابع مالی از سوی طرف خارجی بود؛ از دو روز قبل نیز پیگیر موضوع هستیم و روز یکشنبه در جلسه دولت نیز مساله پشتیبانی دولت را از رییس بانک مرکزی، وزیران صمت و نفت دنبال کردیم.

زاکانی یادآور شد: یک هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس در قراردادهای داخلی تامین می‌شود؛ منابع مالی این قراردادهای داخلی نیز توسط شهرداری تهران تامین شده است.

وی تاکید کرد: با یک شرکت داخلی بین سه تا چهار همت قرارداد منعقد کردیم ولی در این میان یکی از شرکت‌ها میزان تولید اتوبوس برقی خود در سال را فقط دو دستگاه اعلام کرد که باید این توان افزایش یابد.

شهردار تهران در خصوص دستاوردهای سفر چین در حوزه مسکن نیز عنوان کرد: تفاهم این بود که طراحی از سوی شهرداری باشد و چینی‌ها به اقتضای آن شهرک‌سازی نوین انجام دهند؛ گودبرداری یکی از کارهای طرف چینی در منطقه ۱۹ انجام و ساخت آن آغاز شده است.

زاکانی خبر داد: برای ۲۰ هزار واحد مسکونی در راستای صنعتی‌سازی، وارد تفاهم با یکی از تولیدکنندگان داخلی شده ایم که در صورت نهایی شدن قرارداد، اجرای پروژه آغاز می‌شود؛ البته در تفاهم های صورت گرفته در چین نیز آنها باید قیمت‌ها را اعلام کنند ولی تاکنون اعلام نکرده‌اند.

وی بیان کرد: تهاترها از طریق شرکت داخلی و بستر تولید تکنولوژی و تامین منابع نیز از این طریق انجام می‌شود؛ در دیگر بخش‌ها نیز ماه آینده تیمی به تهران سفر می‌کند تا از این مسیر گره از مشکل بزرگ پسماند تهران باز شود.

شهردار تهران اضافه کرد: مقرر شده تا به ازای پسماند موجود بازچرخانی آب انجام و همچنین ظرفیت فوق‌العاده بزرگی برای تولید انرژی ایجاد شود؛ بازدید از کارخانه ساخت دستگاه‌های زباله‌سوز نزدیک به ۱۰ ساعت زمان برده و ارزش بالایی برای تهران و سایر شهرهای کشور دارد.

زاکانی در خصوص زمینه‌سازی در راستای هوشمندسازی تصریح کرد: جهش تکنولوژی در چین در دهه‌های اخیر باعث می‌شود که بتوانیم با استفاده از آن خدماتی پیشرفته به مردم تهران ارائه دهیم؛ مثلا در مرکز کنترل پکن ظرفیت ایستگاه‌ها، اتوبوس‌ها و حتی میزان جمعیت خطوط مشخص بود.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=13741

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.