بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0

وسایل نقلیه عمومی تهران برقی می شود | جزییات خرید اتوبوس، ون و موتورهای برقی

  • کد خبر : 14307
  • 27 نوامبر 2023 - 8:36
وسایل نقلیه عمومی تهران برقی می شود | جزییات خرید اتوبوس، ون و موتورهای برقی
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: دنیا ۱۰سال است به سمت خودروهای برقی حرکت کرده، اما در تهران اقدام خاصی صورت نگرفته و همچنان شاهد تردد اتوبوس‌های دیزلی و تاکسی‌های بنزینی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، لطف الله فروزنده؛ حمل‌ونقل همگانی تهران با توجه به عقب ماندگی بیش از یک دهه، نیازمند توجه ویژه است و از این‌رو مدیریت شهری در دوره ششم جبران کمبود در این حوزه را در اولویت قرار داد و امسال حدود ۷۵درصد از بودجه عمرانی شهرداری به توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده شده است.

فروزنده با اشاره به این که در حوزه حمل‌ونقل می بایست به سمت برقی‌شدن حرکت کنیم؛ گفت: چرا که دنیا ۱۰سال است به سمت خودروهای برقی حرکت کرده، اما در تهران اقدام خاصی صورت نگرفته و همچنان شاهد تردد اتوبوس‌های دیزلی و تاکسی‌های بنزینی هستیم؛ بنابراین برقی‌سازی‌ ناوگان همگانی امروز مطالبه شهروندان و نیاز شهر است که معتقدم این کار می‌بایست زودتر از این صورت می‌گرفت.

او ادامه داد: برقی‌سازی‌ ناوگان همگانی کلانشهری چون تهران حتما منجر به کاهش آلودگی هوا می‌شود، چراکه تهران در طول سال با ذرات آلاینده و آسمان خاکستری دست به گریبان است و به ندرت پایتخت‌نشینان شاهد هوای پاک و آسمان آبی هستند. بنابراین علاوه بر اتوبوس، حتما باید در برقی‌سازی‌ سایر وسایل نقلیه از جمله تاکسی و موتورسیکلت ورود کنیم که این کار در دستور مدیریت شهری قرار دارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: در برقی‌سازی‌ ناوگان حمل‌ونقل همگانی حتما روی ظرفیت شرکت‌های خارجی تمرکز نمی‌کنیم و از توانایی شرکت‌های خودروساز داخلی هم استفاده می‌شود و برای تحقق این موضوع با کارخانه‌های اتوبوس‌سازی بخش خصوصی به ارزش ۲۸همت قرارداد امضا کردیم.

او ادامه داد: در سفر مدیران شهری تمرکز روی جذب سرمایه‌گذاری طرف چینی بود. ۵ قرارداد در حوزه نوسازی ناوگان عمومی با این مدل تأمین مالی بسته شد، یک هزار دستگاه اتوبوس گازی، ۱۰هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰هزار ون برقی، ۱۰۰هزار موتورسیکلت برقی که البته بخشی از هزینه قراردادها وام است و همه باید برای بازپرداخت آن کمک کنند؛ همچنین از بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و نفت نیز انتظار حمایت داریم.

آن طور که فروزنده تاکید کرده: با وزیر صمت جلسات مفصلی برای برقی‌سازی خودروهای تهران داشتیم و هم‌اکنون در حال فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم و همچنین در تعامل با وزارت نیرو پیگیر تأمین برق مورد نیاز خودروها هستیم.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=14307

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.