بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0

از درخواست تسهیل تردد معلولین در مترو تا بودجه ۴۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل خط ۶ متروی تهران

  • کد خبر : 14704
  • 12 دسامبر 2023 - 21:39
از درخواست تسهیل تردد معلولین در مترو تا بودجه ۴۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل خط ۶ متروی تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تسهیل تردد معلولین در مترو و همچنین تأمین منابع ۴۰۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران در قالب اصلاح بودجه سال جاری تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، اقراریان در پی ارائه گزارش معاون حمل و نقل شهرداری تهران در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: خلائی که از ابتدای دوره ششم تا کنون در حوزه حمل و نقل دیده می‌شود در حوزه ترافیک زنجیره‌ای از عوامل و فاکتورهاست که تا این موارد حل و فصل نشود معضل ترافیک نیز حل نخواهد شد.

وی افزود: شهرهایی در دنیا وجود دارند که تا سه برابر جمعیت تهران را در خود جای داده‌اند. لذا باید بررسی شود که این شهرها چطور در برنامه‌ای سه ساله موفق شدند موضوع حمل و نقل که وابستگی مستقیم با آلایندگی هوا دارد را حل کرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص موضوع پایانه شرق تهران نیز گفت: ما به شورای دوره پنجم نقدی وارد کرده‌ایم که در دوره‌ای چهار ساله موفق به بهره برداری از این پایانه نشدند. این در حالیست که در این دوره هم هنوز موفق نشدیم این پایانه را به بهره برداری برسانیم. لذا لازم است آقای هرمزی قول بدهند که تا پایان سال این پایانه به بهره برداری برسد.
باید خدمات پس از فروش به رانندگان تاکسی ارائه شود

وی با تأکید بر اینکه با چالش‌های رانندگان تاکسی از نزدیک آشنایی دارد و با این چالش‌ها زندگی کرده است، افزود: در حال حاضر چه موتور، چه ون و چه تاکسی که در شهر تهران برای خدمت رسانی بکار گرفته می شود باید خدمات پس از فروش آن نیز مورد توجه قرار گیرد تا به گونه‌ای نباشد که رانندگان برای تعویض یک باطری چیزی معادل یک سوم تا یک پنجم قیمت خودرو را ارائه کنند.

در ادامه تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: گزارش نسبتا کاملی ارائه شد و صداقت و اخلاق در این گزارش دیده می‌شد و موجب شد نقاط قوت و ضعف ارائه شود. باید توجه داشته باشیم که آقای هرمزی چند ماهی بیشتر نیست که مشغول کار شدند اما با شتاب قابل تقدیر، کارها را دنبال می‌کنند و روند کار روند مثبتی است. البته اشکالاتی وجود دارد که باید عنوان شود.

نیاز ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اصلاح بودجه برای تکمیل خط ۶ متروی تهران

وی افزود: ایستگاه‌های ناتمام در اولویت قرار گرفته و تکمیل شده، در حقیقت در این دوره تکمیل ایستگاه‌ها و خطوط قابل تقدیر بوده، اما در حال حاضر ۳۵۰ متر در خط شش منتهی به ایستگاه شهر ری در خط یک به همراه چهار ایستگاه باقیمانده که بودجه فعلی کفاف این کار را نمی‌دهد. لذا انتظار می‌رفت خیلی زودتر شهرداری تهران پیشنهاد خود را در این خصوص ارائه می‌کرد. چرا که این مسئله به مردم جنوب تهران کمک بسیاری می‌کند. برای احداث این چهار ایستگاه چیزی حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید در اصلاح بودجه دیده شود.

باید مشکلات خط متروی پرند برطرف شود تا دچار مشکل نشویم

عضو شورای شهر تهران به بهره برداری از متروی پرند اشاره کرد و افزود: باید مشکلات این خط برطرف شود تا دچار مشکل نشویم. در حال حاضر ۷۰۰ واگن در صف اورهال هستند و عقب ماندگی در این حوزه وجود دارد که نیازمند همت ویژه‌ای است.

نباید خودروهای ما برای نداشتن راننده در پارکینگ باقی بماند

وی ادامه داد: سیاست‌های ما برای بهره برداری از اتوبوس‌ها، تاکسی و ون‌های جدید باید مشخص شود. امکان ندارد که از شهر تهران با یک شرکت داخلی شهرداری (خودرو سرویس) بتوان شهر را اداره کرد و این تفکر ما را به جایی نمی‌رساند. لذا باید به موازات خرید تجهیزات شهرداری طرح خود را برای نیروی انسانی به شورا بیاورد. درست نیست که خودروهای ما برای نداشتن راننده در پارکینگ باقی بماند.

چرا رانندگان اتوبوس از مردم پول نقد دریافت کنند؟

وی تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر به ۴۰ سال گذشته بازگشته‌ایم و اتوبوس‌های ما پول نقد دریافت می‌کنند پس از سال‌ها که زیرساخت‌های لازم ایجاد شد، برای تعویض سیستم‌ها امروز به جایی رسیده‌ایم که رانندگان از مردم پول نقد دریافت کنند.

در ادامه آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز گفت: این گزارش این پیام را به همراه دارد که تدابیر شورا در حوزه حمل و نقل و سیاست‌های کلان راهبرد خوبی بوده که امروز تاثیر بسزایی گذاشته است. در برنامه‌های در حال اجرا گزارش بسیار خوبی ارائه شد. لذا امیدواریم با قدرت بیشتری تا پایان سال موضوعات دنبال شود.

برای افراد مسن و معلولین تردد در مترو سخت است

در ادامه نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار کرد: بر اساس سنوات گذشته ایستگاه‌های جدید مترو که تکمیل می‌شد مجموعه پله برقی، آسانسور و … در آنها دیده نمی‌شد. ایستگاه‌های جدید نیز عمق زیادی دارند. لذا برای افراد مسن و معلولین تردد در آنها سخت است.

لذا نیاز است که گزارشی ارائه شود که در هنگام بهره برداری از ایستگاه‌های جدید آیا حداقل یکی از این تجهیزات در ایستگاه‌ها نصب و راه‌اندازی می‌شود یا خیر؟

کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از ارائه گزارش معاون حمل و نقل شهرداری تهران افزود: خوشبختانه در جلساتی که گزارش‌های حمل و نقلی ارائه می‌شود همفکری خوبی به همراه بحث‌های کارشناسی صورت می‌گیرد. همه ما وظیفه داریم در خصوص ارائه خدمات به وظایف خود عمل کنیم. امیدواریم حداقل تا پایان دوره اتفاق موثری در حوزه حمل و نقل رخ دهد و سرفاصله قطارها در مترو کاهش پیدا کند.

در ادامه علوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: موضوع توجه به تردد معلولین و افراد مسن در مترو بارها توسط اقشار مختلف در ستاد سمن‌ها مطرح شده، لذا نیاز است گزارشی در این حوزه از سوی شهرداری تهران ارائه شود.

نمی‌توانیم منتظر باشیم تولیدکنندگان داخلی خطوط تولید خود را راه اندازی کنند

آقامیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن قدردانی از ارائه گزارش‌های منظم در حوزه حمل و نقل از سوی شهرداری تهران تأکید کرد: ما از تولید کنندگان داخلی حمایت می‌کنیم اما حمل و نقل تهران آنقدر وضعیت بحرانی دارد که نمی‌توانیم منتظر باشیم تولیدکنندگان داخلی خطوط تولید خود را راه اندازی کنند و در مدت طولانی تولیدات خود را به دست ما برسانند.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=14704

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.