بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0

ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر(عج) / احداث آرامستان جدید پایتخت تا پایان سال

  • کد خبر : 14847
  • 18 دسامبر 2023 - 17:30
ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر(عج) / احداث آرامستان جدید پایتخت تا پایان سال
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر (عج) خبر داد و گفت: این کار تا نیمه دی ماه اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، حسین نظری روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: موضوع جابجایی مکان فعالیت دستفروشان در جلسه هماهنگی برنامه ریزی شده و با توجه به اینکه مکان فعلی موجب نارضایتی شهروندان شده قرار شد تا نیمه دی ماه این کار اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال که مصادف با ایام دهه مبارک فجر و بهار طبیعت است هشت تحول در حوزه خدمات شهری روی می‌دهد، افزود: با تاکیدات شهردار تهران قرار است در حوزه‌های نگهداشت شهر، آمادگی مدیریت شهری در زمان بارندگی، تغییر چهره شهری با محوریت نورپردازی و رنگ اقداماتی انجام شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: افزایش میادین میوه و تره بار و همچنین توسعه این بازارچه‌ها در مناطق، نگهداشت فضای سبز و همچنین ساماندهی دستفروشان و همچنین ارتقای سطح ایمنی با محوریت سازمان آتش نشانی و همچنین ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون از دیگر اقداماتی است که باید در فصل زمستان و ایام پایانی سال انجام شود.

وی با بیان اینکه خواسته‌های مردم افزایش کیفیت و سطح خدمات در میادین میوه و تره بار است، یادآور شد: تلاش داریم با آموزش سطح برخورد کارکنان میادین میوه و تره بار را افزایش دهیم ضمن اینکه این میادین به چرخ‌های دستی برای افزایش خدمت مجهز شدند.

نظری با بیان اینکه بدنبال کاهش زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه نیز هستیم، گفت: تلاش داریم این زمان که نسبتا قابل قبول است را کمتر کنیم البته در حوادث بزرگ زمان رسیدن آتش نشانان به منظور کاهش تلفات قطعا کاهش پیدا می‌کند.

گذرگاه سی تیر تعطیل نمی‌شود

معاون شهردار تهران در خصوص ساماندهی خیابان سی تیر گفت: برای اینکه مزاحمت‌های عبور و مرور را کاهش دهیم یک طرح جدیدی در این منطقه در حال تدوین است البته این به منزله تعطیلی و جابجایی گذرگاه سی تیر نیست.

وی اظهار کرد: برای ارتقای سطح خدماتی همچون بهداشت، تردد و زیباسازی اقداماتی در گذرگاه سی تیر در حال مطالعه است و در زمانی که طرح نهایی شود در این خصوص اطلاع رسانی می‌کنیم.

تهران، نا تمیز نیست

نظری در خصوص وضعیت نظافت پایتخت نیز گفت: اینکه گفته می‌شود تهران شهر ناتمیزی است را اصلا قبول ندارم چرا که در جزییات کامل نحوه خدمت رسانی در حوزه جمع آوری زباله هستم.

وی افزود: برای اینکه این سطح خدمت رسانی افزایش پیدا کند با شرکت‌های کم کار برخورد می‌شود ضمن اینکه نحوه خدمت رسانی در حوزه نظافت نیز تغییر کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران تاکید کرد: نمره نظافت شهر ۱۵ است و شاید مطلوب نباشد اما روزانه بطور مرتب جمع آوری زباله در حال انجام است.

به گفته نظری، ساماندهی شرکت‌های فعال در حوزه جمع آوری زباله در حال انجام است و بزودی ابلاغ جدید در حوزه رفت و روب به پیمانکاران ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص قرار جدید در حوزه رفت و روب نیز گفت: تاکنون به ازای هر ناحیه یک قرار داد داشتیم و اکنون هر منطقه و یا سه منطقه را یک قرارداد کردیم و با شرکت‌های پیمانکاری شرط کردیم که با حجم کارگران و ماشین آلات بیشتر در زمینه جمع آوری زباله اقدام کنند.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: در این روش مفاد قرارداد را اصلاح کرده و قدرت مدیریت خود را افزایش دادیم چون بدنبال دریافت بهتر خدمات هستیم.

ایجاد آرامستان جدید ضرورتی انکار ناپذیر است

وی در خصوص طراحی آرامستان جدید تهران نیز یادآور شد: واقعیت این است که شهر بیش از حد بزرگ شده و حریمی برای تهران باقی نمانده، ظرفیت بهشت زهرا (س) تکمیل شده و باید برای دفن اموات اقدام جدی صورت بگیرد.

نظری با بیان اینکه در داخل تهران نمی توانستیم آرامستان جدید احداث کنیم، گفت: با مشاوره شرکت‌های متخصص در اطراف تهران چهار نقطه انتخاب و مراحل مطالعاتی و هماهنگی بین سازمانی و موضوع تملک زمین در حال انجام است.

به گفته وی، اکنون هیچ نقطه‌ای بطور ۱۰۰ درصد نهایی نشده اما امیدواریم تا پایان امسال این طرح را نهایی کنیم.

تعیین تم رنگ در بخش زیباسازی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص آخرین اقدامات در حوزه زیبا سازی نیز گفت: در این بخش تعیین تم رنگ برای حوزه خدمات شهری در تهران در حال پیگیری است که در همین راستا با یکی از دانشگاه‌ها قراردادی منعقد کردیم که با انجام کار علمی تم رنگی با رنگ‌های سبز، زرد و خاکستری با کد مشخص تعیین و در تمامی مناطق مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی، در این قرارداد همچنین رنگ‌هایی که در روز جلوه بصری بیشتری دارند را مشخص کرده و برای شب هم تعیین نور مناسب را مورد تأکید قرار می‌دهند.

نظری همچنین از راه اندازی سامانه هوشمند در حوزه حریم بان خبر داد و افزود: این سامانه به تازگی طراحی و پیاده شده که از طریق اتاق مانیتورینگ حریم شهر تهران کنترل خواهد شد همچنین در حوزه فضای سبز نیز امسال ۲ هزار هکتار به کمربند سبز شهر در ۱۱ نقطه افزوده خواهد شد که این اقدام باعث می‌شود ساخت و سازهای غیرمجاز توسط افراد حقیقی و حقوقی از بین برود.

وی همچنین گفت: فاز نخست بوستان چهار باغ به مساحت ۴۵ هکتار در پهنه شمالی مصلا اجرایی خواهد شد که در حقیقت مصلا با یک پل به منطقه شمالی بزرگراه شهید سلیمانی متصل و محیط بزرگی ایجاد خواهد شد که می‌توان از آن برای اقامه نماز نیز استفاده کرد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: همچنین ۵۴ هکتار فضای سبز در قالب طرح رود دره فرحزاد احیا و بازسازی شده است.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=14847

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.