بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0

الزام شهرداری به ارتقای ایمنی معابر عمومی تهران

  • کد خبر : 15357
  • 07 ژانویه 2024 - 14:05
الزام شهرداری به ارتقای ایمنی معابر عمومی تهران
اعضای شورای شهر تهران طرح «الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه‌های عمومی شهر تهران» را تصویب کردند.

به گزارش پایگاه نوین شهر ساز، اعضای شورای شهر تهران طرح «الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه های عمومی شهر تهران» را روی میز بررسی قرار دادند و در ابتدا مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در قرائت جزئیات و اهداف این طرح، گفت: پیش از این اعضای شورای شهر به یک فوریت این طرح، رأی مثبت دادند و حالا در بررسی جزئیات این طرح آورده‌ایم که به استناد مصوبه بهای خدمات شهرداری تهران، براساس این طرح شهرداری تهران موظف است در راستای مدیریت حوادث و به حداقل رساندن آن‌ها، اصلاح فرآیندهای ایمنی شهرداری تهران، تأمین حقوق عامه شهروندی، نظم عمومی در تردد و ایمنی معابر شهر در عرصه های عمومی با همکاری دستگاه‌های مسئول، نسبت به ارائه برنامه و تهیه دستورالعمل‌های مربوطه اقدام کند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید نقشه های ایمنی و دستورالعمل‌های حفاری را صادر کند، گفت: پیش از این پلیس دستور نقشه‌های ایمنی را صادر می‌کرد؛ اما حالا شهرداری تهران باید این مهم را انجام دهد.

بابایی با بیان اینکه  شهرداری باید گزارش اقدامات خود را ظرف مدت سه ماه به شورای شهر ارائه کند و دستورالعمل‌ها باید براساس مقررات ملی ساختمان صورت بگیرد، افزود: دستورالعمل‌های ایمنی و نظارتی حفاری انشعابات و مسیرهای عملیات اجرایی سازمان های خدمات‌رسان که منجر به انسداد معابر و محدودسازی شبکه معابر و راه‌های عمومی و اخلال در تردد شهروندان می‌شود، باید توسط شهرداری بروزرسانی شود.

وی ادامه داد: همچنین در راستای نظام‌مند شدن فرآیندها و هماهنگی واحدهای مرتبط شهرداری تهران، سازمان ها و سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ذی‌ربط، شهرداری تهران مکلف است با استفاده از ظرفیت سامانه‌های هوشمند موجود در شهرداری با سازمان‌های مرتبط «طرح ارتقاء ایمنی معابر، عرصه‌های عمومی و شبکه راه‌ها» را اجرا کند و در صورت عدم وجود سامانه هوشمند در راستای اجرای طرح، شهرداری موظف است طی ۶ ماه پس از ابلاغ مصوبه، نسبت به ایجاد و راه‌اندازی سامانه هوشمند اقدام کند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه به منظور رعایت الزامات ایمنی در معابر و عرصه‌های عمومی و فضاهای مجاور، کلیه پروژه‌های اجرایی، نقشه‌های ایمنی، ضوابط و چک لیست‌های فنی و نظارتی باید طراحی و ابلاغ شود، تأکید کرد: اجرای دقیق الزامات نظام نامه (HSE) شهرداری تهران در سطح شهر باید در راستای افزایش ایمنی شهروندان در معابر و عرصه‌های عمومی شهر تهران انجام شود.

در ادامه میثم مظفر با اشاره به مسأله فرونشست زمین گفت: بهتر است در این طرح به مسئله فرونشست نیز توجه ویژه شود.

همچنین ناصر امانی عضو شورای شهر تهران افزود: این طرح بیشتر جنبه ستادی دارد و باید این طرح عملیاتی شود و همچنین اگر می‌شد جدول پیوستی در این طرح ایجاد شود که دقیقا کارکنان شهرداری بدانند عرصه عمومی دقیقا کجاست و چیست؟ چراکه در برخی حوادث چون محدوده خدمات شهرداری مشخص نیست در ابتدا کارشناس می رود تا محدوده را ببیند تا آن حادثه مربوط به شهرداری است یا خیر.

در ادامه پیرهادی با اشاره به اینکه در این طرح اشاره شده که شهرداری تهران با محوریت معاونت فنی و عمرانی باید در ۶ ماه آینده کلیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را احصا و به روز رسانی کند، گفت: این یک کار زمانبر است چراکه ما در حوزه ارتقاء ایمنی در تهران مصوبه زیاد داریم ولی حالا که بحث به روز رسانی بخشنامه ها و دستورالعمل‌ها مطرح است این به زمان بیشتری نیاز دارد.

مهدی چمران نیز در با بیان اینکه قرار بود همه  خیابان ها را اسکن کنیم تا ریزش و چالش‌ها را کنترل کنیم، گفت: بهتر است اسکن کردن معابر اصلی را حداقل در این طرح بیاوریم.
پیرهادی در واکنش به سخنان چمران گفت: دستگاه اسکن معابر وجود دارد؛ اما به شدت گران است و باید در بودجه دیده شود که مهدی قائمی دیگر عضو شورای شهر در واکنش  به این درخواست اظهار کرد: این اسکن با دستگاه پی‌ام‌اس است که در شهرداری تهران سه دستگاه خودرو دارند و تا کنون بخشی از خیابان‌ها را اسکن کردند و ردیف بودجه دارند.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران طرح «الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه های عمومی شهر تهران» را  با آراء مثبت خود تصویب کردند.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=15357

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.