بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

1

لزوم تدبیر برای رفع «فرونشست اصفهان» / ۲۲ طرح به وزیر کشور ارائه شده است

  • کد خبر : 15567
  • 15 ژانویه 2024 - 16:42
لزوم تدبیر برای رفع «فرونشست اصفهان» / ۲۲ طرح به وزیر کشور ارائه شده است
رئیس زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: به منظور رفع فرونشست زمین در اصفهان و شهر‌های اطراف آن ۲۲ طرح به وزارت کشور ارائه شده است

 علی بیت الهی رئیس زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره اقدامات صورت گرفته برای رفع نشست زمین در شهر‌های پر مخاطره، گفت: متاسفانه پدیده فرونشست زمین در سرزمین ایران در گستره‌هایی رخ می‌دهد که تمرکز جمعیتی بالا است. نمونه این گستره‌ها را می‌توان در حاشیه‌های جنوب تهران، کلان‌شهر‌های تهران، مشهد، اصفهان و بسیاری از شهر دیگر مشاهده کرد.

وی ادامه داد: این امر به دلیل تامین مواد غذایی، آب و موارد دیگر مورد نیاز که اجتناب ناپذیر بوده و روی همدیگر جمع شده که فشار به آب خوان‌ها موجب افت آب‌های زیر زمینی و نشست زمین شده است. طی تجربه ۵۰ساله سکونتگاه‌هایی به نام شهر‌های جدید داریم و در حال توسعه هستند. به عنوان نمونه شهر‌هایی مانند پردیس و اندیشه شکل گرفتند که توسعه زیادی پیدا کرده است.

رئیس زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: با این هدف که در آتیه با گسترش این سکونتگاه‌ها این مخاطره گریبان مردم و توسعه شهر‌ها نشود، مطالعات در ۱۷ شهر جدید با حمایت شرکت مادرتخصصی شهر‌های جدید وزارت راه و شهرسازی انجام شده؛ همچنین مطالعاتی درباره فرونشست زمین، سیل و زلزله در این شهر‌های جدید صورت گرفت.

بیت الهی بیان کرد: شهر پردیس به عنوان شهر نزدیک به تهران که دارای حائز اهمیت بوده که برای فاز دوم این اقدام انتخاب شده و دلیل این انتخاب جمعیت‌پذیری بالای شهر جدید پردیس است که استقبال مردم از خرید واحد مسکن، نوع مخاطرات بوده که به طور بالقوه شهر تهران تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: این موارد باعث شد تا پردیس به عنوان یکی از ۵ شهر جدید که توسعه یافته و دارای ساختمان‌های مرتفع است، روی این گستره به عنوان اولویت نخست تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره مهار فرونشست در شهر اصفهان، یادآور شد: در مورد این استان مطالعه ویژه‌ای انجام و گزارش آن به مسوولان ارائه شده که حاوی ۸۸ نقشه فرونشستی به تفکیک مناطق شهری است. جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر در این گستره زندگی می‌کنند.

بیت الهی خاطرنشان کرد: ۲۲ طرح برای کاهش اثرات، خطرات و فرونشست در اصفهان طراحی و طی جدولی به وزارت کشور ارائه شده است تا برای رفع برخی از مخاطرات، ترمیم و اقدامات لازم برای جلوگیری فرونشست زمین در شهر اصفهان به عنوان پایلوت انجام شود.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=15567

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.