بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

2

نخستین پروانه شهرسازی مجتمع ایستگاهی پایتخت صادر شد

  • کد خبر : 16008
  • 07 فوریه 2024 - 18:07
نخستین پروانه شهرسازی مجتمع ایستگاهی پایتخت صادر شد
شهرداری منطقه 18پایتخت در راستای تحقق رویکردهای مباحث توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی ( TOD )، نخستین پروانه شهرسازی مجتمع ایستگاهی سطح شهر را صادر کرد.

محمد جواد خسروی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در فرآیند اقدامات صورت گرفته برای صدور پروانه این مجتمع در کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران ، زیر بنای کلی در ابعاد ۳۷۷ هزار و ۵۳۵ متر مربع بر اساس سومین بند از ششصد و چهل و نهمین مصوبه بصورت مسکونی، تجاری و خدماتی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در این مجتمع ایستگاهی واقع در حاشیه بلوار معلم ، ابتدای شهرک صاحب الزمان (عج)، از مجموع مساحت کلی ، ۵۸ هزار و ۷۵۰ متر مربع عرصه داشته و به عنوان چرخ محرکی در بخش توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی محسوب می شود.
به گفته این مقام مسئول، توسعه فشرده، اختلاط کاربری ها، پیاده مداری و تسهیلات حمل و نقل و جابجایی از جمله رویکرد های توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یا به عبارتی همان TOD بوده که با این اقدام مدیریت شهری می توان در جهت دستیابی به آنها گام برداشت.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=16008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.