بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

1

استمرار تقویت و نوسازی خطوط اتوبوسرانی پایتخت

  • کد خبر : 16117
  • 17 فوریه 2024 - 14:53
استمرار تقویت و نوسازی خطوط اتوبوسرانی پایتخت
نوسازی و تقویت ناوگان اتوبوسرانی در شهری مثل تهران با این حجم از تردد و مسافرت های درون شهری بسیار مهم ضروری است به ویژه در منطقه غرب پایتخت که کمبود حمل و نقل عمومی در آنجا بیشتر از مناطق دیگر حس شده است.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، نوسازی و تقویت ناوگان اتوبوس های تهران از حالت الزام به اضطرار رسیده و سخن به گزاف نگفته ایم که اگر این نوسازی طی ۱۰ سال گذشته به صورت مستمر انجام می شد الان مشکلات حمل و نقل عمومی در این حوزه شاید اینگونه بحرانی نمی شد.

کمبود ناوگان اتوبوسرانی در کلانشهر تهران قابل کتمان نیست و صحبت از نیاز پایتخت به ۱۰ هزار اتوبوس جدید در میان است؛ از یاد نبریم که دوره ششم مدیریت شهری تهران در این خصوص گام هایی برداشته و قراردادهایی به ویژه در حوزه اتوبوس های برقی و پاک منعقد کرده و چندین دستگاه اتوبوس هم طی مراحل مختلف از تولیدکنندگان داخلی تامین و به خطوط اضافه کرده است.

بی تعارف باید اذعان کرد که بسیاری از خطوط ساخت اتوبوس شرکت های داخلی سالیان سال غیرفعال بوده و توان تولید برای تهران حداقل در کوتاه مدت را ندارند این موضوع به دفعات از سوی مدیران شهری اعم از شهردار، رییس و اعضای شورای شهر و همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مورد تاکید و انتقاد قرار گرفته و در نهایت مدیریت شهری مجبور به خرید اتوبوس با اولویت برقی از کشور چین شده است.

از این موضوع که گذر کنیم از چندی پیش تزریق اتوبوس ها و سرویس هایی برای تقویت ناوگان در تهران آغاز شده و با توجه به فقر غرب تهران در حوزه اتوبوسرانی و حمل و نقل این نوسازی و تقویت ناوگان با اولویت این مناطق درحال انجام است.

۱۸ بهمن مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد که به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات اتوبوسرانی در مناطق غربی پایتخت، ۱۴۶ دستگاه اتوبوس نو به ۱۹ خط اتوبوسرانی در این مناطق اضافه می شود.

مهدی علیزاده این را هم گفت که این اقدام با هدف بهبود خدمات اتوبوسرانی و بنا به دستور شهردار تهران مبنی بر برون سپاری ۴۰۴ دستگاه از ناوگان جدید، طی قراردادی در قالب خرید خدمت، شرکت خودرو سرویس شهر به عنوان هفدهمین شرکت خصوصی اتوبوسرانی فعالیت خود را آغاز کرد و اقدامات لازم برای واگذاری ۱۹ خط شرکت جهت ارائه خدمات حمل و نقلی به شرکت مذکور انجام شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت واحد برابر دستور از ابتدای بهمن کار شناسایی خطوط و تحویل اتوبوس ها را آغاز کرده است، افزود: از ابتدای بهمن ماه تا کنون، تقریباً ۱۱ خط واگذار شده است که با بکارگیری اتوبوس ها نو فعال شده است.

به گفته علیزاده، برونسپاری ۱۴۶ دستگاه از ناوگان سامانه پنج اتوبوسرانی به عنوان پایلوت پیش بینی شده که تاکنون ۸۵ دستگاه آن تا جهت اشتغال در ۱۱ خط به شرکت خودرو سرویس شهر تحویل شده و تا نیمه دوم اسفند ماه راهبری ۱۹ خط این سامانه به طور کامل به شرکت مذکور واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه این ۱۹ خط در مناطق ۲، پنج، ۶، ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران قرار دارد، تاکید کرد: با نوسازی ناوگان این مناطق روح تازه ای در کالبد ناوگان حمل و نقل اتوبوسی در منطقه غرب تهران دمیده می شود و شهروندان شاهد تغییرات محسوسی در خدمات اتوبوسرانی خواهند بود.

نوسازی خط اتوبوسرانی پایانه آزادی به میدان هفت تیر

در تازه ترین اقدام صبح امروز/شنبه/ خط اتوبوسرانی کد ۳۵۵، از پایانه آزادی به میدان هفت تیر در منطقه پنج شهرداری تهران با بکارگیری اتوبوس های جدید نوسازی شد.

براساس اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، این خط در ادامه نوسازی خطوط مناطق غرب تهران با راهبری شرکت خودرو سرویس شهر از صبح امروز با بکارگیری هشت دستگاه اتوبوس نو خدمات رسانی به شهروندان را آغاز کرد.
گفتنی است؛ بر اساس برنامه ریزی انجام شده از دهه مبارک فجر، نوسازی ۱۹ خط اتوبوسرانی سامانه پنج در مناطق۲، ۵، ۶، ۲۱ و ۲۲ با راهبری شرکت خودرو سرویس شهر و با اختصاص ۱۴۶ دستگاه اتوبوس نو آغاز شده که تا کنون نوسازی ۱۷ خط آن انجام شده است.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=16117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.