بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

2

نرخ توقف در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ تعیین شد

  • کد خبر : 16122
  • 18 فوریه 2024 - 12:25
نرخ توقف در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ تعیین شد
همزمان با دویست و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بهای خدمات ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال آینده با ۱۹ رأی موافق به طور میانگین ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شانزدهمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه تعیین بهای خدمات ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه نرخ ورودی و حق توقف در پارکینگ های مناطق ۲۲ گانه، سازمانها و شرکت‌های شهرداری تهران در سه رده پارکینگ‌های روباز به عنوان رده سوم و پارکینگ‌های رده دوم و یکم بنابر شرایط و امکانات موجود تعیین شده است، اظهار کرد: نرخ‌ها برای خودروهای سواری، اتوبوس، مینی بوس و تریلر به ازای هر ساعت و روز پیش بینی شده است.

وی افزود: برای توفق کامل شبانه روزی نیز نرخ ها تعیین شده و به طور میانگین نسبت به سال ۱۴۰۲ افزایش ۴۰ درصدی پیش بینی شده است؛ با توجه به هزینه های نگهداری، تأسیسات، هوشمندسازی و دیگر هزینه ها، این میزان افزایش پیشنهاد شده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه برای پارکینگ برج میلاد برابر پارکینگ های رده یکم، ارقام دریافت خواهد شد، گفت: در پارکینگ‌های رده یکم نرخ ساعت اول ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و به ازای هر ۳۰ دقیقه، هزار و ۹۰۰ تومان و در ساعات شبانه هزار و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. همچنین در پارکینگ های رده دوم نرخ ورودی پنج هزار و ۶۰۰ تومان و به ازای هر ۳۰ دقیقه هزار و ۳۰۰ تومان و برای ساعت ۱۲ تا ۲۴ هر ساعت ۶۰۰ تومان و نرخ توقف شبانه روزی ۴۹ هزار تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: در تعیین حقوق قانونی برای خودروهای پارک شده اگر تکالیف قانونی برای شهرداری در نظر گرفته شود، به این رقم افزوده خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه نرخ پارکینگ های مکانیزه ۱.۵ برابر پارکینگ های رده یکم خواهد بود، تصریح کرد: برای موتورسیکلت های که در پارکینگ ها توقف می کنند، ۱۱ هزار تومان (برای توقف شبانه روزی) پیش بینی شده و مبلغ ورودی در ساعت اول سه هزار و ۱۰۰ تومان که به ازای هر ۳۰ دقیقه هزار و ۵۰۰ تومان افزایش می یابد، پیش بینی شده است.

وی افزود: نرخ توقف خودروهای حامل موادغذایی و بار در پایانه های مسافربری مطابق با پارکینگ های رده دوم خواهد بود. در پایانه های سازمان پایانه ها به ازای هر روز توقف و هر بار ورود تا ۲۴ ساعت، ۶ هزار تومان برای سواری، هفت هزار و ۶۰۰ تومان برای مینی بوس و ون و ۱۱ هزار تومان برای اتوبوس است. توقف در پارکینگ های پایانه ها مطابق با پارکینگ های روباز خواهد بود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه کسانی که امرار معاش آنها با موتورسیکلت است معمولاً در پارکینگ های طبقاتی توقف نمی کنند، یادآور شد: عمده موتورهایی که به پارکینگ های عمومی مراجعه می کنند، موتورسیکلت های لاکچری هستند. پیک موتوری عمدتاً به پارکینگ عمومی مراجعه نمی کند.

وی تأکید کرد: نرخ مصوب ما در کمیسیون بسیار کمتر از نرخ اتحادیه است؛ ما باید برای نگهداشت پارکینگ ها ارقامی را در نظر بگیریم. اینکه پارک ارزان باشد باید از جیب تمام شهروندان برداریم تا برای عده ای که خودروی خود را در پارکینگ عمومی پارک می کنند، هزینه کنیم.

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه الکترونیک بودن یا نبودن پارکینگ ها ملاک نیست بلکه داشتن برخی تاسیسات ملاک است، اظهار کرد: برخورداری از سیستم های اعلام و اطفای حریق از جمله این تأسیسات است. اگر ارقام یکسان باشد انگیزه ای برای ارتقاء وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه نرخ پارکینگ های خصوصی هفت تا هشت برابر نرخ پارکینگ های شهرداری است.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه ما ارقامی را در شورا مصوب می کنیم و شهرداری ارقام دیگری دریافت می کند، گفت: مواردی که در شورا تصویب می شود، باید با ابزار دقیق فناوری مورد نظارت قرار بگیرد اما زیرساخت های سازمان فناوری با مشکل روبه رو است.

وی ادامه داد: کسی که سوار موتور می شود می داند در سطح شهر چه می گذرد؟ عدد ۱۱ هزار تومان نرخ توقف در پارکینگ ها زیاد است و پیشنهاد بنده به ازای هر ساعت توقف موتورسیکلت ۵۰۰ تومان است. چراکه موتورسواران از اقشار ضعیف جامعه هستند.

اقراریان با طرح این پرسش که چرا باید همیشه نرخ افزایش پیدا کند، گفت: یکبار هم می توانیم ارقام را کاهش دهیم تا مردم طعم ارزانی را نیز بچشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه وظیفه ما ابلاغ نرخ ها به پارکینگ های طرف قرارداد است، یادآور شد: مأخذ هوشمندسازی مجموعه دیگری است و باید جداگانه بررسی شود؛ با این وجود ۵۰ درصد پارکینگ های در اختیار مناطق دریافت نرخ را الکترونیکی انجام می دهند و در پارکینگ های رده یکم، هوشمندسازی به طور کامل انجام شده است.

هرمزی افزود: شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ می توانند اضافه دریافت را اطلاع دهند و ما نیز در راستای نظارت بر عملکرد، جرائم را در مزایده با پیمانکاران لحاظ خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری نوین شخرساز، بر اساس پیشنهادات مطرح شده مبلغ ورودی موتورسیکلت ها به سه هزار تومان کاهش یافت.

گفتنی است، بهای خدمات ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال آینده با حداکثر آراء موافق اعضا، به طور میانگین ۴۰ درصد افزایش یافت.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=16122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.