بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری

بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
بزرگترین مرجع تولید محتوای شهرسازی کشور.اخبار ، منابع تخصصی شهرسازی و معماری
تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024

اخبار ویژه

بافت تاریخی تهران؛ قربانی توسعه‌های نافرجام «روایت دوم» ادامه تخریب بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه فعالیت «دوچرخه‌های اشتراکی» در شهرداری تهران جانمایی ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی با کمک سامانه اطلاعات مکانی آخرین وضعیت پایه پل میرداماد تهران محل آرامستان جدید تهران نهایی شد ️پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک شهرداری باید حامی محیط زیست باشد الزام به تقویت ساختار HSE در شهرداری ها کارزار ابلاغ و اجرای کلیه صلاحیت‌های رشته شهرسازی موضوع روز شهرسازان ایران مصاحبه اختصاصی با «دکتر شیوا آراسته» درباره پارک قیطریه تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟ اجرای برنامه‌های جامع برای شهر تهران آراستگی و نظافت شهر تهران اولویت اول معاونت خدمات شهری است

0

بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری در شورای شهر تهران تصویب شد

  • کد خبر : 16490
  • 10 مارس 2024 - 17:58
بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری در شورای شهر تهران تصویب شد
بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ در جلسه امروز/یکشنبه/ شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۵ رأی موافق تصویب شد؛ همچنین اعضای شورا با توجه به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در تهران با افزوده شدن ۵۰ میلیارد تومان به بودجه سال بعد شهرداری موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری نوین شهرساز، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر امروز در جریان بررسی بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه در روزهای گذشته جلسه ای در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایراداتی در لایحه بودجه بر اساس نامه فرمانداری جهت اصلاح مطرح شد که باید اصلاحات صورت بگیرد.

محمد آخوندی افزود: بودجه سازمان ها و شرکت های تابعه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه خالص و ۹۳ هزار میلیارد تومان ارقام ۲ بار منظور شده است؛ سرجمع این اعتبارات به ۱۸۸ هزار میلیارد تومان می رسد.

آخوندی با بیان اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه جلساتی با حضور تمامی سازمان ها و شرکت ها برگزار شد، گفت: درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی، پرسنل، کمک ها و تمام موارد در جلسات مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به روالی که طی شده مشکلی برای بودجه سازمان ها و شرکت ها وجود ندارد.

انتقاد چمران از مدیرعامل مترو

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران هم در این جلسه درخصوص اظهارات مدیرعامل شرکت مترو مبنی بر تأمین نشدن بودجه برای خرید قطعات جهت اورهال، اظهار کرد: انتظار نداشتیم مدیرعامل مترو بگوید که این شرکت بودجه نداشته است و بنده این را نمی پذیرم و وی حتما باید در شورا توضیح دهد که چرا نتوانستند قطعات مورد نیاز را خرید کنند.

وی ادامه داد: وقتی مترو وجود دارد قدر آن را نمی دانیم و وقتی یک ایستگاه با مشکل مواجه شود می بینیم که نیمی از شهر دچار اختلال می شود؛ شهرداری امسال همه لوایح را دیر ارائه داده و باید بابت این دیرکرد جریمه در نظر بگیریم.

چمران همچنین با اشاره به اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شد و ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای پشتیبانی انتخابات پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: شورا می تواند بودجه در نظر نگیرد و حالا که همکاری کرده نباید توقعات بیش از اندازه داشته باشند و اگر شهرداری نبود نمی توانستند انتخابات برگزار کنند.

در نهایت اضافه شدن ۵۰ میلیارد تومان به بودجه سال ۱۴۰۳ برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید و لایحه بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ با ۱۵ رأی موافق تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز، یک فوریت لوایح تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران و بهای خدمات برای اجرا در سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت و این لوایح با ۱۹ رای موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

از سوی دیگر اعضای شورای شهر، یک فوریت لایحه معافیت سازمان بهشت زهرا (س) از پرداخت سهم‌ سود مندرج در بند هفتم تبصره یکم مصوبه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران را بررسی کردند و با ۱۵ رأی موافق به تصویب رساندند.

اصلاح مصوبه فرآیند صدور پروانه مرمت، احیا و تعیین کاربرد بناهای ارزشمند تهران 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و یکمین جلسه شورا در جریان بررسی اصلاحیه مصوبه فرآیند صدور پروانه مرمت و احیا و تعیین کاربرد بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران اعلام کرد: اصلاحات در بندهای مختلف این مصوبه در کمیسیون شهرسازی انجام و اعمال شده است.

مهدی عباسی با بیان اینکه این لایحه از ابتدای کار مدیریت شهری در دستور کار شورا بود، خاطرنشان کرد: ساختار آنگونه که باید باشد، نبود، کما اینکه یکبار به فرمانداری ارسال شد و بازگشت؛ لذا باید ساختار به روز رسانی می شد.

عباسی همچنین تصریح کرد: لازم است شهرداری تهران نسبت به راه اندازی شهرداری ویژه در بازار بزرگ و محلات پیرامون آن اقدام کند. تشکیل این شهرداری به دوره فعلی نیز قد نخواهد داد و شاید فقط مقدمات آن در این دوره فراهم شود.

وی افزود: قرار بر این نیست شهرداری جداگانه ای شکل بگیرد و این مجموعه زیر نظر شهرداری منطقه ۱۲ تشکیل خواهد شد. در نهایت اختیار عمل در این زمینه با شهرداری تهران خواهد بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: ساختار شهرسازی در برخی مناطق متناسب با بافت آن منطقه نیست. ممکن است بتوانیم خدمات شهری و عمران را با هم ترکیب کنیم و ساختار ویژه و مشخصی شکل بگیرد تا اقدامات سریعتر انجام شود.

عباسی با تأکید بر اینکه ساختار شهرداری ناحیه محور است، گفت: سیاست و هماهنگی با معاونین است و اجرای سیاست ها با نواحی است. وقتی ناحیه قابلیت نداشته باشد باید در ساختار مرکزی که همان ستاد است، حوزه عملیاتی ویژه برای موضوعات استثنایی در نظر بگیریم.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا هم با بیان اینکه دغدغه ما این است که بافت بازار شرایط ویژه ای دارد، یادآور شد: ما به جای شهرداری که پیشبرد امور اجرایی را برعهده دارد، طرح ارائه می دهیم. نگاه های اجرایی و عملیاتی نباید به این شکل در شورا وجود داشته باشد. می توانیم ضوابط، قواعد و قوانین و بودجه را فقط در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: با تعریف شهرداری ویژه نمی توان مسئله را حل کرد. سیستم اجرا باید وارد عملیات شود و این از جنس قوانین نیست. با این اقدام سطح شهرداری منطقه ۱۲ کاهش پیدا می کند و نظر ما این است که شهردار منطقه باید این نگاه ویژه را داشته باشد. در مجموع اصلی ترین کار منطقه ۱۲ توجه به بازار است.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا نیز در این جلسه با بیان اینکه ما بنا نداریم ساختاری به شهرداری اضافه کنیم، بلکه به دنبال این هستیم که ساختار تخصصی شود، گفت: در ابتدا بافت فرسوده در مناطق در نظر گرفته شده بود و پس از آن به سمت نواحی و نهایتاً به پارسل ها رسید.

وی ادامه داد: بافت بازار با بافت نیاوران و تجریش متفاوت است و شهرداران باید ویژگی های تخصصی در این زمینه داشته باشند. ما معتقد هستیم که در اکثر نواحی، شهرداران باید با آموزش وارد شوند و این یک آزمایش است و به هیچ عنوان دخالت در اجرا نیست. ضمن اینکه شهرداری تا امروز همراهی لازم را داشته است.

علوی تأکید کرد: ممکن است محدوده بازار افزایش یابد و شهرداری اعلام کند که باید دو ناحیه ویژه پیش بینی شود. معاونین این نواحی حتماً باید ویژگی متفاوتی نسبت به سایر نواحی داشته باشند. اگر لایحه گردشگری به شورا بیاید حتماً این موضوع در قالب لایحه نیز پیگیری خواهد شد.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: ما با تصویب لایحه مورد نظر، این اختیار را به شهرداری می دهیم که بخش هایی از شهر را به صورت تخصصی مدیریت کند.

 پس از بررسی ها اصلاحیه مصوبه فرآیند صدور پروانه مرمت و احیا و تعیین کاربرد بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران با ۱۶ رأی موافق تصویب شد.

لینک کوتاه : https://novinshahrsaz.ir/?p=16490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.